Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)
13 minut temu, Sarmata napisał:

W moim przypadku jeszcze go nie chcę , tylko rozważam jako jedną z opcji 🙂 . Sytuacja się trochę zmienia i producenci coraz większy nacisk kładą na duży skok i łagodny kąt główki jak chociażby w nowym sparku, którego brałem pod uwagę ale teraz jest do moich zastosować "za trailowy". Ten supercaliber do wyścigów w Wielkopolsce wg mnie by wystarczył, skoro przez kilka lat objeżdżałem je na zwykłym HT 😉

 

Ja zauważyłem trochę inną tendencję. Rowery CrossCountry zatrzymały się na skoku zawieszenia 100-110mm. Ale wraz z tym jak Trail odjechał ze skokiem do 140mm pojawiła się zapchaj-dziura w postaci kategorii DownCountry i tu mamy 120mm i trochę bardziej płaski kąt główki.

Edytowane przez Dokumosa
Napisano

Źle to brzmi, by musieć swoje racje udowadniać przed dystrybutorem Treka bo od sklep zlał.

Napisano

Co do Reynoldsów:

  • karbonowe obręcze wizualnie robią wrażenie - szerokość jak małe walce :) Mi się to podoba
  • koła są sztywne, nie zauważyłem żeby przy mocnym deptaniu się coś uginało (mimo zaplotu z przodu na 24 szprychy)
  • ogólna konstrukcja raczej pancerna, piasty dobrze uszczelnione,
  • niby jest dożywotnia gwarancja ale zobaczymy jak coś padnie za parę lat jak z tym będzie :)
  • można założyć szerokie opony i jeździć na niskich ciśnieniach - wtedy rower się klei do drogi, aktualne mam gumy 2,35 i naprawdę fajnie się na tym śmiga
  • piasta z tyłu w miarę cicha - system 4-zapadkowy
  • wagowo szału nie robią ok 1700 gram - mam treningowy komplet alu kół składany w lemonbike na gratach DT SWISS (piasty 350, obręcze XM421, Sapim D-light) które ważą kilkadziesiąt gramów mniej
  • po naprawie gwarancyjnej mam nowy bębenek i łożyska,  z tyłu w piaście jest 5 łożysk maszynowych (teraz 3 łożyska w bębenku zamiast 2), podejrzewam że było sporo reklamacji i coś zmienili (u mnie pękło łożysko w bębenku i rozwaliło pozostałe sąsiednie)

Ogólnie fajne koła i nie będę ich wymieniał na nic lepszego. Może w przyszłości jak już piasta z tyłu się zajedzie to zmienię na DT Swiss bo wątpie że części zamienne można gdzieś kupić.

 

  • +1 pomógł 1
Napisano
18 minut temu, Mateusz_Brycki napisał:

Źle to brzmi, by musieć swoje racje udowadniać przed dystrybutorem Treka bo od sklep zlał.

To nie tak było, kontaktowałem się z Trekiem, żeby upewnić się co robić i powiedzieli żeby składać reklamację w sklepie a jak będzie problem to kontaktować się jeszcze z nimi. Sklep nie zlał i sprawę załatwił jak trzeba.

23 minuty temu, Dokumosa napisał:

Ja zauważyłem trochę inną tendencję. Rowery CrossCountry zatrzymały się na skoku zawieszenia 100-110mm. Ale wraz z tym jak Trail odjechał ze skokiem do 140mm pojawiła się zapchaj-dziura w postaci kategorii DownCountry i tu mamy 120mm i trochę bardziej płaski kąt główki.

Masz rację i stąd np. nowy HT w Canyonie ze 120 i główką 67,5 st. Pytanie tylko czy CX też za chwilę nie pójdzie w tą stronę i za sezon okażę się ze 100 mm i 69 st. to już przeżytek ...

Napisano

Z ciekawostek dodam że w modelu niższym czyli LUX CF 6 zastosowano koła oznaczone symbolem XR 1900. Nigdzie nie znalazłem informacji co to jest więc pozostało zapytać u źródła. Odpowiedź - Piasty w tym kole to 370 Spline Nabe z Ratchet LN.

Napisano
8 godzin temu, Alsew napisał:

Jeśli rowery że skokiem 100/100 staną się w XC przeżytkiem to ten Supercaliber stanie się zabytkiem😆

albo rowerem do specjalnych zastosowań wyścigowych.

