Skocz do zawartości

[Wybór roweru] który elektryk i trekking do 7500 wybrać


kristoforus36

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

rozważam zakup jednego z poniższych modeli. Budżet to 7500. Przeznaczenie 80% miasto / 20% szutry. Typ roweru - trekkingowy.

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

1. https://mocnerowery.pl/rowery-elektryczne-sklep/ecobike-x-cross-mb-21.html?gclid=Cj0KCQjwwY-LBhD6ARIsACvT72M8xx5zKX_PibLycBQemdEm1tdDniE2Tn_SHhgOUSddSiXqBjYtTSsaAu5yEALw_wcB

2. https://allegro.pl/oferta/rower-elektryczny-funbike-evo-m-max-560w-468-wh-10861418568?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_rowery_pla_ss&ev_adgr=rowery&ev_campaign_id=14398658358&gclid=Cj0KCQjwwY-LBhD6ARIsACvT72PQXA5LgBIOcC3pItOW2m_dv5LczfYbnVB9tjgjgdlcyWV-phK26wUaAid1EALw_wcB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno chcesz wydawać tyle na rower z silnikiem typu HUB bez czujnika nacisku na pedały?

Jeśli ci to wisi to lepiej brać tego Overfly Bolt bo masz możliwość później dodania dodatkowego akumulatora! Z tego co widzę to została im ostatnia sztuka.
https://electofun.pl/e-rowery-trekkingowe/870-6208-overfly-bolt.html#/151-dostawa_z_montazem-nie

Edytowane przez Dave99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewagą markowych silników centralnych jest właśnie zintegrowany czujnik- daje bardziej naturalne dozowanie mocy. Daje to najbardziej zbliżone zachowanie całości zbliżone do pierwowzoru (roweru bez prądu) 

W przypadku czujnika obrotu mamy o wiele większą sztuczność, ale można się przyzwyczaić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 13.10.2021 o 07:43, kristoforus36 napisał:

Dzięki za opinie.

A czy ten czujnik nacisku na pedały jest ważny? Odczuwalny w codziennej jeździe? Jakie ma plusy?

Jeździłem na obu opcjach,  w wersji "legalnej" z, w mocnych z i bez. Ostatecznie mam zestaw bez i nie widzę żadnego uszczerbku na doznaniach. Wręcz odwrotnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zestaw bez czujnika bo nie miałeś wyboru. Tylko gotowce middrive mają zawsze czujnik nacisku. Konwersje nie licząc tego badziewia tongsheng nigdy nie mają czujnika. Jazda na samym czujniku kadencji jest tak nienaturalną że duża część ludzi rezygnuje z tego i poprostu sama dozuje sobie ręcznie moc za pomocą manetki. Osoby , które twierdzą że czujnik nacisku jest zbyteczny są dla mnie totalnie niewiarygodnie.

Edytowane przez Dave99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj jeszcze raz,  to czytelne: " jeździłem na legalnych" (sklepowych,  fabrycznych,  jak sobie to nazwiesz), na hubach i midach,  poza tym hubach dokładanych, midach bafanga I tsdz. 

Nie wiem jak cię określić,  bo mi nie wolno. Z powodów moderatorskich i ogólnoludzkich. 

Dzielimy się doświadczeniami I moje są takie. Nie muszę wybierać jakiejś opcji bo jest np tanio,  wybieram bo zdecydowanie jest dla mnie optymalna. Gdyby czujnik który ciebie doprowadza do ekstazy na mnie działał choć trochę podobnie I przekonująco to kupiłbym gotowca. 

W historii byli ludzie którzy uważali że ich sposób myślenia jest jedynym słusznie obowiązującym. To , na szczęście, tu nie obowiązuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak silnik ma ci dozować moc pod górkę skoro nie wie jak mocno musisz naciskać na pedały!? Czujnik kadencji tylko dostarcza informację o prędkości obrotowej na korbie! Im wolniej pedałujesz tym mniejsze wspomaganie masz od silnika. Aby to obejść musisz za każdym razem ustawiać optymalne przełożenie tak aby kadecja była odpowiednio zsynchronizowana z wymaganą mocą wspomagania. Czego tu nie rozumiesz? Twoje odczucia mnie nie interesują. Liczą się fakty!

Edytowane przez Dave99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Dave99 napisał:

Jak silnik ma ci dozować moc pod górkę skoro nie wie jak mocno musisz naciskać na pedały!? Czujnik kadencji tylko dostarcza informację o prędkości obrotowej na korbie! Im wolniej pedałujesz tym mniejsze wspomaganie masz od silnika. Aby to obejść musisz za każdym razem ustawiać optymalne przełożenie tak aby kadecja była odpowiednio zsynchronizowana z wymaganą mocą wspomagania. Czego tu nie rozumiesz? Twoje odczucia mnie nie interesują. Liczą się fakty!

Widać nie rozumie że ktoś kto jeździ od dawna na rowerze zawsze odruchowo - tak jak to robił od lat - ustawia optymalne przełożenie. Mam czujnik nacisku na pedały - ale i tak podstawowym narzędziem jest dla mnie przerzutka, silnik - w drugiej kolejności. Jeśli ktoś przygodę z rowerem zaczyna od e-bika to może dla niego obsługa przerzutki jest mecząca, dla mnie jest naturalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie - dlatego na wycieczkach z początkującymi e-rowerzystami na centralnych silnikach widziałem jak jadą na kuriozalnych przełożeniach z kadencją typu 30/min albo mniej - bo silnik z czujnikiem nacisku na to pozwalał.

Zastanawiam się jednak (bo nie wiem) jak system bez czujnika nacisku działa w trudnym terenie - np. gdy trzeba ruszyć mocno pod górę albo pokonać próg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najsłabszym ogniwem zestawu jestem zawsze ja  :) jadąc np po luźnej kamienistej nawierzchni pod górę mam stary "analogowy" nawyk - obawę że mnie "zdejmie" co jest prawdopodobne przy niskich prędkościach. 

Wystarczy wrzucić pierwszy stopień wspomagania,  lekko "puknąć" gaz ruszając i zakręcić korbami, wrzucić drugi stopień.  Nie pamiętam uslizgów koła.  

bafang jest konfigurowalny, można ustawić jak bardzo "wyrywny" jest na poszczególnych trybach. 

mój zestaw jest z blatem 46, co teoretycznie jest problemem przy dużych nachyleniach. W praktyce nie widzę problemu. 

z różnych względów zawsze startuję z opuszczonym dropperem. Zazwyczaj jeżdżę po asfaltach, z aku w bagażniku. Przod jest wysoko (widelec zamiast fabrycznego 140na 200 skoku). Więc rozkład masy jest wybitnie niezbalansowany. Mimo tego nawet przy bardzo dużych nachyleniach nie podnosi się przednie koło. 

no ale jesli mimo tego mam szukać czegoś z czujnikiem nacisku...   :) nie wygram. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...