PawelW84 Napisano 10 Września 2021 Udostępnij Napisano 10 Września 2021 Cześć Chcę wymienić bębenek. Moje koła to Mavic Crossmax 29" Kaseta Sram GX 10-52 czyli na XD. Czy moglibyście podpowiedzieć jaki bębenek powinienem kupić ?? Musi być konkretny XD Mavica czy podpasuje każdy pod XD ? Możecie coś polecić ?? Czy taki będzie ok ? https://bikecenter.pl/p84201,mavic-instant-drive-360-sram-xd-bebenek.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 10 Września 2021 Udostępnij Napisano 10 Września 2021 Instant drive to taki ratchet w wykonaniu Mavica. Nie możesz kupić JAKIEGOŚ bębenka XD, tylko dedykowany do Mavica i takiego przekazania napędu jaki masz. Jeśli masz w kołach pierścienie, to będzie zapewne pasował. Jeśli masz zapadki, to musisz szukać takiego z ITS-2 lub ITS-4. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 10 Września 2021 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2021 To teraz pytanie za 100 pkt Skąd mam wiedzieć jaki mam bez rozbierania kasety ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 10 Września 2021 Udostępnij Napisano 10 Września 2021 Rocznikiem może znajdziesz? Stare - ITS4, nowe ID360? Po dźwięku możesz poznasz... A jak nie, to może jednak warto zajrzeć do piasty? Dwa klucze, odkręcasz ośkę i bębenek się zsuwa. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 10 Września 2021 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2021 (edytowane) Tak to wygląda po zdjęciu kasety Edytowane 10 Września 2021 przez PawelW84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 10 Września 2021 Udostępnij Napisano 10 Września 2021 Musisz zsunąć bębenek. Ja nie wiem co pod nim siedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 10 Września 2021 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2021 Kurcze czyli znow bede musial ściagać koło 😕, myślałem że jakoś uda się dojść po tej starej fotce Jak go zdjąć ? Potrzebny jakiś klucz do odkręcenia jak przy wolnobiegu ? Rower jest prod 2021 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 10 Września 2021 Udostępnij Napisano 10 Września 2021 Nie mam Mavica, ale obstawiam, że się wtyka dwa imbusy w końcówki ośki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 29 Września 2021 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2021 Dla potomnych Bębenek to ID360. Piastę rozbiera się po prostu po przez zsunięcie end cap-ów i zsunięcie bębenka. Pod spodem mamy sprężynkę system ratchet i uszczelniacze. Od drugiej strony zdejmujemy end cap, ściągamy pierścień seger-a, podkładkę sprężynową i wyciągamy ośkę Nic się nie rozkręca. Oryginalnie w środku było nawalone smaru aż grubo. Pytanie czym posmarować uszczelniacz wargowy oraz system ratchet ?? Ktoś przerabiał taki serwis i może coś polecić ?? Czy w bębenku coś się smaruje. W internecie znalazłem info że w starych bębenkach był jakiś slizg na który dawało się kilka kropli oleju, czy w tym bębenku występuje taki element ?? Osobiście uszczelki posmarowałbym smarem silikonowym a ratchet i sprężynkę cienką warstwą zielonego smaru Shimano Co sądzicie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 29 Września 2021 Udostępnij Napisano 29 Września 2021 W DT stosuje się specjalny smar, w mojej ocenie jest on dość rzadki. Nie tak klejący i ciągnący jak zwykłe smary łożyskowe. Także posmaruj czymkolwiek, byle było czyste, suche i w miarę delikatnie. Chyba możesz nawet smar lekko rozcieńczyć olejem. Wargę tym samym. Oleju nie ma sensu tam lać. Olej się wydostanie ze środka i będzie 'wędrował' po korpusie, zrobi się cała okolica bębenka tłusta. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 2 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2021 O ratchet w mavicach prawie nic nie ma w necie ale jest sporo info o DT Swiss. Zrobiłem jak radzisz. Wszystko wyczyściłem i cieniutko posmarowałem smarem Shimano zielonym do piast. To bardzo lekki smar. Uszczelki przesmarowalem delikatnie smarem sylikonowym. Pierscienie ratchet od strony zebów machnąłem kilkoma kroplami oleju przekładniowego 75W90. Kilkukrotnie tam zaglądałem. Wszystko ładnie pracuje, nie klei się, nie zacina. Olej ładnie rozprowadził się po ratchetach. Nadmiar wymieszał sie już ze smarem. Na razie wszystko działa ok. Piasta stała się głośniejsza niż na tym białym smarze Mavic-a. Było go tam tak nawalone że aż grubo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 2 Października 2021 Udostępnij Napisano 2 Października 2021 Ciężki okres dla bębenka to zima, gdy temperatura spada - smar gęstnieje i to praca w zimie jest wyznacznikiem tego, czy masz dobry smar czy nie. W najgorszym wypadku wręcz mechanizm zamarza, zapadki nie zazębiają i się nie da jechać a pierścienie nie dociskają się do siebie całą powierzchnią tylko końcówką ząbków a te się wyłamują. Jeśli jeździsz w zimie, to wtedy zajrzyj raz czy drugi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 2 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2021 Tak zrobię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sky87 Napisano 10 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2022 Mam taką samą piastę, chcę wymienić łożyska koła. Ktoś wie gdzie znajdę klucz do pierścienia? Ma on 40 zębów, więc inny niż do DT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 11 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2022 A w mavicu to nie zdejmuje się sprężynki i wypada ta cała bieżnia luzem? Szukaj po obwodzie na końcu pręcika czy co tam było, bo już nie pamiętam. Seger taki rozpiera się w korpusie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sky87 Napisano 11 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2022 Tak jest tam pręcik, znalazłem na yt - filmik z wymiany łożysk. Fajny patent, przynajmniej nie trzeba klucza za ponad 100zł jak w DT. Dzięki za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 12 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2022 W dniu 10.12.2022 o 12:15, sky87 napisał: Mam taką samą piastę, chcę wymienić łożyska koła. Ktoś wie gdzie znajdę klucz do pierścienia? Ma on 40 zębów, więc inny niż do DT. Przecież było pisane że w tych piastach nic się nie rozkręca a pierścień siedzi na segerze. Jest też wstawiony schemat. Pierścień widać pod nr 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sky87 Napisano 12 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2022 Na szybko patrzyłem i nie zauważyłem, ogarnięte, dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.