Skocz do zawartości

[korba] Dobór mechanizmu korbowego do suportu Shimano BB-RS500 - 24 mm, pressfit, 86-92 mm.


adonim85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Do mojej ramy rowerowej (41x86.5 mm) nabyłem ten konkretny wkład suportu, ale teraz potrzebuje do niego dobrać 2/3-blatowy mechanizm korbowy w przyzwoitej cenie.

Pierwszy raz mam tego typu szeroką mufę dlatego pytam tu.

Do 200-250 złotych znajdzie coś do kupna?

Czy te poniże będą kompatybilne (na długość ramienia który wchodzi wewnątrz wkładu suportu) czy trzeba jednak szukać czegoś innego?

01. Shimano FC-MT210 (2x9 // 40-30 lub: 46-30 - model 2021 // 175 // hollowtech 2)

02. Shimano FC-MT210 (3x9 // 44-33-22 lub: 40-30-22 - model 2021 // 175 // hollowtech 2)

03. inny, używany, np:  FSA Comet CK-7155 B (40-30-22 // 175) - ten by mi chyba pasował w sam raz pod ten suport BB-RS500 z tego co sprawdziłem. Używkę mogę mieć od ręki za 100 złotych.

3b. używane: FSA GOSSAMER (52-39-30 // 170) lub: FSA Gamma Drive MegaExo (42-32-24 // 170)

04. jeszcze inny? jaki?

======

PS.

Z tyłu mam kasetę 9-rzędową 11-36T Shimano HG200 (zostaje w użytku do wiosny 2022), więc w przypadku korby 2-blatowej (o ile taką w ogóle dostanę pod ten suport) z zębami 40-30 lub zębami 36-26, lub 3-blatowej (zęby: 44-32-22 Shimano / 42-32-24 FSA) będę chciał go tylko skrócić (używałem go z blatem przednim typu 48-38-28). Bez wymieniania na inny model.

Do tego dochodzi przerzutka Shimano Deore MT-592 (która też do wiosny 2022 zostaje w użytkowaniu).

μ.τριβη-shimano-xt-bb-mt800-pa-pressfit-drimalasbikes.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet pierwszy z listy czyli Shimano FC-MT210 - z blatami 40/30 2x9?

No dobra. A długość suportu czyli 86.5 mm nie ma tu żadnego znaczenia? Bo przecież norma to 73 mm lub 68 mm. Te ramię jest tak długie że na spokojnie wyjdzie na drugą stronę mufy. Dobrze rozumuje? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Coś dobiorę. 

Teraz druga kwestia. Usłyszałem opinie że do tej mojej konkretnie ramy mogę nie zamontować kół 27.5 cala. Jest to prawdziwe twierdzenie? Rama karbonowa ogólnie na tylnym widelcu najszersza szczelina ma 43 mm. Normalne osie. 

Coś mi się mi się nie chce wierzyć. Z przodu to przecież i tak zależy od widelca. Ale ze niby tył może być problemem.

IMG_20210901_204050_228.webp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama szosowa. Ponoć Apex Opus z 2012 roku z tego co mi autor napisał. 

A co złego w tej ramie jest? Rama jak rama (z suportem 41x86.5 mm). Tyle że do malowania. 

Przerzutkę planuje kupić zwykłą podstawową typu 2x9 (Shimano FD 3400 Sora) i tyle. Pod to pójdzie podwójny blat z przodu i kaseta 9 z tyłu. Tu nie jest mi potrzebna jakaś wielce droga i zaawansowana przerzutka. 

http://www.megabikes.pl/przerzutka-przod-shimano-sora-fd-3400-2x9-31-8-d-c-p-5755.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, adonim85 napisał:

A długość suportu czyli 86.5 mm nie ma tu żadnego znaczenia? Bo przecież norma to 73 mm lub 68 mm. Te ramię jest tak długie że na spokojnie wyjdzie na drugą stronę mufy. Dobrze rozumuje? 

rama, której szerokość to 68/73 jest na suport wkręcany, wkręcasz zewnętrze łożyska i otrzymujesz 86

Cytat

Rama szosowa. Ponoć Apex Opus z 2012 roku z tego co mi autor napisał. 

a masz do tego w ogóle haki przerzutek?

Godzinę temu, adonim85 napisał:

Teraz druga kwestia. Usłyszałem opinie że do tej mojej konkretnie ramy mogę nie zamontować kół 27.5 cala. Jest to prawdziwe twierdzenie? Rama karbonowa ogólnie na tylnym widelcu najszersza szczelina ma 43 mm. Normalne osie. 

