Skocz do zawartości

[SID] Ultimate, Select - opinie


Sabarolus

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś posiada oraz jeździ dłuższy czas na wspomnianych najnowszych SIDach Ultimate lub SIDach Select (wiem, że to inne tłumiki, ale ciekawią mnie ogólne opinie dotyczące obydwu). 

Najbardziej zainteresowany bylbym wątkiem trwałości ponieważ krótka wymiana zdań z Wichem niestety nie napawa optymizmem. Zarówno jeden jak i drugi są z jego doświadczeń bardzo nietrwałe i delikatne...

Być może ktoś będzie chętny podzielić się swoim zdaniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja drugi sezon użytkuję select 120mm  (nie plus i nie sl) zrobiłem tym rowerem z 5kkm. Żadnych problemów. Celowo brałem najniższy model że względu na brak kondoma w tłumiku. Różnica pracy w stosunku do wersji z gumką jakaś jest ale ciężko to wyczuć na codzień. Jestem zadowolony z pracy a tym bardziej ze sztywności. Jeździłem też na wersji SL z chargerem race day. IMHO na wymagających trasach za szybko olej osiągał jakąś skrajną temp i tłumik przestawał działać (w sensie poziom tłumienia znacząco się obniżał).

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, porównując te same wersję tj. ultimate do ultimate sl...

Co do odkręcania się tłumika powrotu to jeśli problem był szerszy to zapewne został już wyeliminowany. Osobiście nie słyszałem o tym i u mnie nic takiego nie miało miejsca.

Czułość znacznie większa niż Reba i przede wszystkim brak efektu wody sodowej (czyli na zjazdach usianych nierównościami nie zapowietrza się olej przez co w rebie siadało całkiem tłumienie i koło zaczynało myszkować). Bardziej w kierunku Foxa i to raczej najtańszego (rhythm z uproszczonym gripem właśnie a'la charger RL). Do wersji factory to jeszcze RS trochę brakuje. Natomiast fox (nawet 34) cierpi na brak sztywności (odczuwalne jak ktoś waży więcej niż 80kg).

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenia serwisowego i użytkowego spotkałem się z dwoma problemami:

sid ultimate sl - ciekną tłumiki od góry na trzpieniu zdalnej blokady + potrafią stukać golenie na ślizgu jak widelec jest suchy.

sid select sl - odkręca się tłoczek ze shimmami tłumienia odbicia, tutaj od razu proponuję rozebrać nowy tłumik skręcić porządnie i odpowietrzyć odpowiednio tłumik [tutaj też kuleje fabryka], i jak wyżej suche stukają na ślizgu.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na loctite skręcić można jak w starych chargerach.

Odnośnie serwisu w domowym zaciszu - rzuć okiem w service manual i sam oceń (nie każdy w domu ma imadło z miękkimi szczękami a dodatkowo jeszcze kalibrowanymi pod shafty...).

gen.0000000006161_rev_a_2021_sid_and_sid_sl_service_manual.pdf (sram.com)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam selecta RL, serwis do ogarnięcia w domu, manual jest na stronie producenta . Jedyna wadą tego tłumiła jest brak części zamiennych ( nawet u dystrybutora) , a co gorsze jak coś Ci w nim się rozleci, wymieniasz go na chargera 2 . Wersja chargera Rl nie jest dostępna chyba że coś się zmieniło przez ostatnie miesiące. 

Edytowane przez grzechu2410
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Unikaj SIDów select oraz base wszystkich od 2021 i będzie nienajgorzej. Unikaj wszelkich SIDów z chargerem RaceDay.

Generalnie charger zawsze jest droższy w utrzymaniu niż gówienko typu motion ctr ale prawilne (z gumką kondomką) chargery od 2.0 są bezproblemowo naprawialne/odbudowywalne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, a jak rozpoznac date produkcji ...to sie da jakos rozkminic po serial numberach? Taki wynalazek jak FS-SID-SEL-B4 to sie nada ?

