c1ach Napisano 3 Września 2021 Udostępnij Napisano 3 Września 2021 Sr Suntour wypuścił niedawno amorki gravelowe, pomijając kwestie ideologiczne - ktoś jeździł, testował? GVX likwiduje problem zmiany geometrii po instalacji klasycznego amorka. Obawiam się że koło zacznie pływać i ogólna jakość wykonania jest dla mnie niepewna. https://www.srsuntour.com/it/prodotti/forks/GVX-700C-6732.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 3 Września 2021 Udostępnij Napisano 3 Września 2021 Czemu by miało pływać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 3 Września 2021 Udostępnij Napisano 3 Września 2021 (edytowane) IMHO próba zaistnienia w coraz większym rynku gravelowym. Podobnie zrobił też rockshox. I niestety zapewne znowu dojdzie do sytuacji kiedy to marketing będzie nam wmawiał, że gravel bez amortyzatora to jak rower bez pedałów i nie będzie można kupić roweru bez tego zbędnego balastu. Edytowane 3 Września 2021 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 3 Września 2021 Udostępnij Napisano 3 Września 2021 Tym samym skończy się na XC z barankiem 😄 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 3 Września 2021 Udostępnij Napisano 3 Września 2021 56 minut temu, Dokumosa napisał: IMHO próba zaistnienia w coraz większym rynku gravelowym. Podobnie zrobił też rockshox. I niestety zapewne znowu dojdzie do sytuacji kiedy to marketing będzie nam wmawiał, że gravel bez amortyzatora to jak rower bez pedałów i nie będzie można kupić roweru bez tego zbędnego balastu. Ja jestem fanem sztywnych widelców, nawet w MTB. No ale jak sobie pomyśle, to w sumie mogłoby to być nawet fajne. Z drugiej strony, to jednak dodatkowa masa, utrata energii itd. Jak się jeździ dużo w terenie, to może nie jest to takie głupie. Opony nawet 40c nie wybierają zbyt dużo. Na asfalt i żwir to bez sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 3 Września 2021 Udostępnij Napisano 3 Września 2021 No ale jak sie jeździ dużo w terenie to są inne, lepsze do tego celu rowery. Moim zdaniem całą atrakcyjność gravela szlag trafi takie na siłę kierowanie go w stronę off-road'u. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 3 Września 2021 Udostępnij Napisano 3 Września 2021 No cóż, też jestem tego zdania, że Gravel to nie rower w teren. Czasami jak muszę przejechać przez las, to robi się mało fajnie. No ale są różne potrzeby. Chociaż ja bardziej bym tutaj widział widelec z elastomerami. Nie pamiętam jak to się nazywa, ale widziałem w MTB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
revolta Napisano 3 Września 2021 Udostępnij Napisano 3 Września 2021 Dawno to mówiłem i i narazalem Się na krytyke. Ze każdy na siłę zachwala przyjemność jazdy grawelem po polnych drogach, lekkim terenie itd. Idealny film. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 3 Września 2021 Udostępnij Napisano 3 Września 2021 Nie byłeś osamotniony Choć uważam, że to świetny rower to pewnych zastosowań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
revolta Napisano 3 Września 2021 Udostępnij Napisano 3 Września 2021 Też chciałem gravela zamiast szosy mam mtb nie sprzedam nigdy 😋 gravela chciałem na mazurskie asfalty jako szose. Grubsza opona. wygodna pozycja. dziurawe drogi to jest moim zdaniem dobre miejsce na gravela 😉Mazurskie asfalty, 👍 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 3 Września 2021 Udostępnij Napisano 3 Września 2021 Ostatnio sporo nowych kładą, równych jak stół ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 3 Września 2021 Udostępnij Napisano 3 