Nial Napisano 17 Września 2021 Napisano 17 Września 2021 Cześć, Potrzebuję szybkiej pomocy. Jaki jest kierunek odkręcania tylnej sztywnej osi 148mm? Nie mogę za cholerę koła odkręcić, czy to się odkręca odwrotnie do wskazówek zegara a przykręca zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara, czy może z tyłu jest odwrotnie niż z przodu? Bardzo proszę o szybką pomoc 😕 Klucz wkłada się po stronie nienapędowej.
TheJW Napisano 17 Września 2021 Napisano 17 Września 2021 Jak każdą typową śrubę - przykręcasz zgodnie z zegarem, odkręcasz przeciwnie. Ale może masz jakąś ramę-wynalazek albo nietypowe antykradzieżowe osie.
Gość Napisano 17 Września 2021 Napisano 17 Września 2021 No albo się zapiekło, bo była wkręcona na sucho.
Nial Napisano 17 Września 2021 Autor Napisano 17 Września 2021 Dzięki panowie. To na back jest więcej niz 20 nM, bo długim klucem próbowałem, coś aż strzeliło i się wycofałem bo się boję że zaraz piernicznie. Najgorze że jutro 130 km po górach a ja w razie przebicia koła nie zdejmę Tak mi dokręcili na bike fittingu 😕 Będę musiał do serwisu z tym jechać.
Gość Napisano 17 Września 2021 Napisano 17 Września 2021 Jak strzeliło, to jednak próbuj dalej. Być może gwint lekko puścił, ale pękła oś, a tego byś nie chciał. Podlej gwint jakimś penetratorem i próbuj.
Carraluch Napisano 17 Września 2021 Napisano 17 Września 2021 Załóż klucz, próbuj odkręcać i jednocześnie delikatnie stukaj w ośkę (jeśli to możliwe). Takie drgania często sprawiają, że zapieczona śruba puszcza.
abra Napisano 18 Września 2021 Napisano 18 Września 2021 16 godzin temu, Nial napisał: Cześć, Potrzebuję szybkiej pomocy. Jaki jest kierunek odkręcania tylnej sztywnej osi 148mm? Nie mogę za cholerę koła odkręcić, czy to się odkręca odwrotnie do wskazówek zegara a przykręca zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara, czy może z tyłu jest odwrotnie niż z przodu? Bardzo proszę o szybką pomoc 😕 Klucz wkłada się po stronie nienapędowej. Klucz po stronie nienapędowej i odkręcasz jak normalną śrubę czyli odwrotnie do wskazówek zegara.
abra Napisano 18 Września 2021 Napisano 18 Września 2021 Najgorsze jak obrobi się otwór na klucz imbusowy.
Mod Team Puklus Napisano 19 Września 2021 Mod Team Napisano 19 Września 2021 Wcale nie takie najgorsze, bo zawsze można wbić torxa, najgorsze jest jak na skutek korozji oś zespawała się z osią piasty ... to wtedy bez zwykle bez heavy engineering się nie obejdzie. Pół biedy jak końcówka osi jeszcze z ramy wystaje, jak jest totalnie schowana może być to nierozbieralne w najgorszym przypadku. Wtedy trzeba wycinać piastę z ramy co nie jest ani łatwe ani bezpieczne. Polecam użyć opalarki na piastę nagrzać ją solidnie aaaale bez przesady by gumowe elementy się nie sfajczyły .Następnie momentalnie schłodzić oś wewnątrz, np zmywaczem do hamulców, Rozszerzona od ciepła jedna oś i schłodzona druga ułatwi zruszenie i umożliwi odkręcenie. Naturalnie piasta do kapitalnego serwisu po takim zabiegu.
piter614 Napisano 19 Września 2021 Napisano 19 Września 2021 Można też użyć WD-40 niech swoje odczeka , jeżeli mimo prób autora nie chce się ruszyć to na bank się zapiekło
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.