mwisiorek Napisano 19 Września 2021 Napisano 19 Września 2021 Nadeszła pora na zmianę opon w moim Viperze. Aktualnie posiadam model Smart Sam 28 x 1.60, natomiast po roku i niecałych 3000km opona z tyłu nie nadaje się już do dalszej jazdy... Wybór nowych opon padł na model Schwalbe Marathon Plus Tour. Jedyne czego jeszcze nie wiem to czy zostać przy szerokości 1.60 czy zmienić na 1.75 - dodam, że jeżdżę 50% asfalt a 50% to kostka brukowa, szuter, dużo leśnych ścieżek a nawet czasami ostry żwir, sporo krawężników, korzeni, krzywych płytek na chodniku. Czy wobec powyższych wymagań zmieniać na opony o szerokości 1.75 czy zostać przy 1.6? Czy zmieniając oponę na szerszą, stracę dużo na prędkości jadąc asfaltem, ze względu na opory toczenia? Bo to, że zwiększy się komfort na ścieżkach leśnych to wiem na pewno.
wrobleski Napisano 19 Września 2021 Napisano 19 Września 2021 Przede wszystkim czy masz świadomość, że zmieniasz opony ważące 555 gram na ważące 1kg/sztuka? Akurat Smart Samy te cieńsze bardzo dobrze toczą się po asfalcie, więc zyskasz średnio na oporach, stracisz dużo przyczepności poza nim. Jeśli chodzi o samą szerokość to brałbym szersze, myślę, że w oporach toczenia nie poczujesz różnicy, chyba, że przy prędkościach dużo powyżej 30km/h.
mwisiorek Napisano 19 Września 2021 Autor Napisano 19 Września 2021 Cytat Przede wszystkim czy masz świadomość, że zmieniasz opony ważące 555 gram na ważące 1kg/sztuka? Tak jestem w pełni świadomy ich wagi.
wrobleski Napisano 19 Września 2021 Napisano 19 Września 2021 Oki, to tak jak wspomniałem, ja bym brał szersze, chyba, że masz wąska obręcz bo się może balon zrobić, ale w crossie masz pewnie te 16mm wewn?
zekker Napisano 20 Września 2021 Napisano 20 Września 2021 Bardziej obawiałbym się czy w ramie się zmieszczą, zwłaszcza jak są błotniki (nie sportowe montowane do sztycy).
m0d Napisano 20 Września 2021 Napisano 20 Września 2021 15 godzin temu, mwisiorek napisał: Czy wobec powyższych wymagań zmieniać na opony o szerokości 1.75 czy zostać przy 1.6? To są żadne wymagania, opony dowolne. I serio, nie kupuj kilogramowych kloców Opony do ostrej rąbanki w terenie i dwa razy szersze potrafią ważyć zwykle 700-800g i niech to da do myślenia.
wrobleski Napisano 20 Września 2021 Napisano 20 Września 2021 Z kolei tych kilogramowych kloców nie idzie przebić przez ładnych parę tysięcy km😉
chudzinki Napisano 20 Września 2021 Napisano 20 Września 2021 2 godziny temu, zekker napisał: Bardziej obawiałbym się czy w ramie się zmieszczą, zwłaszcza jak są błotniki (nie sportowe montowane do sztycy). Przód 2.1, a tył bardzo ciasno RaceKing 2.0, a deko luźniej Kenda Small Block Eight 1.9.
kipcior Napisano 20 Września 2021 Napisano 20 Września 2021 16 godzin temu, mwisiorek napisał: dodam, że jeżdżę 50% asfalt a 50% to kostka brukowa, szuter, dużo leśnych ścieżek a nawet czasami ostry żwir, sporo krawężników, korzeni, krzywych płytek na chodniku. Czyli to samo co jeździ gravel na 38mm ~ 1.5 cala. Ja bym się nie pchał w kilogramowe opony, to zabije całą dynamikę roweru. Będą nieprzebijalne ale kosztem chęci życia
m0d Napisano 20 Września 2021 Napisano 20 Września 2021 29 minut temu, wrobleski napisał: Z kolei tych kilogramowych kloców nie idzie przebić przez ładnych parę tysięcy km😉 I ogólnie zedrzeć przed ładnych kilkadziesiąt Tylko to koniec zalet.
