Skocz do zawartości

[Zamiana hamulec] mini v-brake na v-brake - możliwa?


Miro1970

Rekomendowane odpowiedzi

Dopiero zgłębiam tajniki montażu rowerów, a mam w planie zmontowanie - nazwijmy to umownie - dość staroświeckiego fitnessa na ramie, w której oryginalnie są mini v-ki. Jednak widzę, że ten typ hamulców jest na wymarciu - zatem pytanie jak w temacie - da się zamienić je na normalne v-brake? Rama mieści opony do 35 mm. Fabrycznie były tam mini v-ki oraz klamkomanetki nieszosowe - takie crossowe, montowane na prostej kierownicy - nie wiem, jak to się fachowo nazywa.

Chciałbym tam dać normalne v-ki + klamki hamulcowe + osobne manetki do przerzutek. Napęd wymienię z lichego 3x8 kwadrat na przyzwoity 2x9 H II. Nowy napęd/suport wkręcany będą pasować - to już obadałem. Tylko ta zamiana hamulców mnie trapi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez problemu możesz zmienić na standardowe V-ki pod warunkiem, że razem z klamkami, bo do miniV-ek pasują klamki szosowe/cantileverowe.

Ogólnie jedyny sens i zamysł istnienia miniV-ek jest taki, żeby pasowały do szosowych klamek o mniejszym uciągu linki.'

A jeśli mogę zasugerować napęd to nie idź w 2x9 tylko 2x10 z korbą nawet i 9 rzędową jeśli chodzi o cenę. 10 rzędowy tył pracuje lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

shimano wprowadziło (wzorem srama) uciąg linki  1:1 zamiast 1:3 oględnie tłumacząc. System stał się o wiele bardziej precyzyjny i odporny na warunki atmosferyczne.

Jeśli chodzi o jakość działania jest lepiej ale i drożej. Sprzęgło ma znaczenie w rowerach MTB i napędach 1xx. Zresztą jeśli budujesz rower coś z pogranicza fitnes-przełaj (35 opony) to napęd 1xx będzie super, zresztą da się go zbudować bezproblemowo na 8/9/11/12 biegów z tyłu. Kwestia determinacji i doboru dobrych komponentów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...