Tomson89 Napisano 12 Października 2021 Udostępnij Napisano 12 Października 2021 Obejrzałem film na YouTube z opisem regulacji przedniej przerzutki. Wszystko zrobiłem według instrukcji wyregulowana najniższa i najwyższa przerzutka. I jak kręcę kołem na sucho tzn z uniesionym tylnim kolem w garażu jest ok a jak wsiądę na rower i zacznę jechać to słyszę jak łańcuch trze o wózek przerzutki na najwyższym biegu przedniej przerzutki a na przed ostatnim najwyższym biegu tylnej. Co może być problemem? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 12 Października 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Października 2021 Trochę jaśniej opisz, po prostu na jakich biegach konkretnie trze i gdzie. Np na 3x7 ociera. Na 2x1 tez ociera itd. Problemem jest oczywiście regulacja. Przednia przerzutka jest najtrudniejszym elementem który się reguluje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomson89 Napisano 12 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2021 Trze jedynie i tylko na biegu 2x7 i to w trakcie jazdy z tego co zaobserwowałem zewnętrzna część łańcucha trze o zewnętrzna część wózka przerzutki. Przy podniesionym kole i kręceniu pedałami wtedy ten problem nie występuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 12 Października 2021 Udostępnij Napisano 12 Października 2021 Kwesta linii łańcucha i regulacji. Przy LL 50mm ( korba 3 rz ) wyregulowanie tak żeby nigdzie nie ocierało jest niemożliwe, przy 47,5 mm już tak. ( dochodzą tu jeszcze drobne różnice pomiędzy przerzutkami przednimi, ale generalnie linia łańcucha + regulacja ) Niższa sztywność korby ( podstawowe modele ) jak i osi ( niższe modele - dłuższa oś, gorsze materiały ) powoduje, że trzeba regulować z większym zapasem na najczęściej używanych przełożeniach. No i oczywiście korba i oś ( oś najczęściej ) musi być prosta - gdy kręcisz korbą do tyłu ( bez łańcucha ) zwróć uwagę czy koronki korby nie pływają ( na boki ) Jeśli wszystkie trzy robią to samo - mają bicie na boki to krzywa oś jest najczęstszą przyczyną - to też ma wpływ na regulację przerzutki tak by nie ocierało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 12 Października 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Października 2021 Tu się nie zgodzę bo sam regulowałem na linii 50 wielokrotnie i działało pięknie. Ale od pewnego czasu robią przerzutki takie które musza trzeć bo tak są zaprojektowane. Problem ocieranie na sucho nie występuje, bo podczas jazdy naprężenia i siły kołyszą kora na boki, bo sądząc po osprzęcie to tani rower a więc sztywności nie ma. Naciąg linkę delikatnie to trzeć przestanie. Zacznie natomiast na biegu 1 lub 2. Jak klatka mimo naciągu nie chce sie ruszyć, trzeba popuści śrubę H delikatnie. Generalnie pobaw sie trochę, czasami trzymianie sie zasad ustawiania przerzutek nie ma sensu, bo tylko niestandardowe metody dadzą rezultat, zazwyczaj jak komponenty nie są przewidziane do pracy ze sobą. Sugerowanie sie że producent to poskładał to musi być dobrze to tez jest błąd bo oni często lepią z tego co maja pod ręką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomson89 Napisano 12 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2021 Rower to Giant Roam 3 Super dziękuję za odpowiedzi, będę kombinował i trochę się z tym pobawię. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 12 Października 2021 Udostępnij Napisano 12 Października 2021 3 godziny temu, SoloTM napisał: Przy LL 50mm ( korba 3 rz ) wyregulowanie tak żeby nigdzie nie ocierało jest niemożliwe, przy 47,5 mm już tak. 2 godziny temu, Puklus napisał: Tu się nie zgodzę bo sam regulowałem na linii 50 wielokrotnie i działało pięknie Przy 2x7 oczywiście że da się wyregulować odpowiednio napinając linkę, ale chodziło mi o to ze gdy przy 2x7 ( zakładam że z tyłu jest 7 ) ociera to gdy to wyeliminujemy to będzie ocierac przy 2x1. I nie ominiemy tego przy LL 50 mm. Przy 47,5 tak. Podobnie przy 3x7 ( jak napęd 3x9 to przy 3x9 ) Wtedy nie ociera, ale przy 3x5 będzie ocierać ( LL 50 mm ) przy 47,5mm mamy 2 koronki więcej do dyspozycji. Przy odpowiedniej kombinacji ( starsze przednie przerzutki itp ) przy LL 47,5 mm można zrobić tak, że nigdy nie ociera ( 3x9 ) ani 3x9 ani 3x1, 2x1 ani 2x9 ani nawet nieużywanego 1x9 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.