Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Hej

Stoję przed wyborem roweru, który w najbliższych latach ma służyć do mazowieckich gonitw typu PB czy MLiga. Trafią się również wyjazdy na świętokrzyskie szlaki. Od czasu do czasu wyjazd również w okolice Karpacza. 

Chodzi mi po głowie Canyon Lux Cf 7 lub Trek supercaliber 9.7.

Canyon po niewielkich zmianach będzie ważył w okolicach 10600g a Trek po trochę większych "apgrejdach" osiągnie wagę w okolicach 11100g. Cena końcowa obu rowerów zbliżona - ok 18tys - oba rowery są lub będą na pełnej grupie XT M8100.

Jakie są plusy i minusy obu konstrukcji? Jakie widzicie za i przeciw? 

Jazda na supercalibrze po okolicznych nierównościach Otwocka już zaliczona. 

Przy okazji szukam chętnego do udostępnienia Luxa w rozmiarze M 😁

Edytowane przez schwinn0
Napisano

Cóż, jeśli jesteś w stanie zbić cenę Treka tak, że da się go doprowadzić do poziomu Canyona, to brałbym Treka po prostu ze względu na zakup, gwarancję i serwis na miejscu. 

Zwróć uwagę, że w treku masz też budżetowe hamulce, tarcze tylko pod okładziny żywiczne, a Reba to też chyba nie jest poziom Foxa SC. Przynajmniej cenowy. 

Napisano (edytowane)

Na osprzęt w treku proszę nie patrzeć. Byłby do zmiany. Całość ew XT M8100 z obecnego HT, koła PRO zamiast Elite, do wymiany również sztyca i kierownica na PRO. Dodatkowo do wymiany suport i korba

W Canyonie do wymiany ewentualnie sztyca, kierownica, mostek

Edytowane przez schwinn0
Napisano

Absolutnie nie jestem fanem Trek'a. Jestem fanem Scott'a, ale obecnie sam stoję  przed podobnym dylematem i mając do wyboru Lux'a, Supercalibra i nowego Spark'a RC najpewniej zdecyduje się na Supercalibra. 

Dlaczego ? Spośród wymienionych powyżej rowerów właśnie w Supercalibrze najbardziej odpowiada mi praca tylnego zawieszenia oraz  charakterystyką najbardziej zbliżona do typowego, szybkiego hardtail'a, bez tych okropnych trailowo-endurowych naleciałości, które w moich oczach dyskwalifikują nowego Sparka RC (testowałem).

Moja opinia dotyczy roweru z przeznaczeniem "race". Co do osprzętu to czy to GX, AXS czy XT nie robiłoby mi różnicy.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Supercaliber ma nadal to super-zwalone zawieszenie ze zintegrowanym damperem z ramą? Czułości brak, skok realny 50mm. Jak ktoś miał kiedyś nieprzyjemność jeździć na softailach to bardzo podobnie toto działa. Osobiście kiedyś się wpakowałem w systemowe udziwnienia (lefty) i nigdy więcej.

Napisano

jestem podziwu pełen do tego jaki amor, jakie hamulce ładuje się do fulla za katalogowe 23k.

To tak jak by do amg gt wrzucić stalowe felgi, bo przecież też da się jeździć.

Napisano

Jeszcze jedna, chyba dosyć ważna sprawa to dostępność. Nie to żebym jakoś naciskał na termin ale

Trek - czas oczekiwania to ok 390 dni

Canyon - dostępność z tego co widać na stronie to zima...(chyba 2021/2022 a nie zima 2022/2023) 😅

Napisano (edytowane)

Ale za 390 dni to będą już wersje kolorystyczne 2023 czy 2024 😂

Co do Canyona, tak, ale to nie znaczy, że jak wejdziesz na stronę za 3 miesiące i będziesz mógł kupić rower jaki chcesz, tylko co jakiś czas otwierają zamówienia, które będą do realizacji w grudniu, albo później. Generalnie jak już masz możliwość złożenia zamówienia, to są konkretne daty podane i Canyon całkiem dobrze się ich trzyma. 

Przykładowo tutaj masz model gdzie dwa rozmiary są dostępne, a pozostałe już/jeszcze nie. Ale za kilka dni (godzin?) sytuacja może się odwrócić: https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-gorskie/cross-country-bikes/lux/lux-trail/lux-trail-cf-8/3018.html?dwvar_3018_pv_rahmenfarbe=BU%2FBU

Trzeba sprawdzać regularnie stronę albo nawet włączyć sobie monitoring w tle (np. Distill web monitor). Na to, że zadziałają powiadomienia e-mail bym za bardzo nie liczył. 

50 minut temu, Q_u napisał:

 

To tak jak by do amg gt wrzucić stalowe felgi, bo przecież też da się jeździć.

To nie jest AMG GT. Co najwyżej E-klasa 200 diesel :)

Edytowane przez some1
Napisano

Za "innowacje" trzeba płacić extra. Szkoda, że zwykle owe innowacje wspomagają tylko marketing ;) 

W tym przypadku otrzymyjemy (moim zdaniem upośledzone funkcjonalnie i serwisowo) zawieszenie o skoku 60mm (gdzie od dwóch sezonów normą w ścigantach jest 110) za co płacimy +40% (wliczając "oszczędności" na pozostałych komponentach względem konkurencji). Sporo jak za taki wyróżnik z tłumu.

