Skocz do zawartości

[5000] Szosa


Rekomendowane odpowiedzi

Szukam pierwszej w życiu szosy. Dopuszczam możliwość zakupu używki.

Mam 190 cm wzrostu, długość nogi do krocza 93cm, waga 85 kg

Totalnie się na tym nie znam. Do tej pory jeździłem tylko na MTB. Z obecnych rowerów XC 500 i XC 900

Co wybrać, na co zwrócić uwagę, jakie standardy są obecnie absolutnym minimum ?

Z założenia rower tylko na zimę pod trenażer Elite Direto XR-T Smart + kilka razy jakaś przejażdżka w sezonie letnim. Wątpię żeby szosa bardziej mnie wciągnęła. Moje środowisko naturalne to zdecydowanie lasy i bezdroża 

Co doradzicie??

Patrzyłem na Triban RC 500 - 520  ale skubańce strasznie ciężkie (mój XC 900 waży 10 z malutkim haczykiem) , chociaż nie wiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie w moim przypadku.

Hamulce mechaniki lub hybrydy ale to chyba też bez znaczenia, dla 5-6 przejażdżek w roku. Grupa 105  czy Sora wątpię żeby grało to jakąkolwiek rolę.

Bez was nie dam rady ..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda Twojego czasu i pieniędzy na szukanie roweru za 5k pod trenażer. Kup sobie jakąś podstawową szosę z oferty tańszego producenta.

Osobiście gdybym miał takie podejście, to bym odpuścił wyjazdy, kupił jakiś frameset, napęd i tyle. Koło przednie da się chyba czymś zastąpić, a jak nie, to wsadzić cokolwiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, PawelW84 napisał:

Patrzyłem na Triban RC 500 - 520  ale skubańce strasznie ciężkie (mój XC 900 waży 10 z malutkim haczykiem)

jeśli będziesz się upierał na tarcze w tym budżecie to lżej nie będzie, te 9,5-10,5 to standard nawet u dużych producentów.

Jeśli chcesz szosę to szukałbym fajnej używki na 11s napędzie, w miarę wysoki jesteś a mniej popularne rozmiary nie mają takiego zejścia więc jest pole do negocjacji.

np. https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-kolarka-szosa-rose-pro-sl-58cm-105-CID767-IDKqXKI.html#f1c0c16f2c

 

 

1 minutę temu, PawelW84 napisał:

Przeglądam olx i musze stwierdzić że dla mnie to totalnie inny świat od MTB, nie znam panujących  standardów ani grup. 

Jeśli ma być to w jakikolwiek sposób rozwojowe to trzeba szukać czegoś na napędzie 11

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też kupiłem szosę "tylko pod trenażer". Kupiłem RC500 tak jak Ty pod uwage bierzesz. Fajny rower, drugi raz jednak bym kupił coś innego, droższego. Szosa okazała się mega fajną sprawą, najprawdopodobniej lepiej na start wydać więcej. Jest koniec sezonu, warto sie obejrzeć za używanymi. Sora jest 9rzędowa, wraz z Elite XRT dostałeś kasete 11rz. Lepiej iść w 105tkę w takim razie, poza tym ze ma lepsze stopniowanie

Z decathlonu  EDR AF 105, Rose https://www.rosebikes.com/rose-pro-sl-105-2693206?product_shape=matt+silvergrey 

 

Nie ma czegoś takiego jak standard minimum w szosie. "Rekomendowany" standard jest absolutnie poza budżetem, najlepiej by było to 11rz, sztywne osie i tarcze 160/140 -> wtedy najłatwiej o koło na podmianę na wyścigach gdzie jest wóz techniczny. Do tego rama koła w karbonie, pomiar mocy. Tak więc standardami nie ma co sie kierować :) 

 

 

Edytowane przez Mateusz_Brycki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba indywidualnie rozpatrywać każdy model, "idealny rozmiar" będzie się różnił np. w związku z geometrią ramy. Ogólnie to przy tych wymiarach (spory przekrok) szukałbym czegoś z efektywną długością rury poziomej w granicach 575-585 i niezbyt sportową geometrią żeby dysproporcja wysokości siodło-kiera nie była kosmicznie duża

IMO to rose, które ci wcześniej podlinkowałem byłoby ideolo rozwiązaniem (ale cenę to te 4 stówy można znegocjować)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, pisałem Ci o tym.

Kupujesz dobry rower, używasz na trenażerze i jeździsz, albo kupujesz coś podstawowego do treningu w domu. Jak nie jeździłeś na szosie i jesteś raczej na "nie", to po co wydawać kasę, bo może się zmusisz żeby wyjść i się przejechać?

Nie wiem jak u Ciebie z zasobnością portfela ale 5k to nie jest mało. Coś na trenażer kupisz sobie za 2-2,5k, a i tak będzie to na wyrost.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, PawelW84 napisał:

Zastanawiam się tylko czy rower za 4-5 tysi to nie przerost do trenażera? 

Gwarantuję Ci, że prędkość uzależnia, wsiądziesz na szosę outdoor i ci się spodoba. Znam masę osób, która z mtb przesiadła się na road ale w drugą stronę żadnej😁 Druga sprawa, że sprzedać w razie potrzeby przyzwoity rower będzie łatwiej niż jakiegoś gruza

A jeśli chcesz kupic rower stricte pod trenażer to możesz brać jakiś śmietnik za 1000 zł byleby korba i kaseta w dobrym stanie były, szosy do tego totalnie nie potrzebujesz

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się opinią powyżej. Szosa ma coś takiego w sobie, że chce się jeździć. Chyba chodzi o to, że cała Twoja siła w nogach przekłada się na prędkość. To naprawdę fajne uczucie. W MTB tego nie doświadczysz. Widelec, typ opon i ciśnienie bardzo zabija dynamikę. Ja bardzo tęsknię za szosą, ale jestem też świadomy jak niebezpiecznie jest nadal na ulicach. Kupiłem Gravela, ale to jednak nie to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tego się obawiam, że zasmakuje i polubię, a z gruzem jak to z gruzem zacznie się naprawianie, wymienianie itp. 