Coś mi się mi się nie chce wierzyć. Z przodu to przecież i tak zależy od widelca. Ale ze niby tył może być problemem.

koła zamontujesz, bo niby dlaczego nie

tylko hamulców do nich nie znajdziesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haka nie mam. To muszę też poszukać i kupić. To będzie jakiś większy problem z tym? 

Tak myślałem, że na luzie wstawię moje koła 27.5 z oponami rzędu 1.4-1.5, tj. 650b-38 lub 40. 

Hamulce. Z przodu kupię widelec pod tarczę i dam tu swoje hydrauliki. To chyba nie będzie jakiś problem przy prostej standardowej kierownicy?

Z tyłu. Myślałem aby wstawić adapter hamulca tarczowego. Bo mam dwa typy w domu. Pytanie czy to przejdzie na karbonie. 

Screenshot_20210904-194819.jpg

Screenshot_20210904-194811.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale teoretycznie jest to do zrobienia nawet na ramie karbonowej? Nie jest to jakiś problem? O to mi chodzi. 

Co innego kwestia bezpieczeństwa takiego rozwiązania. O to akurat nie pytam. 

No dobra. A co z tym hakiem? Tu potrzeba coś konkretnego czy ogólnie każdy pasujący się nada. Nawet taki za te 10 złotych?

Co do tego twierdzenia. 

rama, której szerokość to 68/73 jest na suport wkręcany, wkręcasz zewnętrze łożyska i otrzymujesz 86. 

Ale tu mufa ma po całości 86.5 mm. Więc z łożyskami zewnętrznymi wyjdzie więcej przecież. Lub tak samo. Dlatego oznaczenie 86 lub 92 na suporcie. 

Screenshot_20210904-201531.jpg

Screenshot_20210904-201544.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do korby to musisz mieć korbę szosową - inna długość osi jest. 

No i przerzutka musi być dobrana do korby - póki co rzucasz jakieś korby pseudo-mtb i piszesz że kupisz do tego przednią sorę. Zwrróć też uwagę na standard mocowania przerzutki.

Hak nie jest problemem jeśli wiesz jak wygłąda oryginał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba że zrobię układ 1x9 to wtedy przednia przerzutka jest w takim scenariuszu zbędna. 

Pytanie czy nie będzie z tym problemów jakby co? 

Co do korby. Mam to na oku, tj. FSA Gossamer Modular 50/34. Niby bez problemu pasuje do szosy. Bo wersja Comet to chyba nie będzie pasować do tej mufy co nie? 

Screenshot_20210904-203004.jpg

Screenshot_20210904-203048.jpg

Screenshot_20210904-203052.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa. Dobra. Bo ja myślałem w głowie o haku przerzutki tylnej a tu mowa o przedniej. Minęliśmy się w odbiorze. Ach... Ogólnie nie wiem jaki tu jest hak do przedniej przerzutki. W tej ramie to nie jest czasem bezpośredni montaż do ramy? Bo takie rozwiązanie też jest przecież. Albo hak w załączniku. Pasował by? 

W sumie myślałem nad 1x9  bo i tak u siebie w starym rowerze używam w 99% przypadków środkowej tarczy 38T a reszty nie ruszam (mam układ 48-38-28).

Nie wiem jednak, czy da radę ustawić łańcuch na mojej zmieniarce tj. Deore M592. Czy będzie z tym problem (w sensie trzeba będzie jednak zmienić przerzutkę na kompatybilną - z drugiej ręki też jakby co). 

Wracając do korb. Każda z tych górnych będzie pasować czy tylko ta pierwsza plus te niżej (tj. Sram GXP, blaty 53-39) ewentualnie? 

Screenshot_20210904-203712.jpg

Screenshot_20210904-204630.jpg

Screenshot_20210904-211327.jpg

Screenshot_20210904-211532.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Mihau_ napisał:

Zwykła mufa i zwykły pressfit, możesz tam założyć każdą korbę pod HT2

A długość ramienia (tego o średnicy 24 mm) mechanizmu korbowego nie ma tu żadnego znaczenia w przypadku mufy 86.5 mm (nie wkładu suportu tylko mufy)?

Bo te się przecież (według mnie) różnią w suportach i mechanizmach korbowych dla szos względem crossów np. 

1 godzinę temu, Dokumosa napisał:

Wracając do korby to musisz mieć korbę szosową - inna długość osi jest. 

Podałem wyżej propozycje mechanizmów korbowych dla szos. Nada się któryś z nich? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...