Września 2021 Gravel od takiego 29er rożni wszystkim, nawet jeśli się doda amortyzator. Gravel jest tak podobny do MTB, jak cross do XC. Gravel nie będzie mtb. Ja nie jestem przeciwnikiem amortyzatorów w gravelach, całodniowa jazda nawet po drogach szutrowych czy polnych, daje w kość i przy bardzo długich trasach inaczej się patrzy na ten amortyzator. Dobrze że będzie taka opcja. Zastanawiam się. Czy istnieje możliwość montowania takiego amortyzatora do dowolnego gravela? Jednak większość ma długość widelca w okolich 400mm, a ten amortyzator jest zdecydowanie dłuższy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 3 Września 2021 Udostępnij Napisano 3 Września 2021 Axle: ø15-100 15AH2 to mnie zastanawia, to nie jest jakiś 'stary standard' ? w sensie 15-110 teraz nie jest na topie ? Axle to Crown: 436.8mm, 446.8mm, 456.7mm czyli ten najmniejszy masz zbliżony do sztywnego, bo AC amorka chyba się podaje bez ugięcia wstępnego? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 3 Września 2021 Udostępnij Napisano 3 Września 2021 Cytat to mnie zastanawia, to nie jest jakiś 'stary standard' ? w sensie 15-110 teraz nie jest na topie ? No aktualnym standardem w tego typu rowerach to jest 12x100... "stary" mtb to taki raczej z tyłka standard w gravelu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Setorix Napisano 3 Września 2021 Udostępnij Napisano 3 Września 2021 3 godziny temu, skom25 napisał: Chociaż ja bardziej bym tutaj widział widelec z elastomerami. Nie pamiętam jak to się nazywa, ale widziałem w MTB Lauf robi takowe od 5 lat i chyba o taki ci chodziło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
revolta Napisano 4 Września 2021 Udostępnij Napisano 4 Września 2021 7 godzin temu, clavdivs napisał: Gravel od takiego 29er rożni wszystkim, nawet jeśli się doda amortyzator. Gravel jest tak podobny do MTB, jak cross do XC. Gravel nie będzie mtb. Ja nie jestem przeciwnikiem amortyzatorów w gravelach, całodniowa jazda nawet po drogach szutrowych czy polnych, daje w kość i przy bardzo długich trasach inaczej się patrzy na ten amortyzator. Dobrze że będzie taka opcja. Zastanawiam się. Czy istnieje możliwość montowania takiego amortyzatora do dowolnego gravela? Jednak większość ma długość widelca w okolich 400mm, a ten amortyzator jest zdecydowanie dłuższy. Gravel miał być super, super szybki, między gravelem a mtb miała być taka przepaść. Ten film mnie przekonał ze nie ma co rezygnować z 29ki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 4 Września 2021 Udostępnij Napisano 4 Września 2021 Amortyzator w gravelu byłby świetny i bardzo chętnie bym takim jeździł. Ale GVX waży 1725g i to go przekreśla, do tego cena wcale atrakcyjna nie jest. Toż Reba czy inne Manitou montowane w fulach są lżejsze. RS Rudy waży 1235g, co już brzmi jako tako, tylko kosztuje prawie 2 razy tyle. Mostek Redshift, którego mam waży 266g i tyle można poświęcić w imię wygody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 4 Września 2021 Udostępnij Napisano 4 Września 2021 Reba Manitou ważą w podobnym przedziale, cena typowo gravelowa a i tak jest zdecydowanie atrakcyjniejsza niż konkrecji. Oczekujesz że amortyzator będzie 300g cięższy od sztywnego widelca? Takiego raczej nie będzie. Bo jak rozumieć sprawę tych 266g Redshifta? Revolta Prawda jest taka że większość przypadków jakie znam , kiedy osoba kupiła gravela i ma też 29, to częściej wybiera gravela, mimo ze wcześniej mocno deklarowała że MTB nie sprzeda. Cos w tych gravelach jednak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 