Eathan Napisano 30 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2021 Posiadam piasty DT 350. Uznałem, że zrobię prosty serwis i w związku z tym chciałem wykręcić pierścień racheta w tylnej piaście. Kupiłem odpowiedni klucz ( https://bitul.pl/pl/p/KLUCZ-DO-PIERSCIENIA-PIASTY-DT-SR HB051-/169 ) i zabrałem się do roboty. Klucz do imadła, na klucz nadziałem koło i dawaj. Skończyło się jak na zdjęciu poniżej. W związku z tym mam dwa pytania Macie jakieś sprawdzone sposoby na odkręcenia tego ustrojstwa? Dla pewności, jaki gwint tutaj mamy - prawy czy lewy? Kręcę zgodnie ze wskazówkami zegara, czy odwrotnie? PS Nie mam aż takiej pary w rękach. Imadło do bani, nie polecam => IMADŁO ŚLUSARSKIE OBROTOWE Z KOWADŁEM 150mm VERKE - Verke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 30 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2021 Gwint jest taki, że jak naciskasz na pedały to się wkręca, w przeciwnym kierunku się odkręca. Kręć tak, jakbyś kręcił swobodnie kasetą - czyli prawy gwint. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 30 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2021 @wkg pięknie podziękował za utwierdzenie co do kierunku. Masz jeszcze jakiś sprawdzony sposób na ruszenia tego ustrojstwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 30 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2021 (edytowane) Będzie ciężko... Jak kiedyś pracowałem w serwisie kolega, z większym stażem powiedział, że w przypadku piast 350 warto jak najszybciej ten pierścień/nakrętkę wykręcić i porządnie wysmarować np. AntiSeize, bo potem wychodzą takie właśnie kwiatki. Jak widać - miał rację. A co do sposobu odkręcenia...cóż...nie pozostaje nic innego, jak siła razy gwałt. Czasem do odkręcenia starego wolnobiegu czy suportu potrzeba było dwóch osób, tutaj też przyda się jakaś pomoc. Pytanie, na ile solidne jest koło - żeby Ci się przypadkiem w ósemkę nie zwinęło. Możesz spróbować delikatnie, pędzelkiem, nanieść w jakiś środek penetrujący typu WD40. Chyba, że będziesz wymieniał też łożyska, to wal z puszki na grubo. Spróbuj to rozruszać poprzez gwałtowne szarpnięcia, a nie mocne, jednostajne ciągnięcie - to niewiele da. Możesz też, zamiast wkładać klucz w imadło, dorobić do niego dźwignię ze stalowej rurki, tak z 1,5 metra (im większa dźwignia, tym większa siła). Tylko wtedy koło na ziemi będą musiały trzymać ze 3 osoby... Może się też okazać, że konieczne będzie użycie klucza udarowego. Edytowane 30 Sierpnia 2021 przez TheJW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lezia Napisano 30 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2021 (edytowane) Klucz udarowy w tym przypadku to najlepsze rozwiązanie (najlepiej taki w którym można regulować udar) z delikatniejszym wcześniejszym użyciem środka penetrującego. Edytowane 30 Sierpnia 2021 przez Lezia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 30 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2021 @TheJW niby koło całkiem nowe. Przebieg ok 2 tys. km. Całość sensowna dosyć. Obręcze DT Swiss, szprychy też od nich. Całość zaplatał Daveo więc tutaj jestem pewien, że robota solidna. @Lezia super! Będę to brać pod uwagę. Muszę tylko znaleźć tylko sposób na osadzenia takiego klucza w tym kluczu udarowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 30 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2021 No właśnie o tym jego zaplataniu to różne opinie krążą. Zwyczajowo polecamy jako szybkiego, kontaktowego i niedrogiego dostawcę - i to się sprawdza. Ale po kilku postach kolegów przypomniałem sobie, że po stosunkowo krótkim czasie @Punkxtr musiał poprawiać naciąg. Inni też o tym piszą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 30 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2021 Prosta sprawa. Opierasz koło o ścianę, framugę, murek, cokolwiek. Klucz w gniazdo, na klucz przedłużka, rurka. Moim zdaniem jak ma 2m to jest idealna. Koło dociskasz do ziemi i ściany aby się nie obracało a klucz ustawiasz w takim położeniu, aby trzeba było dociskać rurkę do ziemi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2021 Jak to absurdalnie brzmi. Na dodatek przy DT, które niby słynie z jakości, dobrych rozwiązań itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 30 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2021 (edytowane) Trzeba przyznać, że z mechanicznego pkt widzenia stosując tam gwint trójkątny spowodowali jego samoklinowanie się proporcjonalne do siły w nogach. Gwint trapezowy a nawet prostokątny (z użyciem kapki loctite'a) sprawdziłby się dużo lepiej. No ale w rowerach jest sporo różnych udziwnień i sprzeczności nie mniej jednak wszystko jakoś działa. Edytowane 30 Sierpnia 2021 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 30 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2021 Po stanie imadła wnioskuję, że ono jest nowe. Ten stępel na szczękach to klucz zostawił??