seraph Napisano 20 Września 2021 Napisano 20 Września 2021 Też odradzam. Zamieniłem się na chwilę tylnymi oponami z dziewczyną - założyłem sobie Marathon Mondial 32C z wkładką zamiast Hurricane 43C i to jest tragedia. Ta opona pożera duszę😆Po bułki do sklepu, albo nie jeździć więcej niż 20 km/h - nic więcej.
mwisiorek Napisano 20 Września 2021 Autor Napisano 20 Września 2021 Cytat Też odradzam. Zamieniłem się na chwilę tylnymi oponami z dziewczyną - założyłem sobie Marathon Mondial 32C z wkładką zamiast Hurricane 43C i to jest tragedia. Ta opona pożera duszę😆Po bułki do sklepu, albo nie jeździć więcej niż 20 km/h - nic więcej. Co innego w takim razie zaproponujecie w tym rozmiarze, aby nie ważyło kilogram, miało dobrą ochronę przed przebiciem i spisywało się w warunkach opisanych przeze mnie wyzej?
wojtasin Napisano 20 Września 2021 Napisano 20 Września 2021 Cena ma znaczenie? Jeśli nie koniecznie, to może spece Pathfinder Pro 2Bliss? A teraz pytanie do kolegi wyżej - jaka wersja mondiali? Bo ja uparcie twierdzę, że performance i evo to dwie zupełnie różne opony o takim samym bieżniku.
mwisiorek Napisano 20 Września 2021 Autor Napisano 20 Września 2021 Cytat Cena ma znaczenie? Jeśli nie koniecznie, to może spece Pathfinder Pro 2Bliss? Cena do 130zł/szt. a Marathon Mondial 28x1.75 o wadze 750g też uważacie za za ciężką?
m0d Napisano 20 Września 2021 Napisano 20 Września 2021 Tak Niemniej do crossa czy mieszczucha jest to akceptowalne, jako że nie są to sprzęty do uzyskiwania nie wiadomo jakich prędkości. Ja rozumiem, że nie chce się wymieniać dętki po najechaniu na jakieś szkło czy inne tego typu nieprzyjemności, ale naprawdę - żeby kupować a tego powodu ponad kilogramowe behemoty to już musi być jakiś fetysz z tą trwałością i odpornością Podobnie ważą opony w rozmiarze np. 29x2,35" stricte w teren.
m0d Napisano 20 Września 2021 Napisano 20 Września 2021 Osobiście do takich zastosowań jako "wszędołazy" używam Continental Speed Ride 42x700c zwijanych, na jesień/zimę zmieniałem je na WTB Nano 700x40c. W tym roku mam ochotę spróbować czegoś z oferty Tufo (Thundero/Speedero) W Speed Ride ze 3-4 razy miałem jakieś przebicia i oczywiście też starczą pewnie max na te ~3000km. W Nano żadnych tego typu historii póki co, niemniej są to w podstawowej wersji nieco "drewniane" opony i to czuć. No i to gumy praktycznie w teren ze względu na swój bieżnik. Cięższych i bardziej topornych gum sobie naprawdę nie wyobrażam, choć na wagę roweru generalnie nie patrzę
chudzinki Napisano 20 Września 2021 Napisano 20 Września 2021 A może Schwalbe G-One Allround? Trochę szersze, w miarę lekkie.
chrismel Napisano 20 Września 2021 Napisano 20 Września 2021 G-One Allround w wersji Performance nie są szybkimi oponami. Być może wersja Evo jest szybsza ale tego nie wiem - nie miałem. Z szybkich i komfortowych opon na pewno mogę polecić Panaracer Gravelking SS. Z tym że nie nadają się na piach i błoto. Przeskok w szybkości po zmianie G-One Allround Performace na Panaracer-y jest bardzo wyraźny.
mwisiorek Napisano 20 Września 2021 Autor Napisano 20 Września 2021 Chodzą mi po głowie te SCHWALBE Marathon Mondial Performance, natomiast dalej nie wiem jaka szerokość. Czy 1.6 jak dotychczas, czy też 1.75 ? Czy opona 1.75 ma realnie te 47mm czy mniej? I czy rzeczywiście w terenie będzie aż tak duża różnica jeśli wezmę 1.75 ?