Napisano
12 godzin temu, KNKS napisał:

ez tych okropnych trailowo-endurowych naleciałości, które w moich oczach dyskwalifikują nowego Sparka RC (testowałem)

Można prosić o jakiś szerszy opis wrażeń z testu ? 

12 godzin temu, Dokumosa napisał:

Supercaliber ma nadal to super-zwalone zawieszenie ze zintegrowanym damperem z ramą? Czułości brak, skok realny 50mm. 

Te realne 50mm skoku to faktycznie wydaje się trochę mało ale prawda jest taka że nie każdy wykorzysta 120mm skoku jak w Sparku RC. Jak ktoś się ściga w maratonach np po Wielkopolsce i raz do roku jedzie w góry to taki rower wydaje się być bez sensu

Napisano

brałbym Canyona,, duża różnica w wadze, lekkie karbonowe koła w zestawie, lepsza dostępność. Jak otrzymasz rower tej zimy to sie jeszcze zdążysz dobrze wjezdzić

Napisano

Przy zakupie mało kto to bierze pod uwagę ale canyon jest zrobiony na komponentach z półki, które są powszechnie dostępne a do tego każdy serwis to ogarnie. W tym treku przy każdym serwisie olejowym trzeba kombinować co zrobić z damperem.

  • +1 pomógł 1
Napisano
18 godzin temu, Q_u napisał:

nieistotne, kosztuje 23k a co wrzucają to jakieś nieporozumienie.

Ceny sprzętu idą cały czas w górę. Sama rama z damperem Treka kosztuje 21 tys. więc osprzęt wychodzi 1,5 tys, a możesz kupić też model 9.6 za 19 tys. 

 Podobne ceny ma też Spec gdzie podstawowy model na Epic Evo na NX kosztuje 20 tys., czy BMC na Deore/SLX tez za 20 tys. Niestety tanio już było.

Napisano

https://www.specialized.com/pl/pl/s-works-epic-frameset---speed-of-light-collection/p/199651?color=323906-199651

A rama Epic z  Sidem i sztyca kosztuje 33 tys 😁 Ceny danych ram są absurdalne i nie ma co się do nich odnosić. Nie zmienia to faktu że za te same pieniądze takie firmy jak Giant, Merida, Orbea, Canyon czy Scott oferują znacznie lepszy osprzęt niż Trek. 

Napisano
35 minut temu, Sarmata napisał:

Ceny sprzętu idą cały czas w górę.

I do ramy za 21k ładuje się amor i hamulce jakie się ładuje? Serio? Parodia i tyle. Trekowi się w D poprzewracało już dawno.

Napisano (edytowane)

Nie tylko trekowi. Do tego promują problematyczne w eksploatacji rozwiązania, które tylko na papierze są cudowne a w rzeczywistości często gorsze od klasycznych (jak np. brain w specu, iso strut w treku, ia i lefty w canonie itd.).

A co do cen framesetów z tych firm ze świecznika - to nie jest dla Kowalskiego tylko pod kątem budowy zawodniczych rowerów startowych, które  ze specyfikacją fabryczną wiele wspólnego nie mają. Tam cena nie gra żadnej roli. Finalnie rower kosztuje 30-50KPLN. Sponsorzy płacą.

Edytowane przez Dokumosa
Napisano

Nie wiem jak w Treku, ale jednak te framesety sprzedawane osobno przeważnie są z "najlepszego" carbonu, a w zestawie jest amortyzacja z górnej półki. Tak jak ten linkowany S-Works jest z karbonu FACT 12m, w komplecie ma SIDa Ultimate i topowego braina. W kompletnym rowerze za te pieniądze będzie FACT 11, SID select+. Osobną sprawą jest czy komukolwiek poza absolutną czołówką takie szczegóły zrobią różnicę. 

A co do Treka, to faktycznie, jeśli zamierzasz to samemu serwisować, to chyba bym się dwa razy zastanowił. 

Napisano
1 godzinę temu, Q_u napisał:

I do ramy za 21k ładuje się amor i hamulce jakie się ładuje? Serio? Parodia i tyle. Trekowi się w D poprzewracało już dawno.

Ta rama za 21k jest zdaje się trochę lepsza i lżejsza od tych z podstawowych modeli. Jeżeli masz np. swojego HT na dobrym osprzęcie to kupujesz taką ramę i robisz przekładkę. Jak nie to kupujesz 9.6 za 19k i jak pisze trek w opisie tego modelu z czasem wymieniasz części na takie które Tobie pasują. Trek był zawsze droższy od konkurencji typu Giant czy Merida i tak pozostało. Gorzej, że w tych czasach te firmy też są już drogie.  

Napisano (edytowane)

Nie, to łapanie jeleni - zamiast sprzedać ramę dokłada się dziadostwo za grube pieniądze i dopisuje marketingowy bełkot o upgrade.

Edytowane przez Q_u
Napisano

Z tego co podaje Trek na swojej stronie to wynika że wszystkie ramy do Supercaliber są zbudowane z tego samego carbonu tj OCLV Mountain. W tych tańszych modelach na 2022 faktycznie w specyfikacji brakuje opisu ramy i jej parametrów ale wyżej pojawiają się użyte technologie i OCLV Mooutain. Wiec albo Trek kłamie albo masz lewe info. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...