drajwer112 Napisano 15 Października 2021 Udostępnij Napisano 15 Października 2021 Witam użytkowników! Aktualnie posiadam hamulce, a generalnie zacisk w ktorym zawsze byly hamulce tego typu: Chciałbym kiedyś wymienić tarczę z no name na shimano sm rt-26 ktora przystosowana jest do klocków żywicznych. I pytanie, da rade zamontowac do takiego zacisku tego typu shimanowskie klocki? Jak z siłą hamowania żywicznych? Czy po wymianie z tarczy typu no name na taka powyżej i zamontowaniu tego typu klockow zauwaze roznice niz na starej tarczy i starych klockach? Dzieki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 15 Października 2021 Udostępnij Napisano 15 Października 2021 klocki mają pasować do zacisku a o zacisku nie wiemy nic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drajwer112 Napisano 15 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2021 Mój błąd. Oto zdjęcie: http://imgur.com/a/8FRe4Gy Wiecej nie powiem, bo sam niewiele wiem. Jak widzisz - no name. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 15 Października 2021 Udostępnij Napisano 15 Października 2021 to zostaje ci wyjęcie klocków i porównywanie wymiarów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drajwer112 Napisano 15 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2021 Wyjalem je kiedys, nawet zdjecie zrobilem. Nie chce na slepo zamawiac klockow. Chcialem sie za to sam zabrac, czyli pozostaje chyba serwis, bo tej shimano nie warto pod takie klocki co mam teraz wsadzac. http://imgur.com/a/ZqtYaFJ Co prawda wyjalem z tylnego, ale roznicy nie ma. Poki co z przodu pozdzierana i zatluszczona tarcza czeka na wymiane. Klocki tez, bo jest tylko jeden, drugi pozdzierany. Zdjecie z kiedys, sorki za jakosc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 15 Października 2021 Udostępnij Napisano 15 Października 2021 jeśli masz "okrągłe" klocki to nie ma najmniejszych szans zapakować tam standardowych shimano Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drajwer112 Napisano 15 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2021 Okej, czyli pozostaje szukac tarczy pod "okragle" klocki. Jaki to typ, polmetaliczne czy jak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 15 Października 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Października 2021 https://allegro.pl/listing?string=avid bb5 Wybierz sobie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Imar Napisano 15 Października 2021 Udostępnij Napisano 15 Października 2021 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drajwer112 Napisano 15 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2021 Wszystko git, juz rozumiem. Czyli pod ta tarcze shimano mozna montowac tego typu klocki, tylko zywiczne, tak? I rozumiem, ze jakbym zamowil przyszly by dwa klocki i jeden pod nieruchomego a drugi pod dociskajacego? Pytam, bo pierwszy raz bym wymienial tarcze (klocki to bedzie najmniejszy problem - prosta konstrukcja zacisku, problem jest jeden, klocki trzyma sam magnez - duze ryzyko, ze po prostu odpadna przy zahamowaniu, a bym zalowal takich bo 40zl z dostawa to jednak jakis pieniadz - jakis patent na to)? 34 minuty temu, Imar napisał: . Czym jest bb5? No nie, bb5 to nie sa, ale klocki takie same wiec powinny wejsc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 16 Października 2021 Udostępnij Napisano 16 Października 2021 Jak wymieniasz klocki w zacisku, to oba. Nie magnez a magnes. Jak zacisk sprawny, nie ma uszkodzonej konstrukcji, to klocek nie ma prawa wypaść. Przyjrzyj się dokładnie jak klocki siedzą w zacisku, powinny siedzieć schowane w konstrukcji hamulca, tak że tylko powierzchnia cierna wystaje. Jak masz wszystko zmontowane, to spróbuj wyjąć klocki, jak nie jesteś magikiem, to gwarantuję, że nie dasz rady. W swoich o podobnej konstrukcji (Accent Freezer), musiałem zdejmować koło i cofać klocek stały, żeby dało się je wyciągnąć. 