Sabarolus Napisano 18 Października 2021 Udostępnij Napisano 18 Października 2021 Czy ktoś posiada oraz jeździ dłuższy czas na wspomnianych najnowszych SIDach Ultimate lub SIDach Select (wiem, że to inne tłumiki, ale ciekawią mnie ogólne opinie dotyczące obydwu). Najbardziej zainteresowany bylbym wątkiem trwałości ponieważ krótka wymiana zdań z Wichem niestety nie napawa optymizmem. Zarówno jeden jak i drugi są z jego doświadczeń bardzo nietrwałe i delikatne... Być może ktoś będzie chętny podzielić się swoim zdaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 18 Października 2021 Udostępnij Napisano 18 Października 2021 Ja drugi sezon użytkuję select 120mm (nie plus i nie sl) zrobiłem tym rowerem z 5kkm. Żadnych problemów. Celowo brałem najniższy model że względu na brak kondoma w tłumiku. Różnica pracy w stosunku do wersji z gumką jakaś jest ale ciężko to wyczuć na codzień. Jestem zadowolony z pracy a tym bardziej ze sztywności. Jeździłem też na wersji SL z chargerem race day. IMHO na wymagających trasach za szybko olej osiągał jakąś skrajną temp i tłumik przestawał działać (w sensie poziom tłumienia znacząco się obniżał). 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 18 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2021 @Dokumosa - rzekomo problem jest z tłumikiem powrotu, który lubi sie odkręcać. Tłumiki z wersji 35mm i 32mm są chyba takie same? Jakbyś odniósł pracę do Reby albo Foxa na Gripie (zwykłym, nie 2)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 18 Października 2021 Udostępnij Napisano 18 Października 2021 Tak, porównując te same wersję tj. ultimate do ultimate sl... Co do odkręcania się tłumika powrotu to jeśli problem był szerszy to zapewne został już wyeliminowany. Osobiście nie słyszałem o tym i u mnie nic takiego nie miało miejsca. Czułość znacznie większa niż Reba i przede wszystkim brak efektu wody sodowej (czyli na zjazdach usianych nierównościami nie zapowietrza się olej przez co w rebie siadało całkiem tłumienie i koło zaczynało myszkować). Bardziej w kierunku Foxa i to raczej najtańszego (rhythm z uproszczonym gripem właśnie a'la charger RL). Do wersji factory to jeszcze RS trochę brakuje. Natomiast fox (nawet 34) cierpi na brak sztywności (odczuwalne jak ktoś waży więcej niż 80kg). 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 18 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2021 Super, dzięki za wartościową odpowiedź. Czy serwis chargera RL jest do wykonania w domowym zaciszu dla kogoś z przeciętnym IQ (mowa o tłumiku rzecz jasna) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 18 Października 2021 Udostępnij Napisano 18 Października 2021 Z mojego doświadczenia serwisowego i użytkowego spotkałem się z dwoma problemami: sid ultimate sl - ciekną tłumiki od góry na trzpieniu zdalnej blokady + potrafią stukać golenie na ślizgu jak widelec jest suchy. sid select sl - odkręca się tłoczek ze shimmami tłumienia odbicia, tutaj od razu proponuję rozebrać nowy tłumik skręcić porządnie i odpowietrzyć odpowiednio tłumik [tutaj też kuleje fabryka], i jak wyżej suche stukają na ślizgu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 18 Października 2021 Udostępnij Napisano 18 Października 2021 Na loctite skręcić można jak w starych chargerach. Odnośnie serwisu w domowym zaciszu - rzuć okiem w service manual i sam oceń (nie każdy w domu ma imadło z miękkimi szczękami a dodatkowo jeszcze kalibrowanymi pod shafty...). gen.0000000006161_rev_a_2021_sid_and_sid_sl_service_manual.pdf (sram.com) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechu2410 Napisano 11 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2021 (edytowane) Mam selecta RL, serwis do ogarnięcia w domu, manual jest na stronie producenta . Jedyna wadą tego tłumiła jest brak części zamiennych ( nawet u dystrybutora) , a co gorsze jak coś Ci w nim się rozleci, wymieniasz go na chargera 2 . Wersja chargera Rl nie jest dostępna chyba że coś się zmieniło przez ostatnie miesiące. Edytowane 11 Listopada 2021 przez grzechu2410 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 11 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2021 To samo zrobili w przypadku Fox rhythmów - ta sama konstrukcja tłumika, ten sam prob z ew. częściami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
player123 Napisano 22 Września 2023 Udostępnij Napisano 22 Września 2023 @Dokumosaczyli ze ROCK SHOX SID SELECT, CHARGER RL to cos, na czym mozna jezdzic, czy raczej padaka? Jes troche watkow na forum, i juz sam nie wiem ktory z tych SIDow jest ok, a ktory nie 😉 Czy moze kazdy CHARGER to problem?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 22 Września 2023 Udostępnij Napisano 22 Września 2023 Unikaj SIDów select oraz base wszystkich od 2021 i będzie nienajgorzej. Unikaj wszelkich SIDów z chargerem RaceDay. Generalnie charger zawsze jest droższy w utrzymaniu niż gówienko typu motion ctr ale prawilne (z gumką kondomką) chargery od 2.0 są bezproblemowo naprawialne/odbudowywalne). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
