SebastianM26 Napisano 15 Września 2021 Udostępnij Napisano 15 Września 2021 Witam wszystkich. Rower stał zakonserwowany w garażu od 23 lat. Zero rdzy, przerzutki, manetki: lewa działa, prawa nie zrzuca, nigdzie nie ma luzu, lakier na ramie w dobrym stanie. Teraz wokół siebie mam dużo terenów zielonych, lasy, łąki, szutry. Oglądając rowery 1000-2000 zł uważam że warto byłoby mój odmłodzić, szczególnie że nie mam zamiaru wchodzić w ciężki teren bo i nie mam gdzie. Pierwsze pytanie o hamulce i manetki. Warto zapłacić za zestaw Shimano Deore BR-T610 czy nic tam nie ma w porównaniu do połowy tańszego Shimano Alivio BR-T4000? Klamkomanetki, czy klamki i manetki, co kupię wyższej klasy do 3/7, będzie to pasować na rurę kierownicy, czy kierownica też do zmiany? To tak na początek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konrad9100 Napisano 15 Września 2021 Udostępnij Napisano 15 Września 2021 Witaj Czy twój rower to takie cacko: giant Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebastianM26 Napisano 15 Września 2021 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2021 Tak, tylko że ja mam ramę 20" i w duuuuuzo lepszym stanie, całość w 100% oryginał. Poprawka, zakup 09.1995r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leoms Napisano 15 Września 2021 Udostępnij Napisano 15 Września 2021 Jeśli osprzęt jest w dobrym stanie to nie wymieniaj, zostaw w oryginale. Wyczyść wszystko dokładnie, nasmaruj stery piasty, wymień linki i pancerze oraz załóż dobre klocki i w drogę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebastianM26 Napisano 15 Września 2021 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2021 (edytowane) Nie bo chce użytkować, prawa manetka jest wadliwa, vbrake bez porównania lepszy od conti, więc pierwsze pytanie aktualne. Szczególnie że jeździłem tylko 3 sezony, jeszcze mam kartę gwarancyjną z paragonem i instrukcją. Edytowane 15 Września 2021 przez SebastianM26 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 15 Września 2021 Udostępnij Napisano 15 Września 2021 Wiesz na pewno, że jest wadliwa? Może tylko linka stoi w pancerzu? Nowego, dobrego nic na 3x7 nie dostaniesz, bo to jest martwy standard - pozostaje polowanie na używki, a wiadomo jak to z nimi jest. V-brake wcale nie jest lepszy od Canti tylko łatwiej się reguluje. Spokojnie możesz brać Alivio, ale trzeba pamiętać, ze klamki od canti nie pasują do V-ek i wymienia się w komplecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebastianM26 Napisano 15 Września 2021 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2021 Jest wadliwa, nie zrzuca tylko naciąga. Linka, pancerz super, przerzutka też naciaga, wszystko było pozostawione bez naciągu czyli przód 1 tył 7. Tam są klamkomanetki alivio więc wymiana całości, cyferki pożółkłe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 15 Września 2021 Udostępnij Napisano 15 Września 2021 Jeśli to nie linka to pewnie smar wysechł w manetce i ząbek nie zaskakuje - serwis. Takie uroki starego sprzętu. Alivio z 95 to aż szkoda wywalać. Absolutnie nic lepszego, pasującego obecnie nie dostaniesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 15 Września 2021 Udostępnij Napisano 15 Września 2021 Po 23 latach leżakowania, to w manetce zamiast smaru jest parafina zmieszana z kurzem. Trzeba to potraktować jakimś rozpuszczalnikiem ( wd40, izopropanol ) i przesmarować lekkim olejem. Od leżenia sprzęt się nie psuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CyclicBike Napisano 16 Września 2021 Udostępnij Napisano 16 Września 2021 (edytowane) Porządnie bym to przeserwisował. Smar z tamtych lat, jeśli jest oryginalny, jest w 90% totalnym glutem, zalepia sprężynki i zapadki w manetkach, jak i w bębenkach piast, bo zapewne w rowerze jest kaseta 7 rzędowa. Tym też warto się zająć, bo po X kilometrach, może się okazać, że pedałowanie nie wiele daje . Canti bym zostawił, tylko dobrze przeregulował, wymieniając wszystkie linki i pancerze, klocki o ile guma się nie nadaje, to samo bym zrobił z oponami, nawet jeśli są sprawne, to być może warto się zastanowić nad delikatnym odchudzeniem roweru, kupując opony kevlarowe. Usztywnić koła, wszystko poskręcać i będzie długo służyć. Osprzęt z tamtych lat jest dobry jakościowo, na tyle, że jeśli był nie wiele używany i zgodnie z przeznaczeniem, to może służyć następne lata. Kupując dzisiejszy osprzęt, nawet wyższej klasy, raczej nie liczyłbym na to Jestem zdania, że porządny serwis, dopasowanie go odrobinę pod Siebie i wymiana części eksploatacyjnych, to najrozsądniejsze rozwiązanie Zarzuć jakieś zdjęcia może p.s no i oczywiście, wraz z częściami eksploatacyjnymi, stan napędu. Choć te starsze są solidniejsze, warto sprawdzić, może wymiana łańcucha wystarczy? Edytowane 16 Września 2021 przez CyclicBike Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebastianM26 Napisano 17 Września 2021 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2021 Conti Alivio już schowałem do szuflady, założyłem jakieś v-brake no-name tymczasowo z sklepu rowerowego, no i już da się zablokować przednie koło na szutrze, gdzie na tamtych to było marzenie. Myślę nad używanymi M739 bo są w tej samej cenie co nowe BR-T610, czyli i tak czeka mnie wymiana manetek i klamek. Tył 7rz, za dużo kasy aby zmieniać na 10rz.. co też mi jest nie potrzebne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.