Skocz do zawartości

[Wybór roweru] Canyon lux cf 7 vs Trek supercaliber 9.7


Rekomendowane odpowiedzi

Hej

Stoję przed wyborem roweru, który w najbliższych latach ma służyć do mazowieckich gonitw typu PB czy MLiga. Trafią się również wyjazdy na świętokrzyskie szlaki. Od czasu do czasu wyjazd również w okolice Karpacza. 

Chodzi mi po głowie Canyon Lux Cf 7 lub Trek supercaliber 9.7.

Canyon po niewielkich zmianach będzie ważył w okolicach 10600g a Trek po trochę większych "apgrejdach" osiągnie wagę w okolicach 11100g. Cena końcowa obu rowerów zbliżona - ok 18tys - oba rowery są lub będą na pełnej grupie XT M8100.

Jakie są plusy i minusy obu konstrukcji? Jakie widzicie za i przeciw? 

Jazda na supercalibrze po okolicznych nierównościach Otwocka już zaliczona. 

Przy okazji szukam chętnego do udostępnienia Luxa w rozmiarze M 😁

Edytowane przez schwinn0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, jeśli jesteś w stanie zbić cenę Treka tak, że da się go doprowadzić do poziomu Canyona, to brałbym Treka po prostu ze względu na zakup, gwarancję i serwis na miejscu. 

Zwróć uwagę, że w treku masz też budżetowe hamulce, tarcze tylko pod okładziny żywiczne, a Reba to też chyba nie jest poziom Foxa SC. Przynajmniej cenowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na osprzęt w treku proszę nie patrzeć. Byłby do zmiany. Całość ew XT M8100 z obecnego HT, koła PRO zamiast Elite, do wymiany również sztyca i kierownica na PRO. Dodatkowo do wymiany suport i korba

W Canyonie do wymiany ewentualnie sztyca, kierownica, mostek

Edytowane przez schwinn0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie nie jestem fanem Trek'a. Jestem fanem Scott'a, ale obecnie sam stoję  przed podobnym dylematem i mając do wyboru Lux'a, Supercalibra i nowego Spark'a RC najpewniej zdecyduje się na Supercalibra. 

Dlaczego ? Spośród wymienionych powyżej rowerów właśnie w Supercalibrze najbardziej odpowiada mi praca tylnego zawieszenia oraz  charakterystyką najbardziej zbliżona do typowego, szybkiego hardtail'a, bez tych okropnych trailowo-endurowych naleciałości, które w moich oczach dyskwalifikują nowego Sparka RC (testowałem).

Moja opinia dotyczy roweru z przeznaczeniem "race". Co do osprzętu to czy to GX, AXS czy XT nie robiłoby mi różnicy.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Supercaliber ma nadal to super-zwalone zawieszenie ze zintegrowanym damperem z ramą? Czułości brak, skok realny 50mm. Jak ktoś miał kiedyś nieprzyjemność jeździć na softailach to bardzo podobnie toto działa. Osobiście kiedyś się wpakowałem w systemowe udziwnienia (lefty) i nigdy więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale za 390 dni to będą już wersje kolorystyczne 2023 czy 2024 😂

Co do Canyona, tak, ale to nie znaczy, że jak wejdziesz na stronę za 3 miesiące i będziesz mógł kupić rower jaki chcesz, tylko co jakiś czas otwierają zamówienia, które będą do realizacji w grudniu, albo później. Generalnie jak już masz możliwość złożenia zamówienia, to są konkretne daty podane i Canyon całkiem dobrze się ich trzyma. 

Przykładowo tutaj masz model gdzie dwa rozmiary są dostępne, a pozostałe już/jeszcze nie. Ale za kilka dni (godzin?) sytuacja może się odwrócić: https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-gorskie/cross-country-bikes/lux/lux-trail/lux-trail-cf-8/3018.html?dwvar_3018_pv_rahmenfarbe=BU%2FBU

Trzeba sprawdzać regularnie stronę albo nawet włączyć sobie monitoring w tle (np. Distill web monitor). Na to, że zadziałają powiadomienia e-mail bym za bardzo nie liczył. 

50 minut temu, Q_u napisał:

 

To tak jak by do amg gt wrzucić stalowe felgi, bo przecież też da się jeździć.

To nie jest AMG GT. Co najwyżej E-klasa 200 diesel :)

Edytowane przez some1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za "innowacje" trzeba płacić extra. Szkoda, że zwykle owe innowacje wspomagają tylko marketing ;) 

W tym przypadku otrzymyjemy (moim zdaniem upośledzone funkcjonalnie i serwisowo) zawieszenie o skoku 60mm (gdzie od dwóch sezonów normą w ścigantach jest 110) za co płacimy +40% (wliczając "oszczędności" na pozostałych komponentach względem konkurencji). Sporo jak za taki wyróżnik z tłumu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, KNKS napisał:

ez tych okropnych trailowo-endurowych naleciałości, które w moich oczach dyskwalifikują nowego Sparka RC (testowałem)

Można prosić o jakiś szerszy opis wrażeń z testu ? 

