ataman Napisano 15 Września 2021 Napisano 15 Września 2021 Prosze o pomoc w wyborze opon do jazdy glownie oo asfalcie i w znacznie mniejszym stopniu lekkim terenie. Chodzi mi o jak najmniejsze opory toczenia. Kupilem niedawno Schwalbe marathon tour i jest tragedia, opona moze i nie do przebicia i przyczepna mocno ale tak sie klei do asfaltu i mieszanka gumy miękka, ze po 30 km mam dosyc. Prosze o pomoc. Czy brac np. schwalbe g-one, chocia te mozno drogie sa, czy np. cont. speed czy jeszcze cos innego ? Pozdrawiam
chrismel Napisano 15 Września 2021 Napisano 15 Września 2021 Schwalbe G-One wcale nie są szybkie. Skoro jesteśmy przy oponach gravelowych mogę polecić Panaracer Gravelking SS. Są naprawdę szybkie nawet na niskim ciśnieniu. Z tym że własności terenowe mają żadne. Na twardym podłożu są OK ale wystarczy trochę piasku i rower jedzie gdzie chce. Zresztą tu masz porównanie: https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews
ataman Napisano 16 Września 2021 Autor Napisano 16 Września 2021 19 godzin temu, chrismel napisał: Schwalbe G-One wcale nie są szybkie. Skoro jesteśmy przy oponach gravelowych mogę polecić Panaracer Gravelking SS. Są naprawdę szybkie nawet na niskim ciśnieniu. Z tym że własności terenowe mają żadne. Na twardym podłożu są OK ale wystarczy trochę piasku i rower jedzie gdzie chce. Zresztą tu masz porównanie: https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews Dzięki. A co oznacza w tej tabeli w rubrykach Rolling Resistance - oznaczenie PRO? Dzięki za pomoc. Spytam jeszcze czy na przód i tył brać opony tej samej szerokosci czy moze na tył nieco szerszą ?
Petros601 Napisano 16 Września 2021 Napisano 16 Września 2021 Polecam Continental Speed Ride Jest rozmiar 42mm tylko ale w wersji zwijanej (90zł szuka) mega przyczepne i bardzo wygodne. Działają na ciśnieniu od 2,5 bar do 5 Bar w zależności od oczekiwań
chrismel Napisano 16 Września 2021 Napisano 16 Września 2021 Godzinę temu, ataman napisał: A co oznacza w tej tabeli w rubrykach Rolling Resistance - oznaczenie PRO? Trzeba wykupić dostęp do tych danych - kosztuje grosze ale nie jest to konieczne żeby porównać pomiędzy sobą konkretne opony. Godzinę temu, ataman napisał: Spytam jeszcze czy na przód i tył brać opony tej samej szerokosci czy moze na tył nieco szerszą ? Rozkład ciężaru pomiędzy przodem a tyłem w przypadku ustawienia kierownicy mniej więcej na wysokości siodełka wynosi 40%/60%. W przypadku roweru trekkingowego z wysoko podniesioną kierownicą (około 12 cm powyżej siodełka) wynosi 35%/65%. Więc szersza opona z tyłu wydaje się logicznym rozwiązaniem. Z drugiej strony stosując opony o tej samej szerokości można dać z przodu mniejsze ciśnienie co podniesie komfort w przypadku braku amortyzatora. Także trudno o jednoznaczną odpowiedź. Można też rozważyć zastosowanie z przodu opony o ciut agresywniejszym bieżniku. Spadnie co prawda przyczepność na asfalcie ale wzrośnie na nieutwardzonych nawierzchniach.
ataman Napisano 16 Września 2021 Autor Napisano 16 Września 2021 Dzieki za porady i chyba zdecyduje sie na cont. sp. ride bezdrutowe
ataman Napisano 16 Września 2021 Autor Napisano 16 Września 2021 Mysle tez o schwalbe hurricane, albo gravelking ss, cst w jodełkę, kurcze juz glupi jestem
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.