Skocz do zawartości

[napęd] zmiana całości na 1x11 mtb


MarekDe

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, czy w obecnych czasach w granicach 1100zl+- lub 260€ można z napedu 3x9 przesiąść się na 1x11? Rama bez boosta, bębenek hg (dla tego 1x11) nie widzę problemu z zamawianiem za granicą, mieszkam w Niemczech więc też szukam czegoś na lokalnym rynku, nie mam pojęcia od czego zacząć czy, lepiej szukać kompletnej grupy czy, kupować pojedynczo również nie mam upodobań sram/shimano, na rowerze jeżdżę cały rok zmianę planuje przed zimą patrząc na czasy dostaw i braku części :( nö i problem z tym, że nie wiem jak to ugryźć jak duża kaseta ile zębów , poruszam, się w 99% po lasach piachu prędkość średnia to około 20-22

Jeżeli chodzi o komplety czy, takie coś to zło? i jak, w pomniałem lepiej pojedynczo kupować, chciałem kupić części nowe nie używane.

https://www.bike-discount.de/de/kaufen/shimano-slx-m7000-1x11-fach-gruppe-11-42-i-spec-b-ohne-bremsen-671492

+korba chyba, że da się stara wykorzystać m522

https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-xt-m8000-1x11-speed-upgrade-kit-11-42-clamp-512434

https://www.bike-discount.de/de/kaufen/shimano-xt-m8000-1x11-fach-upgrade-kit-11-46-i-spec-ii-578475

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd 1x należy dobrać pod rower i trasy. Wpisz aktualny swój konfig w bike calculator, potem w drugiej tabelce wpisz co chcesz kupić, porównaj przełożenia. Zastanów się czy w swoim obecnym rowerze jakiegoś zakresu nie wykorzystujesz wcale, albo prawie wcale... Ja zmieniając rower przesiadałem się z koła 26" na 27,5" i z 3x8 na 1x11. W moim przypadku idealne pokrycie dało mi 11-42 na kasecie i 34T zębatka z przodu. Straciłem najszybszy bieg, którego i tak używałem tylko dwa razy w roku, pod górkę mam nawet o włos lżej niż miałem dotychczas.

Moje ustawienia (pamiętaj, aby w swoim przypadku mieć w obu ustawieniach ten sam rozmiar koła, bo ja mam dwa różne obwody podane):

http://ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB=34&RZ=11,13,15,17,19,21,24,28,32,37,42&UF=2194&TF=82&SL=2.6&UN=KMH&GR2=DERS&KB2=24,32,42&RZ2=11,13,15,17,19,21,24,28&UF2=2107

 

No i 11-42 a 11-46 to różnica w skokach między biegami, coś za coś.

 

Co do samej przesiadki, to dla mnie jest to nadal rewolucja. Prostota regulacji, prostota obsługi i czyszczenia, do tego gigantyczna trwałość przedniej zębatki to cudowna sprawa i ani myślę wracać do 2x czy o zgrozo 3x. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MarekDe

Po pierwsze, piasta bez boost nie ma nic do tego, że napęd nie może być 12rz. Są kasety 12tki pod zwykły bębenek. Po drugie, boost nie boost ma znaczenie przy korbie gdyż dla boost-a jest inny offset na przedniej zębatce bo linia łańcucha jest przesunięta. Co do zamiany 3x9 na 1x11/12 to tak jak wspomniał kolega @cervandes jeżeli jeździsz dużo po płaskim to nie ma co pakować się w wyżej niż 11-46 bo po prostu tego nie wykorzystasz. 

BTW @cervandes

Cytat

Co do samej przesiadki, to dla mnie jest to nadal rewolucja. Prostota regulacji, prostota obsługi i czyszczenia, do tego gigantyczna trwałość przedniej zębatki to cudowna sprawa i ani myślę wracać do 2x czy o zgrozo 3x

Dla równowagi trzeba dodać, że wadą jest jednak zdecydowanie mniejsza trwałość napędu, bo przednia zębatka może i przetrwa ale łańcuch i kaseta to jednak dostają ostro po d... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać

Koła 29"

Korba - FC-M522 42-32-22 T

Kaseta - CS-HG61-9 12-36T

Z przodu nie korzystam z 3 biegu jest zbedny głównie 2x w pełnym zakresie rzadziej 1x. Co do trwałości to dla mnie ważne, jeżdżę dużo i głównie w piachu śniegu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, DarekH napisał:

BTW @cervandes

Dla równowagi trzeba dodać, że wadą jest jednak zdecydowanie mniejsza trwałość napędu, bo przednia zębatka może i przetrwa ale łańcuch i kaseta to jednak dostają ostro po d... 

 

Bo ja wiem... Kiedyś kupowałem całe kasety, teraz 5 dolnych koronek za stówę reanimuje mi kasetę. Na ósemce płaciłem po 5 dych, na 1x11 po 75-80 pln a nawet i 40 za Sramy PC 1110. Teraz przez pandemię owszem, drożej, bo XTki po sto złotych są. KMC X8 po około 50pln. Co do trwałości, to jest identyczna jak w 8 rzędach, nie zużywają mi się ani szybciej ani wolniej. 

 

Pomijając zatem zakup początkowy, to o wiele przyjemniejsza jazda kosztuje mnie rocznie przy 5000km przebiegu ze 100 czy 120 pln więcej niż dotychczas. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem jeszcze coś takiego 

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/shimano-deore-xt-rd-m8000-schaltwerk-und-schalthebel-slx-1x11/1879044684-217-3520?utm_source=sharesheet&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android

 

___________

Jak, wasze doświadczenia z takimi zakupami? Czy, darować sobie i kupić shimano /sram 

€ 5,42  68%OFF | Deckas-Łańcuch rowerowy MTB, 104BCD, okrągły, wąski, szeroki, rower górski, 104BCD 32T 34T 36T 38T mechanizm korbowy, płytka zębata, części BCD
https://a.aliexpress.com/_vNnYUg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się wylicytować manetke xtr  "xtr SL-M9100 11/12rz I-spec EV" 

Zamówiłem też 2 blaty to obecnej korby 32t i 34t

Zostaje kaseta i przezutka tyłu łancuch. Kasetę 

Czy przerzutka XT RD-M8000 11rz GS Shadow+ będzie dobrym wyborem? 

I zostaje jeszcze kaseta 11-42 lub 11-46  postawić na shimano? czy SunRace nie jest zła jeżeli to jaki model ms, mx sosie dobrych opinii w internetach a w porównaniu do xt sporo taniej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...