uzurpator Napisano 18 Września 2021 Udostępnij Napisano 18 Września 2021 Witam. Zanabyłem drogą kupna ramę z lat 90 - mam fazę na retro-styl. Rama na rurkach cr-mo Tange. Porysowana, tu i ówdzie ruda wystaje, ale lakier jest w dobrym stanie - tzn, wygląda na dający się uratować. I to chciałbym zrobić. Do tej pory zwykle po prostu bym dał do malunku proszkowego, ale to 'do tej pory'. Jakbyście się za to zabrali - bo nie chcę zepsuć? Mam papiery ścierne, mam pasty polerskie, mam narzędzia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 18 Września 2021 Udostępnij Napisano 18 Września 2021 Na forum retromtb.pl takie rzeczy robili nie raz, spróbuj tam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Września 2021 Udostępnij Napisano 19 Września 2021 (edytowane) Pokaż zdjęcia. Masz wiertarkę z regulacją obrotów? Jeżeli tak, to dokup tarcze z rzepem i pady polerskie ( twardy i miękki wystarczą). Umyj dokładnie, bo to kluczowe i poleruj. Rysy i odpryski zrobisz lakierem zaprakowowym, ALE musisz kupić taki z utwardzaczem. To znaczy że idziesz do sklepu dla lakierników i prosisz o dorobienie 100/200 ml lakieru zmieszanego z klarem. Do tego powinieneś dostać utwardzać, który mieszasz z lakierem przed malowaniem. Najlepiej sobie trochę odlać, bo jak połączysz całość to wiesz co się stanie. Jakie masz pasty? Nie łudź się że jakaś Tempo czy G3 to dobra pasta polerska i coś nią zdziałasz. Aha, no i z racji że to stal, to ja przed zaprawkami, tam gdzie jest goły metal, nałożyłbym APP RSTOP. To wiąże rdzę jeżeli jakaś tam jest i zabezpiecza. Dodatkowo działa trochę jak podkład pod zaprawki. Edytowane 19 Września 2021 przez skom25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 19 Września 2021 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2021 Mam wiertarkę, mam kątówkę, mam polerkę wibracyjną. Kilka past różnego kalibru. Tempo też się znajdzie Zrobię jakieś foto jak dotrę do warsztatu. Na razie foto z aukcji na allegro. Stery i suport już wytargałem ( BB-UN50, niestety, na złom ). Na razie waham się czy robić to na gravel, czy na mtb ( tzn, czy dać dropsy czy prosty kierownik ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Września 2021 Udostępnij Napisano 19 Września 2021 Tu nie ma czego polerować. Dramat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 19 Września 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Września 2021 Te lakierowe pajęczyny kwalifikują się chyba tylko do zdarcia do gołego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 19 Września 2021 Udostępnij Napisano 19 Września 2021 1 godzinę temu, skom25 napisał: Tu nie ma czego polerować. Dramat. Jaki dramat? Ta rama po wypolerowaniu i okresowym nałożeniu wosku będzie jeszcze dwadzieścia lat jeździć. W ostateczności można dać warstwę klaru i tyle. Osobiście preferuję zachowanie oryginalnego malowania i naklejek - rower ma wtedy historię, a każda rysa przypomina, że był używany zgodnie z przeznaczeniem. Tempo to wcale nie jest taka zła pasta - i to nawet ręcznie bez narzędzi da się przy jej pomocy uzyskać dobry efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Września 2021 Udostępnij Napisano 19 Września 2021 Tempo to jest zapychacz a nie pasta polerska. Działa do pierwszego mycia. Ta rama ma mase pęknięć lakieru, co tu polerować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 19 Września 2021 Udostępnij Napisano 19 Września 2021 2 godziny temu, KrissDeValnor napisał: Te lakierowe pajęczyny kwalifikują się chyba tylko do zdarcia do gołego... Przecież to są namalowane cętki. Tak się kiedyś malowało. Tam gdzie lakier jest pęknięty i jest trochę korozji zeszlifować drobnym papierem ściernym na mokro, by było gładko i tyle. Po nawoskowaniu to nie będzie rdzewieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 19 Września 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Września 2021 Widzę specyficzne malowanie, ale wydawało mi się ( być może niesłusznie, i są to tylko powierzchowne ryski ), że na podsiodłówce widać też właśnie drobne pajęczynki popękanego lakieru. Poza tym, te rdzawe ogniska tak łatwo da się usunąć ( żeby to miało ręce i nogi, a nie było pudrowaniem syfa ) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilmozej Napisano 19 Września 2021 Udostępnij Napisano 19 Września 2021 Suport wygląda jak by był nie ruszany przez 30 lat. Może