mareckiabc Napisano 28 Marca Udostępnij Napisano 28 Marca 2 godziny temu, rolfzrybnika napisał: 2023/2024, chyba modelowo 24, ale zaczeli juz w 23 je produkowac o ile sie nie myle https://velomotion.net/2023/07/rockshox-sid-2023-gabel/ Jest tak jak piszesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rolfzrybnika Napisano 28 Marca Udostępnij Napisano 28 Marca 7 godzin temu, martingg napisał: opłaca się wymieniać RD na RD2? W przyszłym tygodniu mam umówioną wymianę, jednak mogę zamówić tego RD2 z bikecomponents (2p czy 3p? który mniej awaryjny?) i RD sprzedać Jesli masz swoj tlumik na gwarancji, zawsze jest szansa, ze w ciagu 2 lat dostaniesz darmowy upgrade, jak Ci sie rozcieknie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
player123 Napisano 15 Kwietnia Udostępnij Napisano 15 Kwietnia (edytowane) Taka mam ciekawostke....wie ktos z czego wynika roznica w budowie Selectow, ktora widac w manualach serwisowych na rok 2020 i 2021-2023 ? M.in jeden ma tzw Botom cup, drugi nie. Widac też roznice w spreżynie powietrznej, najwieksza zagadka dla mnie jest ...o co chodzi i dlaczego mam 2 Sidy b4, ktore niby sa identyczne, a jednak roznia sie dokladnie tak jak na grafikach z tych manuali. Edyta: ...ok one sa chyba takie same, a ze jeden jest nowy, a robilem mu zerowke wedlug manuala 50h z 2020, to niezauwazylem ze w srodku był pewnie ten Bottom cup....ktory mi dzis wypadł z drugiego, gdzie robilem 50h, i wtedy otworzylem manuala z 2021 ktory w przeciwienstwie do 2020 pokazuje jak trzeba. 😜 Edytowane 15 Kwietnia przez player123 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
player123 Napisano 15 Kwietnia Udostępnij Napisano 15 Kwietnia W sumie manual z 2020 tez pokazuje tego bottom cup, tylko w sekcji 200h ;-)) Tak czy siak musze przyznac, ze oba te sidy byly uczciwie podlane olejem i smarem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shamtu Napisano 24 Kwietnia Udostępnij Napisano 24 Kwietnia Trochę się pochwalę, wymieniłem w swoim Sparku damper ze zwykłego SiD Select czyli Chargera RL na Chargera Race Day 2 również 3P. Upgrade udany rower śmiga znacznie lepiej. Szybciej wybiera, mam wrażenie że stał się bardziej czuły, przy tym lepiej tłumi (plush). Nie spotkałem się na razie z jakimkolwiek problemem przegrzania oleju i upośledzeniem z tego powodu pracy amora. Lockout jak skała. Pacjent przejechał Daleszyce, śmiga po lokalnych ścieżkach w KRK - na razie bez problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spascmar Napisano 30 Maja Udostępnij Napisano 30 Maja Cześć. Potrzebna pomoc. Mam SIDa select charger rl. Dziś podczas jazdy w terenie przestała działać blokada skoku. Zauważyłem to w momencie próby zablokowania amortyzatora. Tzn. wszystko funkcjonuje normalnie - manetka działa prawidłowo i steruje blokada na amortyzatorze. Po zablokowaniu amortyzatora nic się nie dzieje. Blokada jest wyczuwalna dopiero przy 70% ugięciu amortyzatora. Nie ma uszkodzeń mechanicznych amortyzatora a reszta działa prawidłowo. Znalazłem filmik jak dostać się do samego chargera ale nie potrafię go rozkręcić jak człowiek na tym filmie. Wyciągnę całego chargera i mogę odkręcić tylko dol. czyli te cześć na czerwono. Jest tam olej i wszystko działa prawidłowo. Cześć na niebiesko nie jestem w stanie rozkręcić jak na filmie. Jak to zrobić nie uszkadzając całości? Cześć niebieska wkręca się w rurę która nie ma punktu zaczepienia dla klucza. Co tam się mogło uszkodzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 30 Maja Udostępnij Napisano 30 Maja Trzeba mieć specjalne kalibrowane pod tą srednicę szczęki do imadła z miękkiego stopu alu. Bez tego zgnieciesz korpus i tego nie dokupusz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spascmar Napisano 31 Maja Udostępnij Napisano 31 Maja A jak go zalac olejem? Odpowietrzyc? Wydaje mi sie ze nie ma tam oleju. Olej jest w czesci gdzie jest tlumienie powrotu i dziala ono w 100% ale tam gdzie jest blokada to nie mam pojecia czy jest. Czy wlewajac olej do komory gdzie jest tlumienie powrotu (czerwona) napelnia sie tez komora blokady (niebieska)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 31 Maja Udostępnij Napisano 31 Maja Jako takiego odpowoetrzania nie ma w selectach. Jest odpowiednia procedura składania poczas której należy wepchnąć shaft na odpowiednią głebokość i nadmiar oleju wydostanie się z tłumika. No ale prawdopodobnie poleciał tłumik kompresji. To typowa przpypadłość w selectach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spascmar Napisano 31 Maja Udostępnij Napisano 31 Maja (edytowane) Tak zrobilem. Moze ktos z kolegow to rozkrecal i moze pochwalic sie doswiadczeniem? Jakbym go odkrecil bylo by wiadomo. Ale jest sklejony na maxa. Raczej uszkodze niz rozkrece. W tej rurce sa mini dziurki, po co one? Tamtedy ucieka olej? Edytowane 31 Maja przez Spascmar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 31 Maja Udostępnij Napisano 31 Maja (edytowane) Tymi dziurkami ma się przelać olej jak robisz wg procedury. Bez narzędzia specjalnego jakim są te szczęki do imadła o których pisałem wyżej tylko zniszczysz. W