12 godzin temu, Dokumosa napisał:

Supercaliber ma nadal to super-zwalone zawieszenie ze zintegrowanym damperem z ramą? Czułości brak, skok realny 50mm. 

Te realne 50mm skoku to faktycznie wydaje się trochę mało ale prawda jest taka że nie każdy wykorzysta 120mm skoku jak w Sparku RC. Jak ktoś się ściga w maratonach np po Wielkopolsce i raz do roku jedzie w góry to taki rower wydaje się być bez sensu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Mateusz_Brycki napisał:

brałbym Canyona,, duża różnica w wadze, lekkie karbonowe koła w zestawie

Czy takie lekkie?  1665g (set), 751g (front), 922g (rear)

https://hayesbicycle.com/collections/tr-wheels/products/tr-309-289-xc?variant=34860814106669

@Dokumosatrafne spostrzeżenie z serwisem dampera w tym treku 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Q_u napisał:

nieistotne, kosztuje 23k a co wrzucają to jakieś nieporozumienie.

Ceny sprzętu idą cały czas w górę. Sama rama z damperem Treka kosztuje 21 tys. więc osprzęt wychodzi 1,5 tys, a możesz kupić też model 9.6 za 19 tys. 

 Podobne ceny ma też Spec gdzie podstawowy model na Epic Evo na NX kosztuje 20 tys., czy BMC na Deore/SLX tez za 20 tys. Niestety tanio już było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.specialized.com/pl/pl/s-works-epic-frameset---speed-of-light-collection/p/199651?color=323906-199651

A rama Epic z  Sidem i sztyca kosztuje 33 tys 😁 Ceny danych ram są absurdalne i nie ma co się do nich odnosić. Nie zmienia to faktu że za te same pieniądze takie firmy jak Giant, Merida, Orbea, Canyon czy Scott oferują znacznie lepszy osprzęt niż Trek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, schwinn0 napisał:

Czy takie lekkie?  1665g (set), 751g (front), 922g (rear)

https://hayesbicycle.com/collections/tr-wheels/products/tr-309-289-xc?variant=34860814106669

@Dokumosatrafne spostrzeżenie z serwisem dampera w tym treku 👍

myślę że nawet bardzo lekkie nawet patrząc na to że mają 28/30mm szerokości a tył ma 28 szprych, nie ma tu żadnych kompromisów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko trekowi. Do tego promują problematyczne w eksploatacji rozwiązania, które tylko na papierze są cudowne a w rzeczywistości często gorsze od klasycznych (jak np. brain w specu, iso strut w treku, ia i lefty w canonie itd.).

A co do cen framesetów z tych firm ze świecznika - to nie jest dla Kowalskiego tylko pod kątem budowy zawodniczych rowerów startowych, które  ze specyfikacją fabryczną wiele wspólnego nie mają. Tam cena nie gra żadnej roli. Finalnie rower kosztuje 30-50KPLN. Sponsorzy płacą.

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w Treku, ale jednak te framesety sprzedawane osobno przeważnie są z "najlepszego" carbonu, a w zestawie jest amortyzacja z górnej półki. Tak jak ten linkowany S-Works jest z karbonu FACT 12m, w komplecie ma SIDa Ultimate i topowego braina. W kompletnym rowerze za te pieniądze będzie FACT 11, SID select+. Osobną sprawą jest czy komukolwiek poza absolutną czołówką takie szczegóły zrobią różnicę. 

A co do Treka, to faktycznie, jeśli zamierzasz to samemu serwisować, to chyba bym się dwa razy zastanowił. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Q_u napisał:

I do ramy za 21k ładuje się amor i hamulce jakie się ładuje? Serio? Parodia i tyle. Trekowi się w D poprzewracało już dawno.

Ta rama za 21k jest zdaje się trochę lepsza i lżejsza od tych z podstawowych modeli. Jeżeli masz np. swojego HT na dobrym osprzęcie to kupujesz taką ramę i robisz przekładkę. Jak nie to kupujesz 9.6 za 19k i jak pisze trek w opisie tego modelu z czasem wymieniasz części na takie które Tobie pasują. Trek był zawsze droższy od konkurencji typu Giant czy Merida i tak pozostało. Gorzej, że w tych czasach te firmy też są już drogie.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co podaje Trek na swojej stronie to wynika że wszystkie ramy do Supercaliber są zbudowane z tego samego carbonu tj OCLV Mountain. W tych tańszych modelach na 2022 faktycznie w specyfikacji brakuje opisu ramy i jej parametrów ale wyżej pojawiają się użyte technologie i OCLV Mooutain. Wiec albo Trek kłamie albo masz lewe info. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...