szymvnsky Napisano 21 Września 2021 Napisano 21 Września 2021 Witam, Jakiś czas temu zakupiłem przez olx starego mtb z lat 90 marki Kross, który miał mi służyć tylko na sporadyczne wycieczki - jednak powrót do posiadania roweru po wielu latach uświadomił mi jak bardzo mi tego brakowało i obecnie, wybieram się co najmniej raz w tygodniu na 20 kilometrowe przejażdżki. Rower sprawuje się bardzo dobrze, jednak w celu usprawnienia i przyspieszenia jazdy chciałbym wprowadzić mu kilka poprawek, od nowej kierownicy z odrobinę wyższym mostkiem, po - tutaj pytanie wątku - wymianę opon. Przez większość czasu jeżdżę raczej po asfaltowych drogach rowerowych, sporadycznie - jednak coraz częściej - uczęszczając na leśne i szutrowe trasy na poznańskiej malcie. Opony nie są pierwszej młodości i stawiają znaczne opory toczenia się, dlatego w celu polepszenia jazdy po drogach rowerowych zacząłem zastanawiać nad zmianą ogumienia na gravele. Nie straciłbym możliwości terenowych, ponieważ po górach nie jeżdżę, a poprawiłoby to jakość jazdy po mieście - no ale właśnie czy na pewno? Obręcze to oczywiście 26" i tu moje pytanie, czy ktoś kiedyś zdecydował się na taką hybrydę i czy mocno zmienia to komfort jazdy rowerem - wybieranie nierówności itd - oraz realną "lekkość" w pedałowaniu nim. Oraz czy rower mocno zmieni wtedy swoją charakterystykę prowadzenia. Opona, którą koncepcyjnie wziąłem pod uwagę to Continental Double Fighter III - https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-double-fighter-iii-pd3446/?v_Id=97590&gclid=EAIaIQobChMI5N2O-92A8wIVDdGyCh0Agw5qEAQYAyABEgKTlfD_BwE Dodam jeszcze, że rower był opcją mocno budżetową, dlatego nie chciałbym wydawać połowy jego wartości na ogumienie. Jeżeli zmiana ta nie da specjalnie dużych korzyści, to z niej zrezygnuje, jednakże - na wiosnę i tak czy inaczej planowałbym zmianę na nowsze opony, niezależnie jakiego typu. Pozdrawiam.
szymvnsky Napisano 21 Września 2021 Autor Napisano 21 Września 2021 Dodam jeszcze, że jeżeli opony typu gravel sprawiłyby, że jazda po leśnych drogach, na których sporadycznie zdarzają się kamienie, korzenie - stałaby się mniej bezpieczna i bardziej ryzykowna - to byłby argument za tym, żeby jednak zostać przy oponach mtb.Nie ukrywam jednak, że waga opon oraz ich znaczne rozmiary sprawiają, że dojazd do pracy niekiedy staje się sporym wyzwaniem kondycyjnym.
seraph Napisano 21 Września 2021 Napisano 21 Września 2021 Zmieniaj. Wymiana starych, plastikowych kapci zawsze wyjdzie na plus i będzie Ci lżej, ale polecałbym raczej Race Kingi jeśli już zostajemy przy Continentalach. Przede wszystkim są wyraźnie lżejsze. Bieżnika się nie bój, bo to akurat bardzo polecana opona przy zastosowaniu jak u Ciebie - ładnie się toczy i jednocześnie dobrze trzyma w terenie. A jak koniecznie chcesz semislicka to mogę polecić Schwalbe Hurricane.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.