13 godzin temu, drajwer112 napisał: Poki co z przodu pozdzierana i zatluszczona tarcza czeka na wymiane. Jak jest brudna, to można ją umyć. Trochę roboty, żeby wyczyścić też wszystkie otwory ale spokojnie da się wyszorować. W domowych warunkach najłatwiej chyba płynem do mycia naczyń. Gorzej jak zapaćkana jakimś smarem. Jeżeli zdjęcie jest w miarę aktualne, to nie wygląda na zużytą. Pokaż jak wygląda od drugiej strony i przede wszystkim zmierz jej grubość i sprawdź kształt. Minimalna grubość to 1,5-1,6mm, do pomiaru przyda się suwmiarka. Kształt powinien być || jeżeli przypomina )( to wypada wymienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drajwer112 Napisano 16 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2021 Rozpoznalem, ze jest zatluszczona po tym co sie dzialo. Podczas hamowania kolo telepie sie jak galareta. Pisk jest ogromny, nie jest to normalny pisk jak praca np metalicznych klockow, to jest cos jakby szlifierka metal ciela albo nie wiem co (ciezko to opisac). Okazalo sie ze klocek nieruchomy byl caly zdarty. W serwisie mieli wymienic i wymienili (wspomnial gosc o tym, ze klocki byly naoliwione, czego nigdy nie zrobilem). Poprawy nie bylo. To samo, straszny dzwiek, jednak moc hamowania - w miare ok. Nowy klocek odlecial przy zahamowaniu. Caly zdarty. Wykluczam zuzycie, bo w ogole nie korzystalem z przedniego hamulca z powodu przerazajacego dzwieku. Teraz, gdy sam dociskajacy klocek obciera o tarcze rowniez wydaje bardzo dziwny dzwiek. Sprobuje dzis go wyciagnac i wrzuce zdjecie. Dodam, ze nie grzebalem kiedys nic przy hamulcach z powodu braku wiedzy. Gdy zaczely sie problemy dopiero nauczylem sie regulowac itp. To zatluszczenie stalo sie po prostu nagle. Nigdy nie uzywalem smarow w sprayach. http://imgur.com/a/YYcXMf1 oto zdjecie tarczy z drugiej strony. Pierwszy klocek odpadl bez mojej swiadomosci, wiec hamowalem o sam magnes. Kiedys zalozylem juz watek i w pozniejszym etapie opisalem moje problemy z hamulcami, ale tu chodzi o wymiane. Jesli wymienie tarcze i klocki bede mial pewnosc, ze wszystko bedzie grac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 16 Października 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Października 2021 Ta tarcza jak juz ci wspominałem jest zdarta albo przez to ze klocek wypadł i tarcza darła po zacisku, albo okładzina klocka odpadła i metal darł po zacisku. W sumie to jest sensowne wytłumaczenie dlaczego klocek wypadł. Jak odpadła okładzina, sama blaszka mogła wypaść z zacisku. Tarcza ma głębokie bruzdy i jak jest zaolejona to ciężko będzie ci to umyć tak by było dobrze. Dlatego poleciłem ci kupić nową tarcze i klocki masz gotowy set, który po poprawnym montażu bezie cichy. Tarcze kup dobie rt56, jest z miękkiego metalu obrobionego tak by zapewnić ciszę i dobre hamowanie już od pierwszych metrów. Nie jest wybitnie długotrwała ale optymalna rzekłbym. Nie kupowałbym wynalazków na twardej stali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drajwer112 Napisano 16 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2021 Okej, a klocki tego typu okragle zywiczne (bo ta tarcza ktora podalesbjest pod zywiczne) beda pasowac? Aktualnie klocki trzyma sam magnes, wiec duze prawdopodobienstwo, ze odpadnie. Jakbym mial je sam montowac, to tylko trzymalby nowe klocki ten magnes Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 16 Października 2021 Udostępnij Napisano 16 Października 2021 Ja bym olał.....i wymienił na cokolwiek co ma wspólnego z hamulcami. Używane hydrauliki , lub markowe mechaniki. BB5/BB7/Hayes MX....mechaniki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drajwer112 Napisano 16 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2021 200/300zl nie chce ladowac w ten rower, bo po prostu mi sie nie oplaca. Chce, aby po prostu te hamulce hamowaly. Ich pelna moc w zupelnosci mi wystarczy. Pewnie, ze gdybym pojechal w gory, to by sie poddaly na pierwszym lepszym zjezdzie, ale moj styl jazdy to po prostu jakies trasy max 20km lub zwykla jazda dla zabawy, typu tu i tam, wheelie,inny stunt, ze znajomymi, itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 16 Października 2021 Udostępnij Napisano 16 Października 2021 hm...hamulce ważniejsze od reszty. Jeśli szukać potrzeby poprawy działania roweru to właśnie tam...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 16 Października 2021 Udostępnij Napisano 16 Października 2021 2 godziny temu, drajwer112 napisał: Rozpoznalem, ze jest zatluszczona po tym co sie dzialo. Podczas hamowania kolo telepie sie jak galareta. Pisk jest ogromny, nie jest to normalny pisk jak praca np metalicznych klockow, to jest cos jakby szlifierka metal ciela albo nie wiem co (ciezko to opisac). To nie są objawy zatłuszczenia. Patrząc po zdjęciach tarczy oraz tych z poprzedniego tematu i w szczególności: https://imgur.com/a/aaj77w1 stawiałbym tezę o złym wyregulowaniu i tak jak pisze Puklus, tarcza rzeźbiła zacisk lub element montażowy klocka. Jeżeli miałeś "wyregulowane" tak jak widać na tym zdjęciu, to