Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

IMHO próba zaistnienia w coraz większym rynku gravelowym. Podobnie zrobił też rockshox. I niestety zapewne znowu dojdzie do sytuacji kiedy to marketing będzie nam wmawiał, że gravel bez amortyzatora to jak rower bez pedałów i nie będzie można kupić roweru bez tego zbędnego balastu.

Edytowane przez Dokumosa
Napisano
56 minut temu, Dokumosa napisał:

IMHO próba zaistnienia w coraz większym rynku gravelowym. Podobnie zrobił też rockshox. I niestety zapewne znowu dojdzie do sytuacji kiedy to marketing będzie nam wmawiał, że gravel bez amortyzatora to jak rower bez pedałów i nie będzie można kupić roweru bez tego zbędnego balastu.

Ja jestem fanem sztywnych widelców, nawet w MTB. No ale jak sobie pomyśle, to w sumie mogłoby to być nawet fajne. Z drugiej strony, to jednak dodatkowa masa, utrata energii itd. 

Jak się jeździ dużo w terenie, to może nie jest to takie głupie. Opony nawet 40c nie wybierają zbyt dużo. Na asfalt i żwir to bez sensu.

Napisano

No cóż, też jestem tego zdania, że Gravel to nie rower w teren. Czasami jak muszę przejechać przez las, to robi się mało fajnie.

No ale są różne potrzeby. Chociaż ja bardziej bym tutaj widział widelec z elastomerami. Nie pamiętam jak to się nazywa, ale widziałem w MTB.

Napisano

Też chciałem gravela zamiast szosy mam mtb nie sprzedam nigdy 😋 gravela chciałem na mazurskie asfalty jako szose. Grubsza opona. wygodna pozycja. dziurawe drogi to jest moim zdaniem dobre miejsce na gravela 😉Mazurskie asfalty, 👍

  • +1 pomógł 3
Napisano

Gravel od takiego 29er rożni wszystkim, nawet jeśli się doda amortyzator. Gravel jest tak podobny do MTB, jak cross do XC.

Gravel nie będzie mtb.

Ja nie jestem przeciwnikiem amortyzatorów w gravelach, całodniowa jazda nawet po drogach szutrowych czy polnych, daje w kość i przy bardzo długich trasach inaczej się patrzy na ten amortyzator.

Dobrze że będzie taka opcja. Zastanawiam się. Czy istnieje możliwość montowania takiego amortyzatora do dowolnego gravela? Jednak większość ma długość widelca w okolich 400mm, a ten amortyzator jest zdecydowanie dłuższy.

 

 

Napisano

Axle: ø15-100 15AH2

to mnie zastanawia, to nie jest jakiś 'stary standard' ? w sensie 15-110 teraz nie jest na topie ? 

 

Axle to Crown:   436.8mm, 446.8mm, 456.7mm

czyli ten najmniejszy masz zbliżony do sztywnego, bo AC amorka chyba się podaje bez ugięcia wstępnego? 

  • +1 pomógł 1
Napisano
Cytat

to mnie zastanawia, to nie jest jakiś 'stary standard' ? w sensie 15-110 teraz nie jest na topie ? 

No aktualnym standardem w tego typu rowerach to jest 12x100... "stary" mtb to taki raczej z tyłka standard w gravelu...

Napisano
3 godziny temu, skom25 napisał:

Chociaż ja bardziej bym tutaj widział widelec z elastomerami. Nie pamiętam jak to się nazywa, ale widziałem w MTB

Lauf robi takowe od 5 lat i chyba o taki ci chodziło

 

Napisano
7 godzin temu, clavdivs napisał:

Gravel od takiego 29er rożni wszystkim, nawet jeśli się doda amortyzator. Gravel jest tak podobny do MTB, jak cross do XC.

Gravel nie będzie mtb.

Ja nie jestem przeciwnikiem amortyzatorów w gravelach, całodniowa jazda nawet po drogach szutrowych czy polnych, daje w kość i przy bardzo długich trasach inaczej się patrzy na ten amortyzator.

Dobrze że będzie taka opcja. Zastanawiam się. Czy istnieje możliwość montowania takiego amortyzatora do dowolnego gravela? Jednak większość ma długość widelca w okolich 400mm, a ten amortyzator jest zdecydowanie dłuższy.

