Lechfree Napisano 15 Września 2021 Napisano 15 Września 2021 Cześć wszystkim, czy ten rower jest warty swojej ceny? https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-trek-domane-al3-disc-2021-r-54-CID767-IDLuGEt.html#6a6646b50d
Mihau_ Napisano 15 Września 2021 Napisano 15 Września 2021 Ja bym czegoś takiego nie kupił No ale wszystko zależy od zastosowań i preferencji
Gość Napisano 15 Września 2021 Napisano 15 Września 2021 4k, używka i Sora. Pomijając ile kosztuje katalogowo, to to i tak nie ma sensu. Taki rower co fajnie wygląda ( chociaż mi się nie podoba) i pewnie niektórzy zaczną cmokać że Trek. No ale to by było na tyle z zalet.
clavdivs Napisano 15 Września 2021 Napisano 15 Września 2021 Moim zdaniem tak, rower w bardzo dobrym stanie. Specjalnie poniżej 4k szosy na tarczach nie kupisz, chyba że będzie to rower z Deca.
mzm Napisano 16 Września 2021 Napisano 16 Września 2021 Przecież to są mechaniki. 4 tys. za używaną Sorę na mechanicznych hamulcach tarczowych, świat stanął na głowie...
Gość Napisano 16 Września 2021 Napisano 16 Września 2021 Stanął, a niedługo będzie się jeszcze na niej kręcił. Nie ma sensu brać tego TREKa, chyba że wybitnie się podoba, a napęd i hamulce się wymieni z czasem.
clavdivs Napisano 16 Września 2021 Napisano 16 Września 2021 3 godziny temu, mzm napisał: Przecież to są mechaniki. 4 tys. za używaną Sorę na mechanicznych hamulcach tarczowych, świat stanął na głowie... Takie są obecnie ceny. Nowy Trek to cena w okolicach 4800. Rower nie tyle co używany, co lekko dotknięty, nowa kaseta, łańcuch, dokumentacja. Trudno oczekiwać że wypuści rower z pół ceny. Jak się podoba, rozmiar pasuje i uda się utargować z 200zł, to czemu nie. Zwłaszcza że z nowych poniżej 4000 na hamulcach tarczowych, raczej nic nie ma.
Mihau_ Napisano 16 Września 2021 Napisano 16 Września 2021 Pytanie tylko czy "hamulce tarczowe", w tym przypadku mechaniczne, które działają delikatnie mówiąc tak sobie połączone z sorą i masą ponad 10kg są wystarczającym argumentem żeby dać za ten rower 4k.
clavdivs Napisano 16 Września 2021 Napisano 16 Września 2021 Jeśli nie będziemy porównywać tych 4tyś z jakąś fantastyką, tylko z tym co jest obecnie realnie do wzięcia. To oferta jest jak najbardziej ok.
Mihau_ Napisano 16 Września 2021 Napisano 16 Września 2021 Realnie to jest do znalezienia równie świeży rower na 105 i przyzwoitych w tej kategorii cenowej kołach https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-kross-vento-5-0-2020-rozmiar-m-54-cm-shimano-105-r7000-CID767-IDJUAZA.html
clavdivs Napisano 16 Września 2021 Napisano 16 Września 2021 To jest rower na szczekach, to raczej nie jest wymienna kategoria w stosunku 1:1. Gdybym sprzedawał rower szosowy na tarczach, raczej nie sprzedał bym za tyle co i rower na szczękach, bo ten rynek wygląda inaczej.
Mihau_ Napisano 16 Września 2021 Napisano 16 Września 2021 Chyba nie do końca rozumiesz. Jeśli ktoś szuka roweru na mechanicznych tarczach w takim budżecie to jedynym logicznym wytłumaczeniem może być chęć włożenia opony 28+. Jeśli takie preferencje nie występują to gdzie sens płacić za badziewnego technicznie treka 4k kiedy za tyle samo można mieć o wiele lepszy model na szczękach
clavdivs Napisano 16 Września 2021 Napisano 16 Września 2021 Detalicznie sora jest niewiele tańsza od 105. Nie podzielam opini że sora jest badziewna.
Mihau_ Napisano 16 Września 2021 Napisano 16 Września 2021 https://www.cycology.pl/shimano-sora-kompletny-r3000-2017-p189422/?vid=189448 https://www.cycology.pl/zestaw-shimano-105-r7000-kompletny-rozne-warianty-p1049611/?vid=1022117 Rzeczywiście pikuś, prawie x2
Gość Napisano 16 Września 2021 Napisano 16 Września 2021 23 minuty temu, clavdivs napisał: Detalicznie sora jest niewiele tańsza od 105. Nie podzielam opini że sora jest badziewna. Nie jest badziewna, jest przeciętna, za to kompatybilna tylko ze sobą i Claris. Mając już nawet Tiagrę, otwieramy sobie wrota na wszystko co jest 10 i 11s.
wrobleski Napisano 16 Września 2021 Napisano 16 Września 2021 Sora ma tą zaletę że żenisz ją z każdym napędem MTB 9s od Alivio do starego XT i drzesz budżetowe kasety, łańcuchy i tarcze bez sentymentu. O ile przełkniesz brak sprzęgła i to 9s.