tak klocek miał szansę wypaść. Za mocno wkręciłeś regulację, podstawa klocka nie powinna wystawać poza obrys zacisku. Dołożyć sprawie mogło złe przykręcenie zacisku i tarcza mogła wchodzić zbyt płytko lub za głęboko. W pierwszym przypadku nie cały klocek obejmował tarczę i stąd efekty nierównej pracy, w drugim tarcza mogła ocierać o zacisk lub klocek łapał za nisko, efekty podobne. Godzinę temu, drajwer112 napisał: Okej, a klocki tego typu okragle zywiczne (bo ta tarcza ktora podalesbjest pod zywiczne) beda pasowac? Aktualnie klocki trzyma sam magnes, wiec duze prawdopodobienstwo, ze odpadnie. Jakbym mial je sam montowac, to tylko trzymalby nowe klocki ten magnes Mam te rt56 i działają zarówno z żywicznymi jak i metalicznymi. Kwestia szybkości zużycia i głośności na mokro. Tak jak pisałem wyżej, popatrz uważniej jak klocek siedzi w zacisku, ile miejsca zostanie jak tarcza siedzi w zacisku. Przy prawidłowym wyregulowaniu klocek nie ma prawa wypaść, bo jego podstawa opiera się o hamulec. Tak jak miałeś na powyższym zdjęciu, to było nieprawidłowe ustawienie, klocek prawie się nie opierał o zacisk. 17 minut temu, drajwer112 napisał: wheelie,inny stunt, ze znajomymi Zbieraj na lepszy rower jak takie rzeczy cię kręcą, na taki co wytrzyma takie zabawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drajwer112 Napisano 16 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2021 Pewnie masz racje, ale gdzie jest podstawa klocka? Regulacje zawsze wykonuje tak: odkrecam 2 srubki trzymajace zacisk, trzymam mocno klamke, dokrecam. Nastepnie dokrecam (przyblizam) nieruchomy tloczek, podciagam linke i koniec zabawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 16 Października 2021 Udostępnij Napisano 16 Października 2021 Na zielono podstawa, na niebiesko materiał cierny (okładzina). Ja bym zaczął od przybliżenia nieruchomego klocka, potem ustawienie zacisku, ewentualna korekta nieruchomego klocka i na koniec naciągnięcie linki. Jak raz się dobrze ustawi, to jest szansa, że potem wystarczy samo przybliżanie klocków w miarę zużycia okładzin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 16 Października 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Października 2021 W sumie mam gdzieś hayesy dyno, za jakieś psi pieniądz mogę ci sprzedać jak chcesz, sa całkiem dobre, maja dobre klocki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drajwer112 Napisano 16 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2021 Dobra juz rozumiem. Podstawe wykrecilem wtedy tak mocno zeby widziec czy dobrze wszystko zamontowalem, a teraz siedzi obok tarczy, ale jednak troche oddalony zeby nie tarl. Moglbym zrobic tak - wyjmuje klocki z tylu i montuje je na przod, bo tylny hamulec dla mnie poki co zbedny, kiedys bym dokupil klocki do tylnego. Jednak nie mam pewnosci co do zabrudzenia tej tarczy. Nie chce zabrudzic tych, bo bede w ogole bez hamulcow, a pieniedzy na nowe klocki poki co brak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 16 Października 2021 Udostępnij Napisano 16 Października 2021 1 godzinę temu, drajwer112 napisał: Pewnie masz racje, ale gdzie jest podstawa klocka? Regulacje zawsze wykonuje tak: odkrecam 2 srubki trzymajace zacisk, trzymam mocno klamke, dokrecam. Nastepnie dokrecam (przyblizam) nieruchomy tloczek, podciagam linke i koniec zabawy. To zła metoda regulacji zacisków z jednym ruchomym klockiem. Poluzowujesz śruby mocujące zacisk do adaptera. Odczepiasz linkę od ramienia. Regulujesz imbusem wysunięcie klocka nieruchomego, by okładzina wystawała ponad ranty zacisku. Ustawiasz zacisk tak blisko tarczy klockiem nieruchomym jak się da. Odkręcasz śruby mocujące zacisk. Naprężasz linkę i odkręcasz śrubę mocującą. Metoda na zaciśniętą klamkę jest zarezerwowana dla systemów z dwoma ruchomymi klockami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drajwer112 Napisano 16 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2021 http://imgur.com/a/TFxKHZX A tu mamy zdjecie tego, ktory dociska tarcze. Niestety,, sruba ktora reguluje sie polozenie tloczka i ta ktors trzyma klocek pozbawiona jest magnesu ktory trzyma okladzine. Srubka do wywalenia? http://imgur.com/a/s4BLgj5 podkladek w tym miejscu chyba nie musi byc tak? Bo nie chcialo mi sie ich dokrecac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 16 Października 2021 Udostępnij Napisano 16 Października 2021 Bez magnesu jest jajeczko... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.