Skocz do zawartości

[Napęd] Przejście z kwadratu na Hollowtech II - 1 zębatka 38 z przodu - do zrobienia?


Ntkgzd

Rekomendowane odpowiedzi

...w internetach podpiłowują  czasem niepotrzebny koniec korby aby nie tarł o widełki, tak w granicach rozsądku  oczywiście ....

Skom - w suporcie szimano można też pieknie wytrzeć oś suportu o to niby zabezpieczone plastikową tutką osadzenie w łożysku. Także nie wiem czy metal metal czy metal plastyk jest lepszy bo gdy zardzewieje błoto z kulkami w maszynie to i tak się będzie wszystko zacierać...  Moje doświadczenia z Shimano są złe. Lewe łożysko po prostu ciągnie wodę z ulewy czy kałuż., wystarczy zostawić rower na dwa tygodnie i nie ma łożyska tylko rdzawy beton. Ale faktycznie uczuliłem się na te awarie ok 10 lat temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Fikander napisał:

Dobrze - Obaj przesadziliśmy ja z 2mm - tak to za mało, a Ty z palcem ;) bo to już przesada, kupa jest ram cx czy mtb które zostawiają mniej. Pewnie krakowskim targiem aby spać spokojnie to widełki powinny mieć nie 12cm a 11,5. czyli szczelinę na poziomie 5mm, bo połowa z tego to będzie pływanie układu.

PS. na zdjęciu jest korba szosowa o długości 170mm Q = 146 w rowerze przełajowym mającym jak widać widełki o rozstawie 105mm czyli:

(146-2x13-105)/2 = 7,5mm z korbą 175 byłoby pewnie 6mm odstępu bo widełki szybko się rozszerzają. Czyli tyle ma standardowo rower który potrafi wyglądać jak błotny golem.

 

Totalnie nie kumam o co chodzi z tym pomiarem, zwłaszcza, że długości korb są różne a pomiaru dokonałem mając obecnie zestaw na kwadracie. Pi razy drzwi to wychodzi mi 12,5 cm. Nie wiedziałem, że chęć przejścia na Hollowtech II otwiera kolejną puszkę Pandory, którą trzeba nauczyć się rozkminiać, no chyba, że mnie trollujecie :P

Ale jeśli dobrze zaczynam rozumieć o co chodzi, to kupię sobie korbę 170 mm zamiast 175 mm i już? :P

A tak serio to chyba zrozumiałem o co chodzi - korby zintegrowane na na Hollowtech II dla szosy są węższe niż te na MTB? To dotyczy wszystkich producentów, nie tylko Shimano?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak troluję Cię. ;)

Dla mnie tego pomiaru nie musisz wykonywać, bo ja wiem że się ta korba do Twojej ramy nie mieści. Ty to dla swojej wiedzy rób. 

I nic zintegrowana ośka korby nie ma tu do rzeczy, te na kwadrat też mają określony q-factor. Po prostu chcesz włożyć korbę "szosową" do nieszosowej ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jako świeżak nie mogę edytować postów. Taka jest przyczyna?

Jakbyś wpisał tę frazę "q-factor" do wujka Gogola to byś pewnie już wszystko wiedział.

Każda korba niezależnie czy zrobili ją japońscy bracia kołowrotkowcy czy ktokolwiek inny, niezależnie do czego jest dedykowana i jaki jest standard suportu ma jakiś określony rozstaw ramion (nie o długość ramion chodzi ani o umiejscowienie i wielkość zębatek - to inne kwestie) A każda rama widełki jakiejś określonej szerokości. Żadną tajemnicą nie jest to że im węziej tym efektywniej więc ramy szosowe i cx'y mają owe widełki najwęziej bo muszą pomieścić stosunkowo wąską oponę. Gravel wprowadził nieco szersze opony do ram "szosowych" więc korby są szersze ale tylko nieznacznie. Za to mtb, trekingi itp. muszą pomieścić szerokie opony więc i widełki mają szersze a co za tym idzie i szerzej rozstawione korby takim ramom są dedykowane. Ot i cała tajemnica. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się czegoś nowego nauczyłem - w sumie nigdy nie zwracałem na to uwagi, ponieważ nie interesuję się szosą - także dzięki ;)

To z tego co widzę, ciężko będzie mi na przód wrzucić coś co mi do tej ramy wejdzie i będzie miało 40T i nie będzie na kwadrat.

