Skocz do zawartości

[Opony] Opony do Crossa, jaka szerokość ?


mwisiorek

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Nadeszła pora na zmianę opon w moim Viperze.
Aktualnie posiadam model Smart Sam 28 x 1.60, natomiast po roku i niecałych 3000km opona z tyłu nie nadaje się już do dalszej jazdy...
Wybór nowych opon padł na model Schwalbe Marathon Plus Tour.
Jedyne czego jeszcze nie wiem to czy zostać przy szerokości 1.60 czy zmienić na 1.75 - dodam, że jeżdżę 50% asfalt a 50% to kostka brukowa, szuter, dużo leśnych ścieżek a nawet czasami ostry żwir, sporo krawężników, korzeni, krzywych płytek na chodniku.
Czy wobec powyższych wymagań zmieniać na opony o szerokości 1.75 czy zostać przy 1.6?
Czy zmieniając oponę na szerszą, stracę dużo na prędkości jadąc asfaltem, ze względu na opory toczenia? Bo to, że zwiększy się komfort na ścieżkach leśnych to wiem na pewno.
Napisano

Przede wszystkim czy masz świadomość, że zmieniasz opony ważące 555 gram na ważące 1kg/sztuka? Akurat Smart Samy te cieńsze bardzo dobrze toczą się po asfalcie, więc zyskasz średnio na oporach, stracisz dużo przyczepności poza nim. Jeśli chodzi o samą szerokość to brałbym szersze, myślę, że w oporach toczenia nie poczujesz różnicy, chyba, że przy prędkościach dużo powyżej 30km/h.

Napisano
Cytat

Przede wszystkim czy masz świadomość, że zmieniasz opony ważące 555 gram na ważące 1kg/sztuka?

Tak jestem w pełni świadomy ich wagi.

 

Napisano

Oki, to tak jak wspomniałem, ja bym brał szersze, chyba, że masz wąska obręcz bo się może balon zrobić, ale w crossie masz pewnie te 16mm wewn?

Napisano
15 godzin temu, mwisiorek napisał:

Czy wobec powyższych wymagań zmieniać na opony o szerokości 1.75 czy zostać przy 1.6?

To są żadne wymagania, opony dowolne.

I serio, nie kupuj kilogramowych kloców :) Opony do ostrej rąbanki w terenie i dwa razy szersze potrafią ważyć zwykle 700-800g i niech to da do myślenia.

Napisano
2 godziny temu, zekker napisał:

Bardziej obawiałbym się czy w ramie się zmieszczą, zwłaszcza jak są błotniki (nie sportowe montowane do sztycy).

Przód 2.1, a tył bardzo ciasno RaceKing 2.0, a deko luźniej Kenda Small Block Eight 1.9.

 

Napisano
16 godzin temu, mwisiorek napisał:

dodam, że jeżdżę 50% asfalt a 50% to kostka brukowa, szuter, dużo leśnych ścieżek a nawet czasami ostry żwir, sporo krawężników, korzeni, krzywych płytek na chodniku.

Czyli to samo co jeździ gravel na 38mm ~ 1.5 cala. Ja bym się nie pchał w kilogramowe opony, to zabije całą dynamikę roweru. Będą nieprzebijalne ale kosztem chęci życia ;) 

Napisano
29 minut temu, wrobleski napisał:

Z kolei tych kilogramowych kloców nie idzie przebić przez ładnych parę tysięcy km😉

I ogólnie zedrzeć przed ładnych kilkadziesiąt ;) Tylko to koniec zalet.

Napisano

Też odradzam. Zamieniłem się na chwilę tylnymi oponami z dziewczyną - założyłem sobie Marathon Mondial 32C z wkładką zamiast Hurricane 43C i to jest tragedia. Ta opona pożera duszę😆Po bułki do sklepu, albo nie jeździć więcej niż 20 km/h - nic więcej.

Napisano
Cytat

Też odradzam. Zamieniłem się na chwilę tylnymi oponami z dziewczyną - założyłem sobie Marathon Mondial 32C z wkładką zamiast Hurricane 43C i to jest tragedia. Ta opona pożera duszę😆Po bułki do sklepu, albo nie jeździć więcej niż 20 km/h - nic więcej.

Co innego w takim razie zaproponujecie w tym rozmiarze, aby nie ważyło kilogram, miało dobrą ochronę przed przebiciem i spisywało się w warunkach opisanych przeze mnie wyzej?

Napisano

Cena ma znaczenie? Jeśli nie koniecznie, to może spece Pathfinder Pro 2Bliss?

A teraz pytanie do kolegi wyżej - jaka wersja mondiali? Bo ja uparcie twierdzę, że performance i evo to dwie zupełnie różne opony o takim samym bieżniku.

Napisano
Cytat

Cena ma znaczenie? Jeśli nie koniecznie, to może spece Pathfinder Pro 2Bliss?

Cena do 130zł/szt.

a Marathon Mondial 28x1.75 o wadze 750g też uważacie za za ciężką?