I chcialbym zrozumiec w czym jest ten problem...czy problemem jest dtogi serwis co 200h....czy cos tam sie sypie (o zapowietrzaniu juz czytalem).

 

Edit: nie da sie chyba wyciagnac daty z SN, ale strona Srama wskazuje w przypadku B4 manuale z 2020 - wiec chyba nie jest zle?

Edytowane przez player123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Dokumosa napisał:

Unikaj SIDów select oraz base wszystkich od 2021 i będzie nienajgorzej. Unikaj wszelkich SIDów z chargerem RaceDay.

Czyli unikaj SIDów. W skrócie. Innych teraz nie ma. Są Selecty+ ale powodzenia przy poszukiwaniach na rynku wtórnym. Luzy na lagach dotyczą ich zresztą tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Unikniecie nie jest już możliwe, bo od jakiegoś czasu posiadam  Sid b4, nieużywany, dlarego pytałem czy on jest ok, bo jeśli ma mi stwarzać problemy to lepiej go sprzedać jako nowy...;)ale nie da sie chyba określic jego daty produkcji.

A w przyszłym tyg dojedzie do mnie po symbolicznym przebiegu Rose hill thrill 3 z 2020, i tam tez jest SID select, byc może też bedzie to B4...rower jest w specu fabrycznym.

 

I pytanie dodatkowe, jeśli nie Sid Select b4(bo będą z nim problemy), to co ? Fox? Jakiś sensowny odpowiednik w rozsądnej cenie?

Nie ogarniam niestety zupełnie amortyzacji, jeżdżę na szosach,ale syn mnie wkręca w MTB.

Za jego pomysłem do mtb xc, dodajemy fulla xc do stajni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedziałbym, że prawie masz racje 😉 rozumiem czym jest serwis utrzymaniowy co 50/200h..nie mam z tym problemu.

Ale czym innym jest przymusowe przekładanie widelcy , bo znòw przytrafiła się jakaś dobrze znana dla Sidow usterka....nie interesuje mnie taka zabawa, wole jezdzić rowerem w terenie, niż  co chwile wizić amortyzator do serwisu. 

Dlatego pytam, czy Sid Sel B4 jest w miare bezproblemowy, czy może to mina i nabrali mnie na piękne internetowe opisy jaki to super amor.

Edytowane przez player123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najogólniej rzecz ujmując - jeśli masz tłumik z systemem tłoków i sprężyną (jak właśnie w selectach (nie wszystkich) i w base'ach) to jest on problemogenny.

Jeśli masz tłumik z gumową membraną (od select+ w górę) to jakoś od serwisu do serwisu 200h wytrzymuje bez większych problemów. W przypadku race day problem jest taki, że ten tłumik przestaje działać jak złapie temperaturę, a ze względu na wielkość i objętość oleju wystarczy jeden usiany korzeniami zjazd i się skubaniec przegrzewa. Te chargery non-race day były pod tym względem bezproblemowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam wymieniałem 3x i ostatecznie machnąłem ręką. Luz się nie powiększa i nie przeszkadza (jest na tyle niewielki). Tak samo mam 4 reby z czego 2 mają luz.

@player123 Np. SID Select+ lub Ultimate B4 jest na "pełnym" chargerze, tym mniej problematycznym. Żeby mieć pewność co do oznaczenia podmodelu trzeba sprawdzić S/N w trailhead.

 

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dokumosa pokazuje o damperze tyle:

DAMPER TYPE -> CHARGER RL

DAMPER ADJUST -> TWISTLOC/ONELOC REMOTE (10MM CABLE PULL – SOLD SEPARATELY)

DAMPING ADJUSTMENTS -> EXTL REBND, 2 POS REMOTE COMP (OPEN/LOCK)

Nie będę podawał tu seriala, bo jeszcze mi ktos później zarzuci że sprzedałem mu lipe ;-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...