być kłopot z wykręceniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 20 Września 2021 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2021 @kamilmozejSuport już został wyciągnięty - i był to problem gdyż ktokolwiek go instalował, zrobił to bez smaru. Ale puszka suportu jest już czysta i błyszcząca. Tak samo jak i główka ramy. @KrissDeValnor @skom25 To nie są pęknięcia, ale właśnie takie kleksy farby i głównie przez nie chcę zachować lakier - dzisiaj się już takich dziwactw nie robi Poza tym, tak jak pisze @marvelo - to ślady historii ramy 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 20 Września 2021 Udostępnij Napisano 20 Września 2021 Ciekaw jestem koncepcji jak i finału....Sam jeszcze nie mam pomysłu na Anlen-a Invert-a kupionego w zeszłym roku (taki sam jak mój pierwszy góral z lat 90...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 20 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2021 Przypadkiem trafiłem na temat, ale jestem bardzo ciekaw finału i tego co autor z tego urzeźbił. p.s. G3 wcale nie jest taka zła i idzie coś za pomocą rotacji i twardych padów tym zrobić...tyle tylko, że to stary system na mokro, który odszedł już do lamusa. Są inne lepsze i łatwiejsze pasty jak Manzera, 3d Care itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 21 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2021 .... po doprowadzeniu do ładu takiej ramy zabezpieczyć można klarem całość. Ale tu może trzeba by z lakiernikiem pogadać -jaki ten klar ma być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 22 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2021 Meg UC nie jest w pełni pastą polerską- to pasta lekko ścierna z politurą, wypełniaczami itp. Daje ładne kopnięcie glossu. To bardziej pasta w styli AiO. To fajna pasta jak ktoś nie ma maszyny i chce uzyskać blask na starym lakierze robiąc to ręcznie. Ale jeśli weźmiesz ipę, wipe outa , czyli zrobisz inspekcje i wymyjesz wtedy zobaczysz, że nie zrobiła absolutnie nic lub prawie nic.. Ja bym spróbował szczęścia z małą polerką rotacyjna i małymi BP z miękkimi padami , ew.wkrętarka i pady stożkowe. Pady stożkowe należy całe bardzo dobrze zaimpregnować pastą polerską i zacząć od niewielkich obrotów. Ew. pad ręczny tricolor i jazda. (jeśli ja miałbym próbować to sięgnąłbym po pasty manzerna m400 lub 3d care one). Oczywiście przed całą akcją -dekontaminacja chemiczna plus glinka, a pewnie jeszcze przed wymyłbym to jakimś mocno stężonym APC. Czyli trochę zabawy jest, ale detal mały. A że mały to jest szansa że hologramów nie będzie widać. Jeśli stary lakier się nie łuszczy i ma dobrą przyczepność to przed malowaniem dobre odtłuszczenie ipą lub zmywaczem do silikonów. Ew. zmatowienie bardzo drobnym papierem na mokro, czyszczenie i na to klar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 22 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2021 Polerowanie, skarpety, pasta Tempo, mhm. Ma się tą wiedzę o polerowaniu! A ja ramy Alu polerowałem w ten sposób, z powodzeniem. Wiertarka z regulacją obrotów, pady różnej wielkości i twardości, pasta polerska do mocniejszego ścierania i do wykończenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 22 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2021 Wyobraź sobie że też to robiłem i wiem na czym to polega. Lakier na ramie rowerowej jest miękki. Wystarczy duży, miękki pad i nawet wiertarka z minimalnymi obrotami to ogarnie. Nie musisz polerować milimetr po milimetrze, wystarczy przejechać kilkukrotnie po rurce. Robiłem, więc wiem, nie wiem jak Ty. To nie lakier na samochodzie, gdzie powierzchnia jest duża i chcesz pozbyć się hologramów i innych defektów. Tu chodzi o odświeżenie lakieru, a nie pełną korektę. Ty za to zapytaj do czego nadaje się skarpeta i pasta Tempo na tym forum... Znam odpowiedź, bo często tam zaglądałem. Znam także odpowiedź z własnego doświadczenia. A jeżeli już chcesz robić to ręcznie, to także są do tego odpowiednie pady lub ściereczka z mikrofibry. Pasta Tempo to smalec. Po wymyciu IPA lub innym odtłuszczaczem, lakier będzie taki sam jak przed zabiegiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 22 Grudnia 2021 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2021 @NieLubiePoniedzialkuSzanując Was jako oddanych forumowiczów dla dobra tematu warto jednak uporządkować małe