Petros601 Napisano 12 Września 2021 Udostępnij Napisano 12 Września 2021 Witam Chciałbym kupić nowe szerokie opony do roweru typu fitness - Merida Speeder 500 (42mm powinny się zmieścić w ramę) Zastanawiam się pomiędzy modelami. Continental Contact Speed vs Continental Speed Ride. Moje trasy to głównie asfalty i chodniki i czasami niewymagający teren leśne drogi i szutry. Najbardziej zależ mi na poprawie komfortu, teraz mam fabryczne opony 32mm - 5Bar (Myślę że 42mm powinno poprawić komfort) Które z wymienionych Continental Contact Speed i Continental Speed Ride będą miały mniejsze opory toczenia na asfalcie? Contact Speed są cięższe ale chyba powinny się lepiej toczyć? Czy różnica jest pomijalna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Września 2021 Udostępnij Napisano 12 Września 2021 Miałem Contact Speed 42c. Szybkie opony, ale dość toporne i tępe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Petros601 Napisano 12 Września 2021 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2021 Co znaczy toporne i tępe? Speed Ride lepsze ? Jakie opony najlepsze na asfalt i w las 40c lub 42c ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 12 Września 2021 Udostępnij Napisano 12 Września 2021 Jeżeli chcesz opony najbardziej uniwersalne polecam Schwalbe Marathon Mondial. Ale jeżeli z tym "terenem" jest faktycznie okazjonalnie to zastanawiałbym się nad wyborem opon o mniejszych oporach toczenia, być może jakiś gravelowcyh. Tutaj masz wiarygodne dane na ten temat: https://www.bicyclerollingresistance.com/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keltu Napisano 12 Września 2021 Udostępnij Napisano 12 Września 2021 Spójrz na Conti Double Fighter III Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Petros601 Napisano 12 Września 2021 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2021 Chodzi mi tylko o porównanie Continental Contact Speed vs Continental Speed Ride. Czy mają znaczące różnice w oporach toczenia po asfalcie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 12 Września 2021 Udostępnij Napisano 12 Września 2021 Tak, mają, na korzyść Contact Speed. Speed Ride dodatkowo lubi łapać drobne kamyczki i szkło między kosteczki bieżnika, ale żeby nie było - miałem poprzednika Contact Speed, nazwy nie pamiętam, chyba Sport Contact, i miały miękką gumę, szybko się pocięła. Szybkie na asfalt i z możliwością zjechania w las - również podpiszę się pod Double Fighter. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Września 2021 Udostępnij Napisano 13 Września 2021 12 godzin temu, Petros601 napisał: Co znaczy toporne i tępe? Speed Ride lepsze ? Jakie opony najlepsze na asfalt i w las 40c lub 42c ? Ja raczej jeżdżę na oponach z wyższej półki, te wylądowały chwilowo u mnie. Nie tłumiły nierówności tak jak sobie to wyobrażałem. Wiesz, niby to wszystko to opony, a jednak na niektórych się jedzie bardzo komfortowo, a na innych jak na drewnianych kołach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrobleski Napisano 13 Września 2021 Udostępnij Napisano 13 Września 2021 Jeżdżę na zmianę na obu. Contact Speed to taka opona road+, bardzo szybka na asfalcie, wszędzie wjedzie, ale ma problemy na sypkim, piach, błoto, lubi się odbijać od kamyków. To jest opona bardziej na gorsze asfalty i jakieś ubite ścieżynki. Speed Ride to bardziej gravelówka i to bardzo lekka, szybka na asfalcie, szutrze, wjedzie wszędzie i nie ma takich problemów jak powyższa. Mankamentem są cienkie ścianki boczne i to, że łatwo ją dobić przy niższym ciśnieniu, jak napompujesz za dużo to masz efekt o którym pisze @skom25 Ta opona 42 to na obręczach 16mm wewn. jakieś realne 38mm, na obręczach 14mm daje 36mm. Speed Ride jest wygodniejsza, więcej wybacza, na Contactach trzeba uważać jak się zjedzie z asfaltu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Petros601 Napisano 13 Września 2021 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2021 zdecydowałem sie na Speed Ride. Mają być jutro w wersji zwijanej. 430g masy na oponę o szerokości 42mm to całkiem dobry wynik. Dodatkowo w skali Conti Seed Ride jest bardziej odporna na przbicie (5 w skali do 7) Jak zrobię pierwsze 100 km to podzielę się opinią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Petros601 Napisano 14 Września 2021 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2021 Dzisiaj zamontowane Conti Seed Ride Przjechałem może tylko kilka kilometrów ale już czuć że komfort dużo lepszy a opory toczenia też wdają się znikome (poprzednia opona to Maxxis Detonator 32C) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrobleski Napisano 15 Września 2021 Udostępnij Napisano 15 Września 2021 Super. Uuważaj z ciśnieniem. Mam 80kg i 10kg rower i minimum z tyłu to 2.5bar i przód 2bar. Poniżej zdarza się dobić na kamieniach/korzeniach a ścianki boczne są jak z papieru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Petros601 Napisano 16 Września 2021 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2021 Mam obecnie 4 Bar przód i tył i jest dużo wygodniej niż na Maxsis Detonator 32c przy 4.5 Bar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrobleski Napisano 16 Września 2021 Udostępnij Napisano 16 Września 2021 Dużo, nie próbowałeś zejść na 3.5 i zobaczyć jak się śmiga? Nie wiem w sumie ile ważysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.