4 Września 2021 Udostępnij Napisano 4 Września 2021 No jest to, ze latwiej sie jeździ po lajtowych szuterkach i kiepskich asfaltach niż xc po lasach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Września 2021 Udostępnij Napisano 4 Września 2021 1 godzinę temu, clavdivs napisał: Cos w tych gravelach jednak jest. Nigdy nie jeździłem i pewnie nie będę, jednak jestem ciekaw, ile w tym mody a ile funkcjonalności ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 4 Września 2021 Udostępnij Napisano 4 Września 2021 2 godziny temu, clavdivs napisał: Cos w tych gravelach jednak jest. obrabiają 90 % potrzeb MTBecznych. Poza górami ;-))) Ja uległem fascynacji Szutraka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
revolta Napisano 4 Września 2021 Udostępnij Napisano 4 Września 2021 2 godziny temu, clavdivs napisał: Revolta Prawda jest taka że większość przypadków jakie znam , kiedy osoba kupiła gravela i ma też 29, to częściej wybiera gravela, mimo ze wcześniej mocno deklarowała że MTB nie sprzeda. Cos w tych gravelach jednak jest Może masz rację. Może jak kupię gravela zmienię zdanie. Ale jak słucham kogoś kto ma gravela sztywniaka do tego opona 38c, ciśnienie 4 bary i mówi że na szutrach polnych drogach, leśnych duktach jest super wygodnie i komfortowo, to mi się nóż w kieszenie otwiera 😫 Gravel jest w planach jak pisałem wcześniej do użytku na szosie głównie, może jak ceny spadną. Może jak się trafi jakaś rama złożę coś co będzie mi odpowiadać, Ideał mój rowerowy to surly ogre (nigdy nie miałem nie jeździłem nie wiem może okazać się że mi nie będzie odpowiadać) ale na tą chwilę chciałbym taki rower Napęd raczej 2x11, - 2x12 Jakbym miał taką ramę to bym zrobił przeszczep z swojego roweru. 3 minuty temu, woojj napisał: obrabiają 90 % potrzeb MTBecznych. Poza górami ;-))) Ja uległem fascynacji Szutraka. Tak. Zgodzę się, to i Wigry 3 przejedziesz 100km, ale jadąc sztywnym gravelem wokół jeziora Śniardwy 100km a jadąc mtb ta sama trasę to i jeden i drugi da radę a różniąca komfortu przejazdu kolosalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 4 Września 2021 Udostępnij Napisano 4 Września 2021 (edytowane) Ogr to raczej góral ..... W szutraku to poszukiwanie kompromisu miedzy komfortem a oporami. Każdy ma inną tolerancję. U mnie opona z przedziału 38-42 przy sztywnym widle to jest to czego potrzebuję i szukałem. 29 została tylko na góry. No i rama musi mieć znacznie bardziej wątłe profile aby mogła dołożyć amortyzacji. Widelec podgięty. Wszystko żelazne. Edytowane 4 Września 2021 przez woojj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 4 Września 2021 Udostępnij Napisano 4 Września 2021 Większość ludzi mieszka w okolicy, gdzie dróg wszelkiej maści (asfaltowych, szutrowych, polnych) jest więcej niż leśnych singli. Więc jak się już ma dwa rowery do wyboru, kierunków do pojeżdżenia gravelem jest więcej niż MTB. Poza tym zwyczajnie działa efekt nowości. Jak się parę ładnych lat jeździło na MTB, gravelem odkrywa się nowe drogi, którymi wcześniej się nie jeździło bo za daleko, za płasko czy za nudno. W drugą stronę też to działa, po kilku latach jeżdżenia na wąskiej oponie jakimś gravelem albo crossem, nowy MTB zachęca by zapuścić się w teren w miejsca które wcześniej się omijało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Q_u Napisano 4 Września 2021 Udostępnij Napisano 4 Września 2021 2 godziny temu, clavdivs napisał: Reba Manitou ważą w podobnym przedziale Oj nie, zdecydowanie nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.