a4ry Napisano 19 Września 2021 Udostępnij Napisano 19 Września 2021 (edytowane) Dzień dobry Wszystkim!!! Od dłuższego czasu miałem zajawkę na jakieś fajne retro MTB dostosowane do miejskiej, wiejskiej dżungli. Miałem odnowić swojego starego Wheelera ale coś innego chodziło mi po głowie... Miał byś stalowy, miał mieć malowanie nie pozostawiające złudzeń, że to lata 90te, miał być na sztywnym widelcu. Nabyłem takie coś: https://naforum.zapodaj.net/7d27fc6bb6f9.jpg.html Nie chcę, żeby to byłą renowacja 1 do 1 i oryginał, a raczej taki rower po piwo do sklepu. Mam wizję jak chcę, żeby to wyglądało i myślę, że wstawię jak skończę, a nie będę opowiadał. Rozebrałem, ramę umyłem, lekko przepolerowałem, stery nakarmione świeżutkim, najwyższej klasy smarem i taki podrapaniec ma zostać, bez zaprawek itp. https://naforum.zapodaj.net/b82e17619657.jpg.html Tyle przynudzania bo pojawiły mi się pytania. 1. Suport i korba Ma być z przodu jeden blat 38-40 zębów, może być więcej. Myślałem żeby kupić jakąś używaną rozkręcaną korbę i włożyć zębatkę narrow. Niestety ta która jest teraz jest średnio rozbieralna, a i zębatek na pięć śrub jest jak na lekarstwo. Chyba, że ktoś ma pomysł jak tą, którą mam przerobić? Jest to GS200. Nie ukrywam, że stylówką pasuje mi strasznie. Myślałem też o zakupie zwykłej korby z jednym blatem (one wyglądają tak retro) ale jak wtedy zabezpieczyć łańcuch przed spadaniem? Może coś jak Decathlon stosuje? Macie może inny pomysł jak to ogarnąć? Suport wygląda obecnie tak: https://naforum.zapodaj.net/2616fa56494e.jpg.html Można by było go założyć ale uszczelka po jednej stronie jest zniszczona. Czy można kupić taką uszczelkę? Czy jednak wymienić na coś bardziej współczesnego? 2. Sztyca Chcę żeby była czarna i chyba nic prostszego ale nie wiem jaką średnicę kupić. Ta która jest jest trochę zmasakrowana a pomiar jej daje od 26,0 do 26,4 mm. Pomiar otworu to 26,2. Jaką średnicę powinienem kupić? 3. Kierownica Ma być ze wzniosem i czarna. Myślałem o stalówce/aluminiowej 600 mm wznios 50/60, pospolicie dostępna na allegro Zoom albo Prox. Inspiracją są kierownice ze wzmocnieniem ale nie mogę takiej znaleźć. Tu rozważam pozostawienie oryginalnego mostka lub kupienie nowego bo ten obecny jest podrapany. I nie byłoby tematu ale chodzi mi po głowie zastosowanie przejściówki z 22,2 na 28,6, zastosowanie osobnego mostka i wtedy można z kierownicą poszaleć. A nawet po zastosowaniu takiej przejściówki można zastosować fajny retro mostek i może to dać fajny efekt. Poniżej kilka moich inspiracji żeby było wiadomo w jakim kierunku chciałbym iść (koszyk też rozważam) (źródło Internet) https://naforum.zapodaj.net/ecaba3236463.jpg.html https://naforum.zapodaj.net/926d1f1b2950.jpg.html https://naforum.zapodaj.net/b098b4824570.jpg.html https://naforum.zapodaj.net/dc18c677f739.jpg.html https://naforum.zapodaj.net/ba2c13e0f0d2.jpg.html I jeszcze jeden temat, czy możecie polecić jakiś hosting zdjęć? Oczywiście zastosowanie pod forum żeby zdjęcia się od razu wyświetlały. Edytowane 19 Września 2021 przez a4ry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
a4ry Napisano 19 Września 2021 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2021 Edytować już tego wyżej nie mogę. Mam plan na korbę, udało się ja rozkręcić i wleci zębatka nw. Rozstaw 110 powinno się wpasować idealnie. Szybkie pytanie, kaseta 14-32, na przód dać 42 czy 44 zęby??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrobleski Napisano 19 Września 2021 Udostępnij Napisano 19 Września 2021 Co do wielkości tarczy to wrzuć sobie w kalkulator przełożeń i sam wybierz. Ja jeżdżę z wysoką kadencją więc do 14-32 wpadłaby ok. 38. Ale też pytanie co ten rower ma robić? 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