 

 

Napisano

Tak :) Niemniej do crossa czy mieszczucha jest to akceptowalne, jako że nie są to sprzęty do uzyskiwania nie wiadomo jakich prędkości. Ja rozumiem, że nie chce się wymieniać dętki po najechaniu na jakieś szkło czy inne tego typu nieprzyjemności, ale naprawdę - żeby kupować a tego powodu ponad kilogramowe behemoty to już musi być jakiś fetysz z tą trwałością i odpornością :D 

Podobnie ważą opony w rozmiarze np. 29x2,35" stricte w teren.

Napisano

Osobiście do takich zastosowań jako "wszędołazy" używam Continental Speed Ride 42x700c zwijanych, na jesień/zimę zmieniałem je na WTB Nano 700x40c. W tym roku mam ochotę spróbować czegoś z oferty Tufo (Thundero/Speedero) :) 

W Speed Ride ze 3-4 razy miałem jakieś przebicia i oczywiście też starczą pewnie max na te ~3000km.

W Nano żadnych tego typu historii póki co, niemniej są to w podstawowej wersji nieco "drewniane" opony i to czuć. No i to gumy praktycznie w teren ze względu na swój bieżnik. 

Cięższych i bardziej topornych gum sobie naprawdę nie wyobrażam, choć na wagę roweru generalnie nie patrzę ;) 

Napisano

G-One Allround w wersji Performance nie są szybkimi oponami. Być może wersja Evo jest szybsza ale tego nie wiem - nie miałem. Z szybkich i komfortowych opon na pewno mogę polecić Panaracer Gravelking SS. Z tym że nie nadają się na piach i błoto. Przeskok w szybkości po zmianie G-One Allround Performace na Panaracer-y jest bardzo wyraźny.

Napisano

Chodzą mi po głowie te SCHWALBE Marathon Mondial Performance, natomiast dalej nie wiem jaka szerokość.

Czy 1.6 jak dotychczas, czy też 1.75 ? Czy opona 1.75 ma realnie te 47mm czy mniej? I czy rzeczywiście w terenie będzie aż tak duża różnica jeśli wezmę 1.75 ?

Napisano

Jeśli ten Smart Sam Ci się sprawdzał to kup drugiego. Jeśli nie to powiedz czy chcesz bardziej terenowe opony czy bardziej asfaltowe. Jeśli jest ok to Smart Sam jest tani, kupuj i wymieniaj na to samo. A jak chcesz 1.75 to kup1.75 ale załóż z przodu a na tył daj 1.6 ten co masz na przodzie.

Napisano

Proponuję dwa razy sprawdzić czy z tyłu wejdzie Smart Sam 1.75. U mojego kolegi, co prawda w Romecie Orkan 3 brakowało ze dwa milimetry bo opona ocierała o przednią przerzutkę. Ja jeździłem na Smart Samach, potem na zwijanych Continental AT Ride a teraz na WTB Raddler 700x44. Continental jak i WTB są ok no i są lekkie. 

Napisano
Cytat

Proponuję dwa razy sprawdzić czy z tyłu wejdzie Smart Sam 1.75. U mojego kolegi, co prawda w Romecie Orkan 3 brakowało ze dwa milimetry bo opona ocierała o przednią przerzutkę. Ja jeździłem na Smart Samach, potem na zwijanych Continental AT Ride a teraz na WTB Raddler 700x44. Continental jak i WTB są ok no i są lekkie. 

wg tego co pisze Unibike to 1.75 wejdzie

Napisano
22 godziny temu, seraph napisał:

założyłem sobie Marathon Mondial 32C z wkładką zamiast Hurricane 43C i to jest tragedia

Trochę lat na Mondialach Evo (42) przejeździłem i takich efektów nie czułem, a przesiadałem się z prawie połowę lżejszych Marathonów Racer performance (zwijane, 35).
No ale to głównie po mieście, nie ścigałem się na nich (jeszcze ;) bo obecnie w gravelu wylądowały).
Prędkości przeważnie w okolicach 25km/h po płaskim.

Jeżeli autor nie rypie ostrych podjazdów, nie ściga się na tym rowerze, to bym aż tak na wagę nie patrzył, choć powyżej 800g bym nie brał.

13 godzin temu, mwisiorek napisał:

Czy opona 1.75 ma realnie te 47mm czy mniej?

Zależy od producenta, modelu opony, szerokości obręczy. Przeważnie w rzeczywistości są trochę węższe. Np. moje Mondiale 42 mają 40mm, Marathony GT365 50 mają 48mm.

Jak jest miejsce, to brałbym szersze, choć 42 są już całkiem ok.
Miałem kiedyś SmartSamy 1,75" i powiedziałbym, że to już wstęp do konkretnych opon w teren. Bieżnik jest już wyraźnie większy w porównaniu do 1,6". Przesiadałem się z Ritchey MegaBite 35mm i po piachu bez porównania lepiej się jeździło.

Mondiale Evo zadziwiająco dobrze radzą sobie w terenie ale wiadomo, że po błocie będą miały problem, w głębszym piasku 42 jeszcze grzęzną. Performance pewnie będą sobie gorzej radziły, choć bez szaleństw stawiam, że różnica nie będzie dramatyczna.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...