Skocz do zawartości

[Renowacja] roweru


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie do osób które mają o tym większe pojęcie niż ja (ja mam raczej słabe). Chciałbym odnowić rower z tego linku :

https://archiwum.allegro.pl/oferta/lazaro-evolution-v3-full-alivio-amor-z-blokada-m-i3132944551.html

 

Ma już parę lat, był mało używany, ale jedną zimę stał na balkonie i niestety osprzęt jest w kiepskim stanie (mocno pordzewiał). Na moje oko wszystko idzie do kosza, poza ramą i kołami. Byłby ktoś tak miły i dobrał mi poszczególne elementy które bylyby lepszej klasy niż te które byłyby oryginalnie? Rower gdy był nowy był super, świetnie mi się na nim jeździło - lekko gładko i przyjemnie. 

Trzeba by pewnie dobrać widelec, klamkomanetki, przerzutki itp. 

 

Z góry dzięki za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie na rower do okazyjnej jazdy trzeba by wydać ok 2-2,5k zł, więc chciałbym się zamknąć tak w 1500zł ze wszystkim biorąc pod uwagę że mam już ramę i koła. No chyba że dołożenie np 500zł w sumie spowoduje że części będą o klasę wyżej to jestem skłonny w to pójść.

Aha jedna ważna rzecz - masa kierowcy :). Ważę 107kg, prawie 2m wzrostu. Do tego powoli przymierzam się do kupienia fotelika rowerowego dla dziecka które bym chciał wozić. Rower będzie więc dość obciążony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I fabryczne koła jeszcze się w nim trzymają? Faktycznie musiał być mało używany. Przy takiej wadze od tego elementu bym zaczął. Zamówił solidne koła, zwłaszcza że masz hamulce v-brake (które potrzebują prostych a nie ciągle scentrowanych kół). Można pójść w piasty na łożyskach, można pójść w piasty na kulkach, można nawet zostawić te co są - ale z drugiej tanie używane koła które masz zawsze można sprzedać. 

Amortyzator - warto zmienić, ale sensowny to koszt 600-1000 złotych. 

Co do reszty - też uważam że części nadają się do wyczyszczenia i można ich dalej używać. Korbę, kasetę jeśli nie wyczyścisz sam oddaj do serwisu który ma myjkę - i wrócą do normy. Łańcuch szkoda czyścić, bo HG40 to szmelc. Jak rower był mało używany to kaseta przyjmie nowy. 

Ale - pytanie zasadnicze jest takie - czy jeździsz cały rok? Bo jeśli sezon miałby się zaraz skończyć to zadbałbym o ten rower co masz, sprzedał go w całości komuś kto potrzebuje taniego roweru na dojazdy a na wiosnę szykował się np. na Unibike Flash. Owszem, zapłacisz za rower ponad 2 tysiące złotych, celuję że będzie kosztował 2200-2300, ale dostajesz rower na solidnej ramie, solidnych kołach a przede wszystkim hamulcach tarczowych - które warto mieć. Kwestia rozmiaru - czy rama 21" czy 23". Przy "prawie dwóch metrach" trzeba przymierzyć. 23" są do kupienia pewnie i teraz, bo to mało popularny rozmiar. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat tym kołom wytrzymałości nie można odmówić, trochę ich widziałem i te 36 szprych robi tam robotę ;). Pytanie tylko na jakich akurat szprychach się trafiły bo bywały też na zwykłych, malowanych, które po sezonie już pokrywały się rdzą. 

Jeśli już coś z nim robić to skrajnie po kosztach doprowadzić do używalności. Jakiekolwiek większe inwestycje należy sobie odpuścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...