Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Instant drive to taki ratchet w wykonaniu Mavica. Nie możesz kupić JAKIEGOŚ bębenka XD, tylko dedykowany do Mavica i takiego przekazania napędu jaki masz.

Jeśli masz w kołach pierścienie, to będzie zapewne pasował. Jeśli masz zapadki, to musisz szukać takiego z ITS-2 lub ITS-4.

 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Kurcze czyli znow bede musial ściagać koło 😕, myślałem że jakoś uda się dojść po tej starej fotce 

Jak go zdjąć ? Potrzebny jakiś klucz do odkręcenia jak przy wolnobiegu ?

Rower jest prod 2021 

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Dla potomnych

Bębenek to ID360.

Piastę rozbiera się po prostu po przez zsunięcie end cap-ów i zsunięcie bębenka.

Pod spodem mamy sprężynkę system ratchet i uszczelniacze.

Od drugiej strony zdejmujemy end cap, ściągamy pierścień seger-a, podkładkę sprężynową i wyciągamy ośkę

Nic się nie rozkręca.

Oryginalnie w środku było nawalone smaru aż grubo.

Pytanie czym posmarować uszczelniacz wargowy oraz system ratchet ?? Ktoś przerabiał taki serwis i może coś polecić ?? Czy w bębenku coś się smaruje. W internecie znalazłem info że w starych bębenkach był jakiś slizg na który dawało się kilka kropli oleju, czy w tym bębenku występuje taki element ??  

Osobiście uszczelki posmarowałbym smarem silikonowym a ratchet i sprężynkę cienką warstwą zielonego smaru Shimano

Co sądzicie ? 

 

mavic.jpg

Napisano

W DT stosuje się specjalny smar, w mojej ocenie jest on dość rzadki. Nie tak klejący i ciągnący jak zwykłe smary łożyskowe. Także posmaruj czymkolwiek, byle było czyste, suche i w miarę delikatnie. Chyba możesz nawet smar lekko rozcieńczyć olejem. Wargę tym samym.

 

Oleju nie ma sensu tam lać. Olej się wydostanie ze środka i będzie 'wędrował' po korpusie, zrobi się cała okolica bębenka tłusta.

  • +1 pomógł 1
Napisano

O ratchet w mavicach  prawie nic nie ma w necie ale jest sporo info o DT Swiss.

Zrobiłem jak radzisz. Wszystko wyczyściłem i cieniutko posmarowałem smarem Shimano zielonym do piast. To bardzo lekki smar.

Uszczelki przesmarowalem delikatnie smarem sylikonowym.

Pierscienie ratchet od strony zebów machnąłem kilkoma kroplami oleju przekładniowego 75W90. 

Kilkukrotnie tam zaglądałem. Wszystko ładnie pracuje, nie klei się, nie zacina. Olej ładnie rozprowadził się po ratchetach. Nadmiar wymieszał sie już ze smarem.

Na razie wszystko działa ok.

Piasta stała się głośniejsza niż na tym białym smarze Mavic-a. Było go tam tak nawalone że aż grubo. 

 

Napisano

Ciężki okres dla bębenka to zima, gdy temperatura spada - smar gęstnieje i to praca w zimie jest wyznacznikiem tego, czy masz dobry smar czy nie. W najgorszym wypadku wręcz mechanizm zamarza, zapadki nie zazębiają i się nie da jechać a pierścienie nie dociskają się do siebie całą powierzchnią tylko końcówką ząbków a te się wyłamują. Jeśli jeździsz w zimie, to wtedy zajrzyj raz czy drugi.

  • +1 pomógł 1
  • 1 rok później...
Napisano

Tak jest tam pręcik, znalazłem na yt - filmik z wymiany łożysk. Fajny patent, przynajmniej nie trzeba klucza za ponad 100zł jak w DT. Dzięki za odpowiedź ;)

Napisano
W dniu 10.12.2022 o 12:15, sky87 napisał:

Mam taką samą piastę, chcę wymienić łożyska koła. Ktoś wie gdzie znajdę klucz do pierścienia? Ma on 40 zębów, więc inny niż do DT.

 

Przecież było pisane że w tych piastach nic się nie rozkręca a pierścień siedzi na segerze. Jest też wstawiony schemat. Pierścień widać pod nr 7  

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...