Lechfree Napisano 16 Września 2021 Autor Napisano 16 Września 2021 Oki, a takie coś? https://www.facebook.com/CreatoBike/posts/4384586091576807
Mihau_ Napisano 16 Września 2021 Napisano 16 Września 2021 Jakiego w ogóle rozmiaru potrzebujesz? Trek 54, tutaj 52 Rower średni za taką kasę, "przepłacasz" w zamian za paragon
Lechfree Napisano 16 Września 2021 Autor Napisano 16 Września 2021 Niby rozmiar 52, ale piszą, że ROZMIAR 52 "IDEALNY DLA OSÓB 168-178 CM" więc z moim 176 teoretycznie bym się łapał:) No nic w takim razie szukam dalej. To kolejna propozycja: https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-kross-vento-5-0-r-m-CID767-IDKOjy5.html?isPreviewActive=1&sliderIndex=0 Z tego co widzę w specyfikacji to spora masa, bo 9,9 kg, ale rocznik 2020, więc w miarę nowy. Jak myślicie?
mzm Napisano 17 Września 2021 Napisano 17 Września 2021 Bardzo teoretycznie. Ja przy wzroście 180 cm jeżdżę na ramie 56 cm. Jak masz możliwość wybrania niemal dowolnego rozmiaru ramy (bo przebierasz wśród używek) to sprawdź jakiego konkretnie rozmiaru potrzebujesz przy swoim wzroście i takiego szukaj. Pewnie to będzie 54 cm w Twoim przypadku. Co do Krossa, no faktycznie waga dość spora, ale w sumie chyba dość fajny rower. Pewnie komponenty słabe i ciężkawe. Ale prędzej brałbym Krossa na 105 i szczękach za 3500 zł, niż Treka na Sorze i z mechanicznymi tarczówkami za 4000 zł i to gdybym i tak nie planował wkładania szerszych opon, a z tego co widzę to nie planujesz, bo patrzysz i na takie, i na takie rowery. Pytanie co to za biały ślad i czy Ci nie przeszkadza, nie znam się w sumie na ramach za bardzo i na materiałach, ale czy to nie po prostu zadrapanie? No bo co innego mogłoby się stać aluminiowej ramie? Wg strony Krossa fabrycznie ma duży blat 53T, zastanów się czy Ci to odpowiada.
Mareq_BB Napisano 17 Września 2021 Napisano 17 Września 2021 21 godzin temu, Mihau_ napisał: Pytanie tylko czy "hamulce tarczowe", w tym przypadku mechaniczne, które działają delikatnie mówiąc tak sobie połączone z sorą i masą ponad 10kg są wystarczającym argumentem żeby dać za ten rower 4k. W tej kategorii wagowej, z Sorą i mechanicznymi tarczówkami jest nowiusieńki Triban RC500 za około 3000zł. Zatem za używane logo Treka płacimy 1000zł . Nie, żebym namawiał. Jak budżet puszcza to zawsze lepiej kupić rower, który się bardziej podoba. Będzie się przyjemniej jeździło i nie będzie się po roku robić rozkmin, co nowego kupić .
Gość Napisano 17 Września 2021 Napisano 17 Września 2021 Trek oferuje jednak trochę więcej. Choćby sztywne osie -> jak kupisz lepsze koła to trzeba dodatkowo wydać 240zł na adaptery (tyle płaciłem do dt swiss), od razu w pakiecie dostajesz mocowanie na lampkę schowane w siodełku (niby pierdoła ale przydatna gdy masz torbę podsiodłową), dostajesz mocowanie na czujnik kadencji w ramie, stockowe koła które są bardziej przyjazne dla odbiorcy 1szej szosy bo wymiana łatwiejsza... Lakier z połyskiem też nie do pominięcia/ RC500 wygląda przy nim jak typowy rower na zimę albo w trenażer.
Lechfree Napisano 17 Września 2021 Autor Napisano 17 Września 2021 Na razie Trek poszedł w odstawkę. Ten Kross podoba mi się wizualnie tylko pytanie czy za ten osprzęt i jego stan nie przepłacę?
Mihau_ Napisano 17 Września 2021 Napisano 17 Września 2021 10 godzin temu, Lechfree napisał: Niby rozmiar 52, ale piszą, że ROZMIAR 52 "IDEALNY DLA OSÓB 168-178 CM" więc z moim 176 teoretycznie bym się łapał:) Nie wierz takim wpisom, każdy rower i każdy rozmiar trzeba rozpatrywać indywidualnie. A tak w ogóle to zmierz jeszcze przekrok Jeśli chodzi o krossa to szukałbym raczej rozmiaru S. A tak ogólnie spoko cena jak na ten rocznik i graty. Dzisiaj żeby kupić coś nowego i porownywalnego to mówimy o kwotach 6+
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.