Rumcajs91 Napisano 20 Października 2021 Udostępnij Napisano 20 Października 2021 Witam, Może u was znajdę w miarę prostą odpowiedź. Buduje silnik a raczej rower w którym z założenia ma pracować mały, spalinowy silniczek jako wspomaganie mięśni rowerzysty. Jako, że na pierwszym miejscu w założeniach projektu jest nienaganna estetyka będę musiał zastosować napęd na koło przednie. Czy jest technicznie możliwość zastosowania w przednim kole piasty z jednorzędowym wolnobiegiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 20 Października 2021 Udostępnij Napisano 20 Października 2021 Możesz zamontować widelec do fatbajków pod piastę 135mm (np.: Salsa Enabler) i użyć tylnej piasty z wolnobieżką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs91 Napisano 20 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2021 Czyli mam rozumieć, że piasta z wolnobiegiem odbiega szerokością od standardowej - przedniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 20 Października 2021 Udostępnij Napisano 20 Października 2021 Tak, tylne piasty to 135mm (nie licząc szosy, boosta, dh czy fatów) a przednie 100mm (z podobnymi wykluczeniami jak w przypadku tyłu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 20 Października 2021 Udostępnij Napisano 20 Października 2021 Tak. Mam wrażenie że powinieneś zacząć od BikeApedia, Sheldon Brown etc aby zaznajomić się z rowerowymi standardami. Co nie stoi na przeszkodzie aby udało Ci się zrealizować Twój ambitny projekt bez tej wiedzy, szczęście początkującego i takie tam Przednia piasta ma z reguły 100mm, chyba że mowa o składanych, mniejszych rowerach wtedy albo standardy chińskie albo od 70mm jak u Birdy, 74mm Bromptona. Tylne piasty mają szerokość od 110mm (stare torowe/szosowe/torpedo) przez 135mm (standard na szybkozłączkę) do 197mm w fatach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 20 Października 2021 Udostępnij Napisano 20 Października 2021 3 godziny temu, Rumcajs91 napisał: spalinowy silniczek 3 godziny temu, Rumcajs91 napisał: Jako, że na pierwszym miejscu w założeniach projektu jest nienaganna estetyka będę musiał zastosować napęd na koło przednie. Kisnę, głośny, kopcący silnik spalinowy+zbiornik paliwa zamontowany nad kołem i estetyka😁😁😁 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs91 Napisano 20 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2021 Cytat Kisnę, głośny, kopcący silnik spalinowy+zbiornik paliwa zamontowany nad kołem i estetyka😁😁😁 No jak chcesz bawić się w uprzedzenia to co powiesz na trzech, codziennie wyprzedzanych przez mnie pedalarzy którzy mkną środkiem pasa, mając obok ścieżkę gładką jak stół? Wszystkich mam traktować taką miarą? Silnik jest odpowiednio zmodyfikowany pod to zastosowanie, beż żadnych płaskowników, dospawanych rurek, kręcących się napinaczy i dyndającego łańcucha - pewnie takie konstrukcję masz przed oczami. O ile faktycznie wzoruje się gotowymi częściami, nie wyważając otwartych drzwi, to finalnie konstrukcja ma wyglądać jak fabryczna. nie rzucając się przy tym w oczy. Zbiornik paliwa ukryty jest w czymś wzorowanym na bidon - gaźnik posiada pompkę paliwa, mogąc ssać paliwo skąd chce. Cały zespół napędowy jest mniejszy niż 3/4 standardowego koszyka wieszanego pod kierownikiem. Z założenia, ma to być wspomaganie, czyli podczas normalnego pedałowania, silnik ma być niewyczuwalny pod względem obracających się elementów. Mogę zastosować albo łożysko jednokierunkowe (opór podczas swobodnego obracania się, porównywalny z obrotem zwykłego łożyska igiełkowego) albo rowerowe wolne koło które ma jednak zapadki i stwarza jakiś tam większy opór. Z resztą, jakoś to rozwiążę pytając was o części fabryczne - czasem udaje się znaleźć dobre wyjście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 20 Października 2021 Udostępnij Napisano 20 Października 2021 Trzymam kciuki! Interesują mnie takie projekty, fajno zobaczyć coś eklektycznego a nie kolejnego dzbana z jego swag-12sp-bump-kozak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 20 Października 2021 Udostępnij Napisano 20 Października 2021 Rower z napędem na przód to możebyć ciekawe. Koniecznie rób fotografie z procesu twórczego. Będę śledził. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 21 Października 2021 Udostępnij Napisano 21 Października 2021 @rambolbambol: to jak napęd 4x4 w autach, wyobraź sobie jak by taki rower parł pod górę z napędem na dwa koła! Może w końcu bym polubił podjazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mareq_BB Napisano 21 Października 2021 Udostępnij Napisano 21 Października 2021 Silnik spalinowy z przodu to nie nowinka. Z reguły napęd był przenoszony na oponę przez rolkę dociskową. Teraz łyżka dziegciu: W Polsce od jakiegoś czasu nie można stosować do napędu roweru silnika spalinowego. W przepisach znikła taka opcja wspomagania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs91 Napisano 21 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2021 Są fabryczne konstrukcje silników rowerowych które montuje się na przednie koło, począwszy od starych, niemieckich, bądź włoskich silniczków skończywszy na naszych rodzimych Gnomach. W silnikach tych napęd był realizowany rolką na przednie koło - dokładniej oponę. Co do przepisów, nie ma co być takim przepisowym. W większości o przepisach mówią Ci, którzy ich nie przestrzegają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.