Skocz do zawartości

[SID] Ultimate, Select - opinie


Sabarolus

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, martingg napisał:

opłaca się wymieniać RD na RD2? W przyszłym tygodniu mam umówioną wymianę, jednak mogę zamówić tego RD2 z bikecomponents (2p czy 3p? który mniej awaryjny?) i RD sprzedać

Jesli masz swoj tlumik na gwarancji, zawsze jest szansa, ze w ciagu 2 lat dostaniesz darmowy upgrade, jak Ci sie rozcieknie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Taka mam ciekawostke....wie ktos z czego wynika roznica w budowie Selectow, ktora widac w manualach serwisowych na rok 2020 i 2021-2023 ? M.in jeden ma tzw Botom cup, drugi nie.

Widac też roznice w spreżynie powietrznej, najwieksza zagadka dla mnie jest ...o co chodzi i dlaczego mam 2 Sidy b4, ktore niby sa identyczne, a jednak roznia sie dokladnie tak jak na grafikach z tych manuali.

 

Edyta: ...ok one sa chyba takie same, a ze jeden jest nowy, a robilem mu zerowke wedlug manuala 50h z 2020, to niezauwazylem ze w srodku  był pewnie ten Bottom  cup....ktory mi dzis wypadł z drugiego, gdzie robilem 50h, i wtedy otworzylem manuala z 2021 ktory w przeciwienstwie do 2020  pokazuje jak trzeba.  😜

 

Screenshot_20240415_191905_Samsung Notes.jpg

Screenshot_20240415_191941_Samsung Notes.jpg

Edytowane przez player123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Trochę się pochwalę, wymieniłem w swoim Sparku damper ze zwykłego SiD Select czyli Chargera RL na Chargera Race Day 2 również 3P. Upgrade udany rower śmiga znacznie lepiej. Szybciej wybiera, mam wrażenie że stał się bardziej czuły, przy tym lepiej tłumi (plush). Nie spotkałem się na razie z jakimkolwiek  problemem przegrzania oleju i upośledzeniem z tego powodu pracy amora. Lockout jak skała. Pacjent przejechał Daleszyce, śmiga po lokalnych ścieżkach w KRK - na razie bez problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć. Potrzebna pomoc. Mam SIDa select charger rl. Dziś podczas jazdy w terenie przestała działać blokada skoku. Zauważyłem to w momencie próby zablokowania amortyzatora. Tzn. wszystko funkcjonuje normalnie - manetka działa prawidłowo i steruje blokada na amortyzatorze. Po zablokowaniu amortyzatora nic się nie dzieje. Blokada jest wyczuwalna dopiero przy 70% ugięciu amortyzatora. Nie ma uszkodzeń mechanicznych amortyzatora a reszta działa prawidłowo. Znalazłem filmik jak dostać się do samego chargera ale nie potrafię go rozkręcić jak człowiek na tym filmie.

Wyciągnę całego chargera i mogę odkręcić tylko dol. czyli te cześć na czerwono. Jest tam olej i wszystko działa prawidłowo.  Cześć na niebiesko nie jestem w stanie rozkręcić jak na filmie. Jak to zrobić nie uszkadzając całości? Cześć niebieska wkręca się w rurę która nie ma punktu zaczepienia dla klucza.  Co tam się mogło uszkodzić?

image.png.a5b7530453eba780942655b902f4670c.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak go zalac olejem? Odpowietrzyc? Wydaje mi sie ze nie ma tam oleju. Olej jest w czesci gdzie jest tlumienie powrotu i dziala ono w  100% ale tam gdzie jest blokada to nie mam pojecia czy jest. Czy wlewajac olej do komory gdzie jest tlumienie powrotu (czerwona) napelnia sie tez komora blokady (niebieska)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako takiego odpowoetrzania nie ma w selectach. Jest odpowiednia procedura składania poczas której należy wepchnąć shaft na odpowiednią głebokość i nadmiar oleju wydostanie się z tłumika.

