Skocz do zawartości

[opony] Continental Contact Speed vs Continental Speed Ride


Petros601

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chciałbym kupić nowe szerokie opony do roweru typu fitness - Merida Speeder 500 (42mm powinny się zmieścić w ramę)

Zastanawiam się pomiędzy modelami.
Continental Contact Speed vs Continental Speed Ride.

Moje trasy to głównie asfalty i chodniki i czasami niewymagający teren leśne drogi i szutry.

Najbardziej zależ mi na poprawie komfortu, teraz mam fabryczne opony 32mm - 5Bar (Myślę że 42mm powinno poprawić komfort)

Które z wymienionych Continental Contact Speed  i  Continental Speed Ride będą miały mniejsze opory toczenia na asfalcie?

Contact Speed są cięższe ale chyba powinny się lepiej toczyć? Czy różnica jest pomijalna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz opony najbardziej uniwersalne polecam Schwalbe Marathon Mondial. Ale jeżeli z tym "terenem" jest faktycznie okazjonalnie to zastanawiałbym się nad wyborem opon o mniejszych oporach toczenia, być może jakiś gravelowcyh. Tutaj masz wiarygodne dane na ten temat: https://www.bicyclerollingresistance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, mają, na korzyść Contact Speed. Speed Ride dodatkowo lubi łapać drobne kamyczki i szkło między kosteczki bieżnika, ale żeby nie było - miałem poprzednika Contact Speed, nazwy nie pamiętam, chyba Sport Contact, i miały miękką gumę, szybko się pocięła. 

Szybkie na asfalt i z możliwością zjechania w las - również podpiszę się pod Double Fighter. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Petros601 napisał:

Co znaczy toporne i tępe?

Speed Ride lepsze ?

Jakie opony najlepsze na asfalt i w las 40c lub 42c ?

Ja raczej jeżdżę na oponach z wyższej półki, te wylądowały chwilowo u mnie. Nie tłumiły nierówności tak jak sobie to wyobrażałem.

Wiesz, niby to wszystko to opony, a jednak na niektórych się jedzie bardzo komfortowo, a na innych jak na drewnianych kołach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę na zmianę na obu.

Contact Speed to taka opona road+, bardzo szybka na asfalcie, wszędzie wjedzie, ale ma problemy na sypkim, piach, błoto, lubi się odbijać od kamyków. To jest opona bardziej na gorsze asfalty i jakieś ubite ścieżynki.

Speed Ride to bardziej gravelówka i to bardzo lekka, szybka na asfalcie, szutrze, wjedzie wszędzie i nie ma takich problemów jak powyższa. Mankamentem są cienkie ścianki boczne i to, że łatwo ją dobić przy niższym ciśnieniu, jak napompujesz za dużo to masz efekt o którym pisze @skom25 Ta opona 42 to na obręczach 16mm wewn. jakieś realne 38mm, na obręczach 14mm daje 36mm.

Speed Ride jest wygodniejsza, więcej wybacza, na Contactach trzeba uważać jak się zjedzie z asfaltu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...