a4ry Napisano 19 Września 2021 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2021 Wrzuciłem ale chyba nie do końca potrafię zinterpretować . Wyszło mi, dla trzech tarcz obliczałem 40, 42 i 44, dla kadencji 90 obr/min: Max 30,7; 32,3; 33,8 km/h Min 13,4; 14,1; 14,8 km/h rozumiem, że im większa zębatka z przodu tym trudniej będzie mi pod górkę wjechać ale nie wiem jak te prędkości przełożyć na życie , jaka góra mnie położy przy różnicy 1,4 km/h. Rower ma być do uniwersalnego poruszania się wokół komina, taki trzeci samochód w rodzinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrobleski Napisano 20 Września 2021 Udostępnij Napisano 20 Września 2021 To wszystko zależy od Twojej nogi, kadencji, tu nie pomogę. Weź sobie 40t i zobaczysz czy jest ok. ew. zmienisz z czasem. Ja np przy 40x32 już przy 4-5% nachylenia bym marudził bo lubię miękko i wchodzić na kadencję powyżej 100. Większe nachylenia to byłaby mordęga. Z kolei na szosie 8kg na 34x27 w komforcie jadę do 10%. Choć to też zależy nawet od części sezonu i dyspozycji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
a4ry Napisano 26 Września 2021 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2021 Powoli do przodu. Najbardziej cieszy, że opcja jak najmniej dokupić sprawdza się i udaje się wykorzystać na razie większość oryginalnych części. Suport dostał nowe uszczelnienia: Zielone ale to ze względu na "elastyczność" materiału. Korba dostała nową zębatkę (tą oczywiście trzeba było dokupić), wjechała jednak 42 zęby, ze względu na średnicę, dziwne kryterium wyboru ale jednak. I udało się dostać taśmę izolacyjną z 3m w kolorze nadwozia, która uchroni ramę przed łańcuchem. Wyczyściłem tylną przerzutkę ale kółka są w średnim stanie, mam nowe ale pytanie, czy te które widać na zdjęciach będą ok do tej przerzutki? Wydają się pasować ale dwa nowe są identyczne, a jedno ze starych ma opis centeron g-pulley. Tak to wygląda: Zadziała??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrobleski Napisano 26 Września 2021 Udostępnij Napisano 26 Września 2021 Zadziała. G-pulley to będzie guide pulley i dajesz jako to bliżej przerzutki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
a4ry Napisano 3 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2021 (edytowane) wroblewski, tylko, że nowe kółka nie mają opisu ale działają. Rower skończony, prawie, bo zostało tylko bagażnik dokręcić ale czekam na adaptery. Reszta wyczyszczona, nasmarowana, co trzeba wymienione (linki, pancerze, wieszaki do hamulców, zębatka przód, kierownica, chwyty, niestety klamkomanetki - oryginały miały złamane klamki, opony z dętkami). Piastę udało się uszczelnić, sztycę poanodować, więc radość z nie wymieniania jest. Wszystko kręci się zaskakująco pięknie i chodzi bardzo bardzo cicho (głównie mam na myśli napęd, który spodziewałem się, że będzie głośny w tej wersji). Pełen uznania jestem dla przerzutki, która zmienia biegi wyjątkowo sprawnie. Kierownica też nie wiem czy finalna bo dojdzie jeszcze jedna z mniejszym gięciem ku kierowcy, chociaż ta siadła mi bardzo. Chodziło mi po głowie zostawienie oryginalnej ale jakoś do wizji nie pasowała jak zacząłem przymierzać. Na rowerze jeździ się bardzo wygodnie. Tak trochę dziadkowo ale chyba tak powinno być w przypadku roweru po piwo. Sam w sobie rower jest fajnie sztywny, a balonowate opony chyba robią robotę bo nierówności nie czuć. Na pewno nie będzie to ostatnia stalówka, którą się zająłem. Zdjęcia dodam później bo jakiś problem jest z zapodaj ale jakoś nie chcą one oddać tego jak rower wygląda w realu, mam wrażenie, że na zdjęciach ma inna geometrię, taka trochę koza chyba ruszyło Edytowane 3 Października 2021 przez a4ry 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
a4ry Napisano 10 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2021 Skończone... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.