No ale prawdopodobnie poleciał tłumik kompresji. To typowa przpypadłość w selectach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zrobilem. Moze ktos z kolegow to rozkrecal i moze pochwalic sie doswiadczeniem?

Jakbym go odkrecil bylo by wiadomo. Ale jest sklejony na maxa. Raczej uszkodze niz rozkrece.

W tej rurce sa mini dziurki, po co one? Tamtedy ucieka olej?

Edytowane przez Spascmar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tymi dziurkami ma się przelać olej jak robisz wg procedury.

Bez narzędzia specjalnego jakim są te szczęki do imadła o których pisałem wyżej tylko zniszczysz.

W takiej sytuacji (brak blokady) w selectach zawsze tezeba było odesłać na gwarancję, jak wrócił najszybciej się pozbyć problemu. 

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety, nie da sie tego odkrecic a zrobilem fajna dzwignie zaciskowa z mostka. Fajnie zacisnal 4 srubami nie uszkadzajac ale to nie wystarczylo rzeby odkrecic. Jest na maxa zaklejone. Nie mam pojeca jak to odkrecic. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche druciarstwo ale mocowanie solidne. Wystarczajace do odkrecania takich polaczen. Gorsze odkrecaly sie. Tutaj jeszcze podgrzalem delikatnie aby cieple bylo, ale na nic. To jest klejone, jak na razie nie do ruszenia. Szkoda.

Wczesniej mialem, mam Recona. Tez blokada poszla. Ale udalo sie naprawic malym kosztem. Ogolnie SID jes spoko, ladny, fajne 35mm, bije Recona wagowo i pod wzgledem kultury pracy. Ale gownolit jak widac. Ehhh. Zobaczymy co dalej. Mam go na gwarancji, ale jak widac sam lubie pogrzebac i nie wiadomo czy uznaja bo grzebane. Ale nic nie zmienione. Ciekawostka - Recon ma okolo 35tys.km moze wiecej zrobione i tylko olej na czas  wszystkie oringi gumki itp w oryginale, nic nie cieknie  trzyma cisnienie, tlumi prawie jak SID, pancerny jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

W dniu 28.03.2024 o 08:25, rolfzrybnika napisał:

Tyle ze Select bez plusa jest wadliwy, a z plusem sprzedawany tylko z rowerem. Skad opinia, ze Race Day jest twardszy w pracy? I jak sie ma do Race Day 2? W testach raczej mowia, ze RD2 jest mega pluszowy. No nic, kupilem Ultimate RD2, na bike components jest za 500 euro, grzech bylo by nie brac :)

I jak sie sprawuje Ultimate RD2 ? Sam myślę o zakupie i zastanawiam się właśnie nad nim lub nowym Select.

Edytowane przez Mondeus87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dziala :) Wiecej nie powiem, bo sie nie znam. Moze jedynie tyle, ze spodziewalem sie (sadzac po rewelacyjnych recenzjach) wiecej pluszowosci na poczatku skoku... Ale potem doczytalem, ze owa pluszowosc to sprawa dodatkowej sprezyny, ktora jest tylko w wersji 35mm, a nie SL (a ja mam SL). Wiec ostatecznie to troche zaluje, ze wersji nieodchudzonej nie wzialem. Ale i tak sprzet fajny, wazy tyle co ma wazyc, i miejmy nadzieje, ze sie predko nie zepsuje ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zmieniał ktoś z Was Fox 32 Rhythm Grip ze Scotta Scale na Rebę lub któregoś SID ? Ten Fox to OEM i cięzko mi dokopac się do info o wadze, ale w kilku miejscach wspominano o 1,9kg, więc najlżejszy nie jest, ale bardziej pytam o porównanie sztywności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bazowy fox zdaje się więc waga koło 2kg realna jak sid Judy Gold

sid select ludzie pisali że awaryjny ;) zamiast Reby kupisz taniej fox performance który jest już lżejszy, Sid ultimate / fox factory już koło 2,5k PLN pewnie + 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...