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2021 (edytowane) BTW, właśnie z ciekawości oglądałem filmik DT. Mówią tam jasno żeby do imadła wsadzić częścią półokrągłą. Chociaż widzę że ten z Bitul ma inną konstrukcję. Edytowane 30 Sierpnia 2021 przez skom25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slavi Napisano 30 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2021 ale to jest imitacja imadła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2021 Obstawiam że półokrągła część by nie zniszczyła imadła, tylko klucz by się najwyżej obrócił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 30 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2021 59 minut temu, cervandes napisał: Po stanie imadła wnioskuję, że ono jest nowe. Ten stępel na szczękach to klucz zostawił??? Kupione w kwietniu. Użyte kilka razy. Co do śladu to szczęki były pomalowanie i po prostu lakier odpadł w miejscu zaciśnięcia klucza. @skom25 klucz się nie obrócił w imadle. Za to samo imadło ma obrotową podstawę i ona się obracała. Kilka razy dociągałem, bo nie chciało trzymać. Pewnie mówisz o tym filmiku (1) Bearing service on DT Swiss Star Ratchet hub. How-to tutorial. | DT Swiss - YouTube ? Klucz jest podobny i podobnie go używałem. Miło się patrzy jak Pani łatwo się to odkręca @slavi masz rację. Na to wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2021 Bardziej mi chodziło o to, że wtedy klucz by się o obrócił a nie rozsadził imadło. No chyba że pękło przy dokręcaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 30 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2021 Nie, wkręciłem klucz bez problemu. Siedział stabilnie. Nie wymagał dodatkowego dokręcania. Ruszała się tylko podstawa (obrotowa i ją musiałem dokręcić nieco). Poszło przy próbie przekręcenia koła. Wcale dużo siły nie wkładałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 30 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2021 Bo tu żadne imadło odlewane z żeliwa czy staliwa nie da rady. Musi być z odkówki stalowej. Ale wtedy nie kosztuje 200zl tylko rząd wielkości więcej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Simple Napisano 1 Września 2021 Udostępnij Napisano 1 Września 2021 Miałem bardzo podobne imadło, miałem. Pękło przy próbie odkręcenia wolnobiegu Klucze imbusowe za to mam te same, złego słowa o nich nie powiem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 2 Września 2021 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2021 Moje pojechało do sprzedawcy w ramach gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pokoss Napisano 13 Maja 2022 Udostępnij Napisano 13 Maja 2022 (edytowane) hej. u mnie odkręcanie racheta skończyło się totalną demolką nakrętki . próbowałem wszystkiego oprócz udaru + mogłem jeszcze spróbować zacisnąć w imadle piastę od strony hamulca i kluczem z przedłużką odkręcać (próbować) ale bałem się o kruchość samej piasty . doszedłem do wniosku że ponawiercam nakrętkę wiertłem w kilku miejscach i pewnie "puści" . nakrętka szrot ( 26 pln ) , ale piasta nie ucierpiała i jeździ . Edytowane 13 Maja 2022 przez pokoss foto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 13 Maja 2022 Udostępnij Napisano 13 Maja 2022 Patrząc co zrobiłeś z korpusem to bedziesz musiał częściej to odkręcać woda będzie lała się strumieniami. W nowszych 240tkach łożyska są mnieksze (6802) i da się wyjąć bez wykręcania zabieraka. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SWN Napisano 3 Stycznia Udostępnij Napisano 3 Stycznia Witam, odgrzeje trochę ten temat. Też miałem problem z odkręceniem tej nakretki (klucz udarowy nie dał rady, ale odpowiednio długa przedłużka do klucza okazała się zbawieniem) i teraz zastanawiam się czym zabezpieczyć ten gwint? Pasta montażowa anti seize czy lepszy będzie loctite 243? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 3 Stycznia Udostępnij Napisano 3 Stycznia (edytowane) Chcesz połączenie niemalże niemożliwe do rozkręcenia potraktować dodatkowo klejem do gwintów? 🤪 Wszelkie środki antyzapieczeniowe mogą być pomocne - walić ich na grubo i nie żałować! Edytowane 3 Stycznia przez TheJW 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 3 Stycznia Udostępnij Napisano 3 Stycznia To powinno być zrobione na gwincie prostokątnym a nie trapezowym i nie byłoby takich pblemów. W każdym razie mam wielkie imadło kowalskie przymocowane do póltonowego stołu warsztatowego i czasami ciężko odkręcić toto mręcąc za koło w 2 osoby. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.