takiej sytuacji (brak blokady) w selectach zawsze tezeba było odesłać na gwarancję, jak wrócił najszybciej się pozbyć problemu. Edytowane 31 Maja przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spascmar Napisano 31 Maja Udostępnij Napisano 31 Maja Ooo to dzis rozbieram. Nie przelal sie olej. Zaraz obczaje jeszcze raz instrukcje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spascmar Napisano 31 Maja Udostępnij Napisano 31 Maja No niestety, nie da sie tego odkrecic a zrobilem fajna dzwignie zaciskowa z mostka. Fajnie zacisnal 4 srubami nie uszkadzajac ale to nie wystarczylo rzeby odkrecic. Jest na maxa zaklejone. Nie mam pojeca jak to odkrecic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 31 Maja Udostępnij Napisano 31 Maja Takim druciarstwem zowalizujesz korpus a i tak nie odkręcisz. Porządne imadło umocowane do prawdziwego stołu warsztatowego orasz specjalne szczęki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spascmar Napisano 31 Maja Udostępnij Napisano 31 Maja Troche druciarstwo ale mocowanie solidne. Wystarczajace do odkrecania takich polaczen. Gorsze odkrecaly sie. Tutaj jeszcze podgrzalem delikatnie aby cieple bylo, ale na nic. To jest klejone, jak na razie nie do ruszenia. Szkoda. Wczesniej mialem, mam Recona. Tez blokada poszla. Ale udalo sie naprawic malym kosztem. Ogolnie SID jes spoko, ladny, fajne 35mm, bije Recona wagowo i pod wzgledem kultury pracy. Ale gownolit jak widac. Ehhh. Zobaczymy co dalej. Mam go na gwarancji, ale jak widac sam lubie pogrzebac i nie wiadomo czy uznaja bo grzebane. Ale nic nie zmienione. Ciekawostka - Recon ma okolo 35tys.km moze wiecej zrobione i tylko olej na czas wszystkie oringi gumki itp w oryginale, nic nie cieknie trzyma cisnienie, tlumi prawie jak SID, pancerny jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mondeus87 Napisano 10 Czerwca Udostępnij Napisano 10 Czerwca (edytowane) W dniu 28.03.2024 o 08:25, rolfzrybnika napisał: Tyle ze Select bez plusa jest wadliwy, a z plusem sprzedawany tylko z rowerem. Skad opinia, ze Race Day jest twardszy w pracy? I jak sie ma do Race Day 2? W testach raczej mowia, ze RD2 jest mega pluszowy. No nic, kupilem Ultimate RD2, na bike components jest za 500 euro, grzech bylo by nie brac I jak sie sprawuje Ultimate RD2 ? Sam myślę o zakupie i zastanawiam się właśnie nad nim lub nowym Select. Edytowane 10 Czerwca przez Mondeus87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rolfzrybnika Napisano 1 Lipca Udostępnij Napisano 1 Lipca Dziala Wiecej nie powiem, bo sie nie znam. Moze jedynie tyle, ze spodziewalem sie (sadzac po rewelacyjnych recenzjach) wiecej pluszowosci na poczatku skoku... Ale potem doczytalem, ze owa pluszowosc to sprawa dodatkowej sprezyny, ktora jest tylko w wersji 35mm, a nie SL (a ja mam SL). Wiec ostatecznie to troche zaluje, ze wersji nieodchudzonej nie wzialem. Ale i tak sprzet fajny, wazy tyle co ma wazyc, i miejmy nadzieje, ze sie predko nie zepsuje ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 1 Lipca Udostępnij Napisano 1 Lipca SIDy są do sportu z którym pluszowść nie idze w parze. Można kombinować z ciśnieniem i zmieniając progresję sprężyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yacko Napisano 19 Lipca Udostępnij Napisano 19 Lipca Zmieniał ktoś z Was Fox 32 Rhythm Grip ze Scotta Scale na Rebę lub któregoś SID ? Ten Fox to OEM i cięzko mi dokopac się do info o wadze, ale w kilku miejscach wspominano o 1,9kg, więc najlżejszy nie jest, ale bardziej pytam o porównanie sztywności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 19 Lipca Udostępnij Napisano 19 Lipca Nawet fox34 jest mniej sztywny niż reba/sid przy tym samym skoku. Przy 32mm jest to bardziej odczuwalne. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martingg Napisano 19 Lipca Udostępnij Napisano 19 Lipca To bazowy fox zdaje się więc waga koło 2kg realna jak sid Judy Gold sid select ludzie pisali że awaryjny zamiast Reby kupisz taniej fox performance który jest już lżejszy, Sid ultimate / fox factory już koło 2,5k PLN pewnie + 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 20 Lipca Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca Reba to kołek, FOXa performance kupisz za 1500-1600 pln na luzie. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yacko Napisano 20 Lipca Udostępnij Napisano 20 Lipca Ten FOX performarce pewnie duzo droższy w serwisie niż Reba ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 20 Lipca Udostępnij Napisano 20 Lipca 2-3x droższy i bardziej wrażliwy na zle i/lub zbyt rzadkie serwisowanie. Tak jak utrzymanie Jaguara jedt droższe niż VW. Coś za coś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 20 Lipca Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca Co tam u licha jest 2-3 droższe?! Wchodze na strone znanego serwisu amortyzacji i FOX32 na gripie/FIT4 stoi 320 a Reba okolice 250, podstawowy serwis dla obydwu tyle samo -150 PLN Serwis olejowy robi się dokładnie tak samo. Serwis tłumika jest troche bardziej skomplikowany, ale jest do zrobienia w domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.