Molekpl Napisano 20 Września 2021 Napisano 20 Września 2021 Jeśli ten Smart Sam Ci się sprawdzał to kup drugiego. Jeśli nie to powiedz czy chcesz bardziej terenowe opony czy bardziej asfaltowe. Jeśli jest ok to Smart Sam jest tani, kupuj i wymieniaj na to samo. A jak chcesz 1.75 to kup1.75 ale załóż z przodu a na tył daj 1.6 ten co masz na przodzie.
FigoiFago Napisano 20 Września 2021 Napisano 20 Września 2021 Proponuję dwa razy sprawdzić czy z tyłu wejdzie Smart Sam 1.75. U mojego kolegi, co prawda w Romecie Orkan 3 brakowało ze dwa milimetry bo opona ocierała o przednią przerzutkę. Ja jeździłem na Smart Samach, potem na zwijanych Continental AT Ride a teraz na WTB Raddler 700x44. Continental jak i WTB są ok no i są lekkie.
mwisiorek Napisano 20 Września 2021 Autor Napisano 20 Września 2021 Cytat Proponuję dwa razy sprawdzić czy z tyłu wejdzie Smart Sam 1.75. U mojego kolegi, co prawda w Romecie Orkan 3 brakowało ze dwa milimetry bo opona ocierała o przednią przerzutkę. Ja jeździłem na Smart Samach, potem na zwijanych Continental AT Ride a teraz na WTB Raddler 700x44. Continental jak i WTB są ok no i są lekkie. wg tego co pisze Unibike to 1.75 wejdzie
chrismel Napisano 20 Września 2021 Napisano 20 Września 2021 3 godziny temu, mwisiorek napisał: Czy opona 1.75 ma realnie te 47mm czy mniej? 45 mm na obręczy o szer. wewn. 19 mm - mierzone centymetrem
zekker Napisano 21 Września 2021 Napisano 21 Września 2021 22 godziny temu, seraph napisał: założyłem sobie Marathon Mondial 32C z wkładką zamiast Hurricane 43C i to jest tragedia Trochę lat na Mondialach Evo (42) przejeździłem i takich efektów nie czułem, a przesiadałem się z prawie połowę lżejszych Marathonów Racer performance (zwijane, 35). No ale to głównie po mieście, nie ścigałem się na nich (jeszcze bo obecnie w gravelu wylądowały). Prędkości przeważnie w okolicach 25km/h po płaskim. Jeżeli autor nie rypie ostrych podjazdów, nie ściga się na tym rowerze, to bym aż tak na wagę nie patrzył, choć powyżej 800g bym nie brał. 13 godzin temu, mwisiorek napisał: Czy opona 1.75 ma realnie te 47mm czy mniej? Zależy od producenta, modelu opony, szerokości obręczy. Przeważnie w rzeczywistości są trochę węższe. Np. moje Mondiale 42 mają 40mm, Marathony GT365 50 mają 48mm. Jak jest miejsce, to brałbym szersze, choć 42 są już całkiem ok. Miałem kiedyś SmartSamy 1,75" i powiedziałbym, że to już wstęp do konkretnych opon w teren. Bieżnik jest już wyraźnie większy w porównaniu do 1,6". Przesiadałem się z Ritchey MegaBite 35mm i po piachu bez porównania lepiej się jeździło. Mondiale Evo zadziwiająco dobrze radzą sobie w terenie ale wiadomo, że po błocie będą miały problem, w głębszym piasku 42 jeszcze grzęzną. Performance pewnie będą sobie gorzej radziły, choć bez szaleństw stawiam, że różnica nie będzie dramatyczna.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.