Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, planuję zakup meridy silex 400 ale nie jestem do końca pewny jaki rozmiar wybrać. Mam 189-190cm wzrostu i około 90-91cm przekroku. Na stronie meridy pokazuje mi XL ale z tego co czytałem powinno się wybrać rozmiar niższy jeżeli jestem w dolnej granicy rozmiaru

Napisano

Długa ta rama nawet w rozmiarze L.  (415) Do tego bardzo wysoka. Nie wiem czy chciałbym mieć stac 663 a taki jest w XL.

Ja bym brał mniejszą, ale to też kwestia gustu.

Napisano
Cytat

Długa ta rama nawet w rozmiarze L. 

Bo mostek krótki (80mm). Tak czy siak bezpieczniejszym wyborem jest L, zwłaszcza przy rowerze o takiej nietypowej geometrii. 

Napisano
5 godzin temu, KaneS napisał:

Na stronie meridy pokazuje mi XL ale z tego co czytałem powinno się wybrać rozmiar niższy jeżeli jestem w dolnej granicy rozmiaru

Ten rower ma mega "skopaną" geometrię, chyba tylko dwa sprzęty na rynku są tak dziwne, ta merida i marin four corners

 

Gdyby dobierać Ci rozmiar według szosowych/gravelowych standardów to przy tych parametrach trzeba wziąć M + mostek 10-11mm. W przypadku meridy, gdzie mostki masz 80mm w każdym rozmiarze "docelowym" powinien być L. Bierz tylko pod uwagę, że długość główki ramy jest bardzo duża a pozycja na tym rowerze bardzo wyprostowana, biorąc tę XL będziesz siedział jak na krześle. Tak naprawdę wybierałbym pomiędzy M (z wymianą mostka na dłuższy) a L, jedynym problemem przy M może być wysunięcie sztycy bo rura podsiodłowa jest jednak krótka.

Podsumowując - jeśli szukasz w miarę wyprostowanej pozycji to bierz L a jeśli bardziej sportowej to szukaj innego roweru

  • +1 pomógł 1
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Ja tej rozmiarówki Meridy to nie ogarniam. Mam 175, pokazuje mi na granicy S i M. Wedle rozmiarówek innych firm jestem na granicy M i L. Przez neta to strach brać roweru a w sklepach na mieście brak rowerów.

Co do geometrii to właśnie jest to  największa zaleta Silexa i FC jak się nie chce typowej szosy z siodełkiem powyżej kierownicy.

Napisano (edytowane)

Na granicy by było jeśli miałbyś tam 175 a i tak jesteśmy nadal przy sugestiach producenta 

12 godzin temu, Zenek666 napisał:

Co do geometrii to właśnie jest to  największa zaleta Silexa i FC jak się nie chce typowej szosy z siodełkiem powyżej kierownicy.

Kiedy będziesz miał siodelko niżej niż baranka to nie jesteś w stanie złapać klamkomanetek utrzymując kąt prosty w nadgarstku. Też mi zaleta, wykluczenie podstawowego chwytu z dłuższego używania

Edytowane przez Mihau_

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...