Nawet jakbym zmienił koncepcję przełożeń i z przodu chciał 36T, to też jest ciężko coś innego niż kwadrat jak miałoby to być na jeden blat :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Ntkgzd napisał:

Nawet jakbym zmienił koncepcję przełożeń i z przodu chciał 36T, to też jest ciężko coś innego niż kwadrat jak miałoby to być na jeden blat

A to akurat nie jest żaden problem. Tak jak kolega wyżej napisał wybierz korbę mtb/trekingową z bcd 104 i blat NW do niej oddzielnie. Do wyboru do koloru. Chcesz chinolską są od razu 1x, chcesz markową lekką, sztywną i atrakcyjną wizualnie - Proszę bardzo np. t6010. Wywalasz te blaty które ma w komplecie i kupujesz zębatkę NW montujesz w miejsce środkowej i cieszysz się zapominając o problemach z szerokością widełek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie chciałbym coś markowego, a dokładniej solidnego i ogólnie dostępnego w Polsce. Dodatkowo (wiem, że zabrzmię stereotypowo jak klient w salonie samochodowym co jedyne co go interesuje to w jakim kolorze będzie jego nowa bryka), ale nie oszukujmy się - jeden blat z przodu wygląda dużo estetyczniej niż 3-blatowy Shimano FC-T6010.

Aczkolwiek nie twierdzę, że nie mogę spróbować np. czegoś takiego:

- korba
- tarcza

(chociaż przykład pierwszy z brzegu średni, bo te tarcze to chyba nie są NW).

Tylko pytanie jak w tym przypadku z niezawodnością (zakładając, że z powyższego to bym brał tylko korbę i tarczę, a suport no to ten co ustaliliśmy czyli Shimano MT800 BSA) w porównaniu do tego co mam obecnie (na początku wklejałem moją obecną specyfikację).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

ale nie oszukujmy się - jeden blat z przodu wygląda dużo estetyczniej niż 3-blatowy Shimano FC-T6010.

39 minut temu, Fikander napisał:

t6010. Wywalasz te blaty które ma w komplecie i kupujesz zębatkę NW montujesz w miejsce środkowej

Czytaj ze zrozumieniem. Łatwiej będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Fikander napisał:

Czytaj ze zrozumieniem. Łatwiej będzie.

Czytam ze zrozumieniem :) - przecież wywalając blaty i tak pozostają elementy mocujące - no chyba, że o czymś nie wiem, albo nie wiem jak to będzie wyglądało po takim zabiegu :P

  

8 minut temu, remover napisał:

http://uzurpator.com.pl/new_blog/documents/Test__Korba_Jiankun_IXF.html

A jeżeli chodzi o estetykę, to u mnie garażu możesz zobaczyć jak wyglada czarna MPX11. Ixf też mam :), leży w szafie. Korba jak korba.

 

Jaki godny rockring, mają czarne? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie wyglądało dokładnie (a w zasadzie ciut lepiej) tak jak ten "Idefix" ktory zalinkowałeś, bo osłona jest przykrecona do blatu którego nie będziesz miał a mocowanie młynka jest od wewnątrz i go nie widać. M i T 6000 to chyba najwdzieczniejsza korba 3x do przerabiania na 1x.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sobek82 to, że są tańsze to wiem, ja bikester'a używam jak komputronika - do sprawdzania katalogu sprzętu :P

A jesteś proszę w stanie podlinkować mi tę tarczę z ALI, bo tam to od cholery tych produktów, a jak masz coś sprawdzonego to chętnie skorzystam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to chodziło, takiej pomocy od Was wszystkich potrzebowałem. Dzięki wielkie. Jak się sprawdzi to kupię sobie kilka tych tarcz i je wypiaskuję i wymaluję, aby były jednolicie czarne :P

Wszystkiego dobrego i jeszcze raz dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym MPX11 to nie przemawia do mnie sposób mocowania tarczy do korby.

Znalazłem wreszcie jakiś filmik na YouTube jak wygląda Shimano FC-T6010 rozkręcony i tak jak myślałem, zostaje od wewnętrznej strony widoczny rozstaw 64 na mniejszą tarczę, ale w sumie koszty eksploatacji przednich blatów spadają o połowę w porównaniu do tego zestawu na kwadrat co mam obecnie, także może bym tak często nie zaglądał :P.

No nic, pozostaje mi to przetestować - totalnie nie wiem czego się spodziewać w porównaniu do tego co mam teraz. W teorii lepsza sztywność, koniec zabawy z dokręcaniem korby i dziwnych trzasków? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...