 

 

 

 

 

 

 

 

Gravel miał być super, super szybki, między gravelem a mtb miała być taka przepaść. Ten film mnie przekonał ze nie ma co rezygnować z 29ki. 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Amortyzator w gravelu byłby świetny i bardzo chętnie bym takim jeździł. Ale GVX waży 1725g i to go przekreśla, do tego cena wcale atrakcyjna nie jest. Toż Reba czy inne Manitou montowane w fulach są lżejsze.

RS Rudy waży 1235g, co już brzmi jako tako, tylko kosztuje prawie 2 razy tyle.

Mostek Redshift, którego mam waży 266g i tyle można poświęcić w imię wygody.

Napisano

Reba Manitou ważą w podobnym przedziale, cena typowo gravelowa a i tak jest zdecydowanie atrakcyjniejsza niż konkrecji.

Oczekujesz że amortyzator będzie 300g cięższy od sztywnego widelca? Takiego raczej nie będzie. Bo jak rozumieć sprawę tych 266g Redshifta?

Revolta 

Prawda jest taka że większość przypadków jakie znam , kiedy osoba kupiła gravela i ma też 29, to częściej wybiera gravela, mimo ze wcześniej mocno deklarowała że MTB nie sprzeda.

Cos w tych gravelach jednak jest.

Napisano
1 godzinę temu, clavdivs napisał:

Cos w tych gravelach jednak jest.

Nigdy nie jeździłem i pewnie nie będę, jednak jestem ciekaw, ile w tym mody a ile funkcjonalności ? 

Napisano
2 godziny temu, clavdivs napisał:

Revolta 

Prawda jest taka że większość przypadków jakie znam , kiedy osoba kupiła gravela i ma też 29, to częściej wybiera gravela, mimo ze wcześniej mocno deklarowała że MTB nie sprzeda.

Cos w tych gravelach jednak jest

Może masz rację. Może jak kupię gravela zmienię zdanie. Ale jak słucham kogoś kto ma gravela sztywniaka do tego opona 38c, ciśnienie 4 bary i mówi że na szutrach polnych drogach, leśnych duktach jest super wygodnie i komfortowo, to mi się nóż w kieszenie otwiera 😫

Gravel jest w planach jak pisałem wcześniej do użytku na szosie głównie, może jak ceny spadną. Może jak się trafi jakaś rama złożę coś co będzie mi odpowiadać, 

 

 

Ideał mój rowerowy to surly ogre (nigdy nie miałem nie jeździłem nie wiem może okazać się że mi nie będzie odpowiadać) ale na tą chwilę chciałbym taki rower 

 

 

 

DSC03640.JPG

Napęd raczej 2x11, - 2x12

 

 

 

surly-bridge-club-bike-maroon-BK2237-800x600px.jpg

Jakbym miał taką ramę to bym zrobił przeszczep z swojego roweru. 

 

 

surlyogreframesetblack.2__11847.1580432349.jpg

3 minuty temu, woojj napisał:

obrabiają 90 % potrzeb MTBecznych. Poza górami ;-)))

Ja uległem fascynacji Szutraka.

Tak. Zgodzę się, to i Wigry 3 przejedziesz 100km, ale jadąc sztywnym gravelem wokół jeziora Śniardwy 100km a jadąc mtb ta sama trasę to i jeden i drugi da radę a różniąca komfortu przejazdu kolosalna. 

Napisano (edytowane)

Ogr to raczej góral ..... W szutraku to poszukiwanie kompromisu miedzy komfortem a oporami. Każdy ma inną tolerancję. U mnie opona z przedziału 38-42 przy sztywnym widle to jest to czego potrzebuję i szukałem. 29 została tylko na góry.

No i rama musi mieć znacznie bardziej wątłe profile aby mogła dołożyć amortyzacji. Widelec podgięty. Wszystko żelazne.

Edytowane przez woojj
Napisano

Większość ludzi mieszka w okolicy, gdzie dróg wszelkiej maści (asfaltowych, szutrowych, polnych) jest więcej niż leśnych singli. Więc jak się już ma dwa rowery do wyboru, kierunków do pojeżdżenia gravelem jest więcej niż MTB. 

Poza tym zwyczajnie działa efekt nowości. Jak się parę ładnych lat jeździło na MTB, gravelem odkrywa się nowe drogi, którymi wcześniej się nie jeździło bo za daleko, za płasko czy za nudno. W drugą stronę też to działa, po kilku latach jeżdżenia na wąskiej oponie jakimś gravelem albo crossem, nowy MTB zachęca by zapuścić się w teren w miejsca które wcześniej się omijało. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...