player123 Napisano 22 Września 2023 Udostępnij Napisano 22 Września 2023 (edytowane) Hmm, a jak rozpoznac date produkcji ...to sie da jakos rozkminic po serial numberach? Taki wynalazek jak FS-SID-SEL-B4 to sie nada ? I chcialbym zrozumiec w czym jest ten problem...czy problemem jest dtogi serwis co 200h....czy cos tam sie sypie (o zapowietrzaniu juz czytalem). Edit: nie da sie chyba wyciagnac daty z SN, ale strona Srama wskazuje w przypadku B4 manuale z 2020 - wiec chyba nie jest zle? Edytowane 22 Września 2023 przez player123 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 23 Września 2023 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2023 11 godzin temu, Dokumosa napisał: Unikaj SIDów select oraz base wszystkich od 2021 i będzie nienajgorzej. Unikaj wszelkich SIDów z chargerem RaceDay. Czyli unikaj SIDów. W skrócie. Innych teraz nie ma. Są Selecty+ ale powodzenia przy poszukiwaniach na rynku wtórnym. Luzy na lagach dotyczą ich zresztą tak samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 23 Września 2023 Udostępnij Napisano 23 Września 2023 Luzy nie są wielkim problemem. Wymieniają na gw. Ale tłumik race day nie do przeskoczenia. Nawet w 35mm lagach montują takie maleństwo. Może teraz wchodząca wersja 2 coś poprawi pod względem przegrzewania się chociaż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
player123 Napisano 23 Września 2023 Udostępnij Napisano 23 Września 2023 Unikniecie nie jest już możliwe, bo od jakiegoś czasu posiadam Sid b4, nieużywany, dlarego pytałem czy on jest ok, bo jeśli ma mi stwarzać problemy to lepiej go sprzedać jako nowy...;)ale nie da sie chyba określic jego daty produkcji. A w przyszłym tyg dojedzie do mnie po symbolicznym przebiegu Rose hill thrill 3 z 2020, i tam tez jest SID select, byc może też bedzie to B4...rower jest w specu fabrycznym. I pytanie dodatkowe, jeśli nie Sid Select b4(bo będą z nim problemy), to co ? Fox? Jakiś sensowny odpowiednik w rozsądnej cenie? Nie ogarniam niestety zupełnie amortyzacji, jeżdżę na szosach,ale syn mnie wkręca w MTB. Za jego pomysłem do mtb xc, dodajemy fulla xc do stajni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 23 Września 2023 Udostępnij Napisano 23 Września 2023 Moim zdaniem nie ma się co przejmować na zapas. Jeśli masz sida luzem i drugiego w nowym rowerze, to zawsze na półce będzie leżał zapasowy 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
player123 Napisano 23 Września 2023 Udostępnij Napisano 23 Września 2023 (edytowane) Powiedziałbym, że prawie masz racje 😉 rozumiem czym jest serwis utrzymaniowy co 50/200h..nie mam z tym problemu. Ale czym innym jest przymusowe przekładanie widelcy , bo znòw przytrafiła się jakaś dobrze znana dla Sidow usterka....nie interesuje mnie taka zabawa, wole jezdzić rowerem w terenie, niż co chwile wizić amortyzator do serwisu. Dlatego pytam, czy Sid Sel B4 jest w miare bezproblemowy, czy może to mina i nabrali mnie na piękne internetowe opisy jaki to super amor. Edytowane 23 Września 2023 przez player123 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 23 Września 2023 Udostępnij Napisano 23 Września 2023 Najogólniej rzecz ujmując - jeśli masz tłumik z systemem tłoków i sprężyną (jak właśnie w selectach (nie wszystkich) i w base'ach) to jest on problemogenny. Jeśli masz tłumik z gumową membraną (od select+ w górę) to jakoś od serwisu do serwisu 200h wytrzymuje bez większych problemów. W przypadku race day problem jest taki, że ten tłumik przestaje działać jak złapie temperaturę, a ze względu na wielkość i objętość oleju wystarczy jeden usiany korzeniami zjazd i się skubaniec przegrzewa. Te chargery non-race day były pod tym względem bezproblemowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
player123 Napisano 23 Września 2023 Udostępnij Napisano 23 Września 2023 Czyli musze rozebrac, by sie dowiedzieć? Po modelu się tego nie rozpozna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 23 Września 2023 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2023 3 godziny temu, Dokumosa napisał: Luzy nie są wielkim problemem kolega wymieniał 3 razy. Jak nie masz zastępczego widelca TO JEST PROBLEM 🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 23 Września 2023 Udostępnij Napisano 23 Września 2023 (edytowane) Sam wymieniałem 3x i ostatecznie machnąłem ręką. Luz się nie powiększa i nie przeszkadza (jest na tyle niewielki). Tak samo mam 4 reby z czego 2 mają luz. @player123 Np. SID Select+ lub Ultimate B4 jest na "pełnym" chargerze, tym mniej problematycznym. Żeby mieć pewność co do oznaczenia podmodelu trzeba sprawdzić S/N w trailhead. Edytowane 23 Września 2023 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
player123 Napisano 23 Września 2023 Udostępnij Napisano 23 Września 2023 @Dokumosa pokazuje o damperze tyle: DAMPER TYPE -> CHARGER RL DAMPER ADJUST -> TWISTLOC/ONELOC REMOTE (10MM CABLE PULL – SOLD SEPARATELY) DAMPING ADJUSTMENTS -> EXTL REBND, 2 POS REMOTE COMP (OPEN/LOCK) Nie będę podawał tu seriala, bo jeszcze mi ktos później zarzuci że sprzedałem mu lipe ;-)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 23 Września 2023 Udostępnij Napisano 23 Września 2023 Jak wpiszesz serial do wyszukiwarki trailhead to zwróci przede wszystkim pełne oznaczenie modelu na bazie którego będzie można określić wnętrzności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
player123 Napisano 23 Września 2023 Udostępnij Napisano 23 Września 2023 Pokazuje FS-SID-SEL-B4 Ew jeszcze MODEL DESIGNATOR (SF) SELECT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 23 Września 2023 Udostępnij Napisano 23 Września 2023 Zwykły select z serii b4 czyli bez kondoma (ten który może doprowadzić do szału). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.