W związku z powyższym szukam jakiejś kolarki z napędem 2x11, aluminiowa rama, na osprzęcie shimano 105 i hamulcach u-brake. Waga najlepiej poniżej 10 kg rozmiar XL - 56 

I tu ponownie pojawia się nowy Triban RC 520 :)

,  co prawda nie do końca spełnia wymogi ale jeśli chodzi o nowe rowery to chyba żadna marka nie daje tyle za taką kasę. 

Ten Rose z Olx wisi już dość długo, ktoś go linkował na forum. Cena chyba trochę wygórowana. Za 3 000 można brać w ciemno. Za 4 000 bez oglądania to już chyba słabo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby nie daje tyle za taką kase ale jednak są ważne minusy. Są cięzkie koła, bardzo ciężkie i kiepskie opony. Za 800zł więcej mozna mieć lepsze koła, lepsze opony i ~2kg roweru mniej kupując AF 105. To jest niewielka dopłata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, PawelW84 napisał:

I tu ponownie pojawia się nowy Triban RC 520 :)

,  co prawda nie do końca spełnia wymogi ale jeśli chodzi o nowe rowery to chyba żadna marka nie daje tyle za taką kasę.

Po raz kolejny napiszę swoje zdanie na temat Tribana jako jego użytkownik (dokładnie modelu RC500): nie ma nic za darmo. Decathlon nadmiernie oszczędza na wszystkich komponentach, których nie kupuje od renomowanych producentów. Koła, opony, siodełko nadawały się tylko do wyrzucenia. I teraz z roweru, który kosztował 2800 zł (cena sprzed roku) wyszło około 5000. A to nadal ciężki kloc z Sorą i hamulcami mechanicznymi Tektro. Bez sensu, skoro za około 6000 zł mógłbym dzisiaj kupić (czasem się już pojawiają) lżejszego o dobre 1,5 kg Canyona na Tiagrze, z którego nie trzeba by było na starcie niczego wyrzucać.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Mateusz_Brycki napisał:

Niby nie daje tyle za taką kase ale jednak są ważne minusy. Są cięzkie koła, bardzo ciężkie i kiepskie opony. Za 800zł więcej mozna mieć lepsze koła, lepsze opony i ~2kg roweru mniej kupując AF 105. To jest niewielka dopłata

Patrzyłem na niego. Niestety nie ma dostępnego rozmiaru XL. 

 

Teraz, skom25 napisał:

Zostaw tego Tribana w spokoju, bo nie spełnia ani jednego punktu który wymieniłeś. 

Spójrz właśnie na model 105 AF lub coś bliźniaczego u innych producentów.

No kloc jest niemiłosierny... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo tak jak wyżej. Beznadziejne koła, beznadziejne opony, kierownica itd najniższego sortu.

Z tymi rowerami z Deca jest pewien problem. Kiedyś ich ceny były wybitnie atrakcyjne, więc można było przełknąć. Teraz nadal jest trochę taniej, ale rzuca się w oczy trochę "bylejakość".

Sam kilka miesięcy temu szukałem dla siebie roweru i jakoś nie mogłem się przekonać do Deca. Inna sprawa gdy bierzesz jakiś wyższy model. Tam w najgorszym przypadku, właśnie tylko sztyca itd będą z Deca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tribana można traktować jako wycieczkowca do wpakowania jakiejś opony 32 i toczenia się a nie typową szosę. Cena nie bierze się znikąd, ten rower jest pełen budżetowych podzespołów, tak naprawdę wyłącznie te klamki + przerzutki 105 się wyróżniają. Badziewna, ciężka rama, brzydkie spawy. Słabe koła, słabe opony, ciężkie mostki/sztyce/kiery. Kiedy były tańsze to jeszcze jakoś się to broniło i było dobrym wyborem dla kogoś, kto musiał mieć nowy a nie miał konkretnych wymagań, po podniesieniu cen przestały być już bardzo atrakcyjne.

Są jeszcze ciągle na rynku te centuriony https://szybkierowery.pl/produkt/centurion-gigadrive-carbon-ultegra-rozmiary-od-46-do-62-2/

choć nie wiem czy nie bezpieczniej iść w alu jeśli ma być głownie trenażer

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzyłem na nie, cenowo fajna opcja. Chociaż w rozmiarze 58 wydają się trochę obszarpane. Rowerek jest w kręgu rozważań, chociaż przy uzywce Alu wydaje się być pewniejsze. 

Ogolnie carbonu się nie boję. Mam w RR xc900 i nie odczuwam potrzeby obchodzenia się z nim jak z jajkiem. Myślę że trenażer nie spowoduje złamania tylnego trójkąta, choć faktycznie siły skrętne działają w tym wypadku zupełnie inaczej niż na rower w trakcie jazdy. 

Słyszeliście żeby ktoś złamał ramę w trenażerze? 

Edytowane przez PawelW84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ADR AF pojawia sie i znika, trzeba poczekać. 

Jak złamiesz ramę w trenażerze (szczerze Ci życzę takiej nogi) to wygrywasz nowy rower :) Ewentualnie nową ramę. Nie słyszałem o tym by ktokolwiek kiedykolwiek złamał ramę na traneżarze, ale fakt coś takiego musiało mieć miejsce.

Stare modele Specialized bodajże miały wyłączenie w gwarancji od jazdy w trenażerze. Obecnie już nie ma takiego zapisu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...