kwestie techniczne. Po pierwsze jeszcze raz powtórzę Meg UC nie jest pastą w pełni polerską, został stworzony do prac ręcznych w celu wizualnego odświeżenia powłoki lakierniczej i do tych celów jest to świetny produkt, ale...nie spoleruje tylko w większości zamaskuje. Takie AIO. Skarpetę też odradzam, na miękkim lakierze może zrobić brzydką robotę. Wiertarką można narobić szkód i wiem co moi koledzy z forum kosmetykaut.pl mogą odpowiedzieć. Problem tylko polega na tym, że czasami jest konieczność posłużenia się wkrętarką i padem stożkowym (tylko nikt się tym nie chwali). Szczególnie jeśli nie posiada się polerki rotacyjnej do zadań specjalnych. To niebezpieczna broń, ale na niedużych obrotach i przy odpowiednim zaimpregnowaniu pada można zrobić fajną robotę. Oczywiście szybkie obroty plus brak impregnacji równa się przetarty lakier co oczywiście mi się zdarzyło na szczęście na moim aucie, a nie klienta. Polerkę ręczną robiłem raz (o jedne raz za dużo). Normalnie jednak pracuje na polerkach DA, systemach manzerny oraz 3d. Docisk jest ważny na maszynach rotacyjnych, na DA można sobie pozwolić na więcej.... @skom25pasta polerska tnąca i finiszowa do ramy....bez przesady idzie zrobić to one stepem za pomocą jednej pasty (wyciągałem dostawczaka z zajechanym lakierem na 25st.glossu na ponad 104st za pomocą jednej pasty manzerna m400 i pada biały NAT, yarisa metalik za pomocą jednej pasty 3d one i białego lub żółtego NATa). Co do twardości to oczywiście nie ma reguły. Możesz mieć na ramie totalnego miękiszona lub twardego automotiv, podobnie miękki proszkowy klar z twardością 2h lub twardego ultradura proszkowego (którego zresztą sprzedaje na felgi i ramy rowerowe). Podobnie jest na autach...korektę lakieru na miękkiej hondzie zrobisz za pomocą finiszowej manzerny m3500 i średnim padem, a twarde bmw e46 wytniesz za pomocą mocno tnącej 3d aca 500 i fibrowym padzie plus oczywiście wykończenie. Dlatego zawsze warto wykonać próbę na mniej widocznym detalu. Oczywiście w pełni się z Tobą zgadzam- do prac ręcznych są specjalne pady lub fibry. Pamiętaj, że są dwie pasty tempo- woskująca i pseudo tnąca (pewnie z dużą ilością wypełniacza) więc tak jak mówisz po wymyciu jewellingu nie będzie🙂 .... i wrócę do swojego pytania-ciekawe co autor zrobił z tą ramą i jak to wyszło, czy może temat umarł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 6 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2022 Dla zainteresowanych, jak wyszło, zapraszam do galerii: https://www.forumrowerowe.org/garage/ve/garage/vehicle/8998-tesag/ Lakier po prostu wypolerowałem pastą polerską ( no dobra, kilkoma ) i na koniec wywoskowałem. Rdza, generalnie, nie wraca. Chociaż rower też nie jeździ ( już ) Ogólnie, to fajny 'projekt' był. Najbardziej mnie bawiło budowanie kół w schemacie 3l3t. Druga sprawa jest taka, że udało mi się chyba rozwiązać problem zginających się osi w piastach w wolnobiegiem. Rozwiązanie kosztuje 3zł. Poza tym to rower jest trochę zbieraniną róznych części. Ale jeździ bardzo przyjemnie. Tyle, że zajawka mi też troszkę przeszła ( i mam 6 rowerów ( i złamałem obojczyk i od dwóch miesięcy nie byłem w siodle ) ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 6 Stycznia 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2022 Zdradź tą tajemnicę , która powoduje że za 3 zł osie w piastach z wolnobiegiem pozostaną proste. Projekt fajny, w końcu coś kolorowego 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 6 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2022 Fajnie wyszło, kolorowo, oryginalnie...gratki. Z racji zboczenia zawodowego chciałbym zobaczyć zdjęcia powłoki z bliska😀. Jaki wosk poleciał na lakier? @NieLubiePoniedzialkupożyczać polerki nie musisz mam swoje...od DA po rotacje. Pierwszego treka alpha (ramę) robiłem za pomocą wkrętarki , nakładki z miękkim bp i średnim padem oraz średnim padem stożkowym, pasta manzerna m400. Strzelanie z armaty do muchy powiadasz. Chciałbyś zobaczyć...Proszę: od 9minuty koleś rotacją leci i pastą 3m , która zresztą ma dużą tendencję do pylenia (...a jednak nie pyli mimo niby braku docisku) Poniżej kolejny wariat z polerką w łapach na okrągłych profilach: https://www.youtube.com/watch?v=w3QF5UOMAik Ogólnie w kwestii renowacji to filmiki mogą się przydać forumowiczom... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.