Napisano (edytowane)

@Sarmatamoim zdaniem ten model długo nie będzie już dostępny w ofercie Treka. Dla zwykłego zjadacza chleba, w dobie wielostopniowych blokad zawieszenia pod palcem, zakup roweru ze skokiem realnym na poziomie 50mm nie ma żadnego sensu. Efektem jest to że Supercaliber to naprawde rzadkość na naszych duktach a rowerów za podobną kasę widać sporo. Druga sprawa jest taka że jest obecnie spora dziura w ofercie Treka między Supercalibrem a nowym Top Feul. Znając zamiłowanie Treka do zmieniania ram, szybko pojawi się nowy Supercaliber.

Edytowane przez Alsew
  • +1 pomógł 1
Napisano

Jak wspominałem wyżej 120/120 to już osobna kategoria Down Country i większość marek ma to w ofercie. Dokładnie ta sama rama co dla modelu XC, 10-20mm większy skok, szersze obręcze, gumy w okolicy 2.4", lepsze hamulce a czasami (jak np. cube) możliwość ustawienia bardziej płaskiego HTA za pomocą sterów.

Napisano

Za bardzo nie czuję tej osobnej kategorii i osobnego zastosowania. Widze, że masz w podpisie Wałbrzych, trasa XC w parku Sobieskiego jest tak trudna że niektórym i 160mm nie pomoże. A zjeżdżają dzieciaki na hardtailach. Taki wymysł marketingowy dla ludzi którzy myślę ze rower do cross country to do lasu

Napisano

To nie chodzi o to co i kto na czym potrafi zjechać tylko jaki finalnie czas osiągnie na mecie ;).

A co do osobnej kategorii to nie ma co tu czuć - po prostu są b. lekkie fulle XC i na ich bazie zrobili kategorię turystyczną DC, gdzie dodatkowe 1,5kg nikogo nie zabije.

Napisano
2 minuty temu, Mateusz_Brycki napisał:

Za bardzo nie czuję tej osobnej kategorii i osobnego zastosowania.

Można powiedzieć że wraz z pojawieniem się nowego Scotta Sparka RC na trasach wyścigów na najwyższym szczeblu ten podział coraz bardziej się rozmywa 

Napisano
W dniu 18.10.2021 o 23:41, Sarmata napisał:

Mam nieco inny pogląd. Sam jestem użytkownikiem od kilku lat Treka X-Calibra 8 więc ich budżetowego HT do XC. W miedzy czasie wymieniłem 90% części ale nadal jest zwolennikiem tej marki z dwóch głównych przyczyn - ich podejściu do klienta i reklamacji no i ramy która mi pasuje. Myślę, że jest tak, że część z nas maniaków rowerowych uzależnia się od marek dzięki ich działaniom marketingowym i traktuje swój rower jak coś więcej niż tylko dwa kółka. To tak jak z miłośnikami samochodów, którzy dopłacają np. do audi mimo, że skoda też dobrze jeździ co dla innych jest bez sensu.

A to jeszcze chciałeś by przy tej kasie co sobie krzyczą jakoś strasznie robili pod górę w ramach reklamacji? Przecież za to bulisz na wejściu przy zakupie... 

Nie tylko w Wawie potracili możliwość sprzedaży Treka czy Speca. Tym markom grunt pali się pod nogami i chcą mieć coraz więcej salonów tylko dla siebie i ubierać klienta od stup do głów. Co im tak szczerze zostało jak nie wyróżnienie się absurdalnymi cenami? Czym taki Trek czy Spec może zaimponować? Niczym poza kilkoma modelami z pojedynczych kategorii. Boją się, że jak wejdzie klient do dużego salonu z kilkoma innymi markami to raczej tego TrekowskoSpecowego guana nie kupi. Zostają fanatycy i ci przy kasie dla których sam fakt, że jest absurdalnie drogo jest atutem przy zakupie. 

Napisano
2 godziny temu, Dokumosa napisał:

Tym bardziej, że widać mocny trend żeby w XC iść w większy skok - nawet taka konserwa jak spec na 2022 nie będzie miał modelu XC o skoku 100.

Wydaje mi się że spec ma dwie linie epica - zwykły o skoku 100 mm i evo 120 mm, chyba że na 2022 będzie inaczej 

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Te białe napisy na kołach są nieusuwalne? Na przedniej tarczy hamulcowej masz jakąś białą taśmę? Nie obraź się ale dla mnie te napisy robią mu jarmarczny wizerunek.

Napisano

Usuwalne na szczęście 😅. Mnie się też zbytnio nie podobają ale pierwsza jazda to pierwsza jazda (nawet chwytów kierownicy nie zdążyłem zmienić z poprzedniego roweru).

Nie, na tarczy hamulcowej nie ma żadnej taśmy

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...