Skocz do zawartości

[Hamulec tylny] Problem z naciągnięciem linki w hamulcu tarczowym mechanicznym


drajwer112

Rekomendowane odpowiedzi

Na poczatku chcialem dodac, ze nie wiedzialem gdzie utworzyc temat bo moje hamulce to jakis no name. 

 

 

Witam, mam pytanie, jak napiac linke hamulca tarczowego mechanicznego? Metoda z odkrecaniem srubki przy manetce nie dziala - owszem, klamka staje sie twardsza ale za to hamulec nie hamuje, wiec pomyslalem zeby sprobowac innej metody, ale chce najpierw zapytac o dwie rzeczy aby niczego nie popsuc.

 

1. Chodzi mi o metode z odkreceniem srubki trzymajaca linke i napiecie jej - czy tak to sie robi?

 

2. Kiedys sprobowalem tej metody i podczas napinania z linki wyszedl drut - dlaczego tak sie stalo? Co zle zrobilem? Linka nadal dziala.

 

Dzieki za odpowiedzi i jesli zle umiejscowilem temat to przepraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Hamulec to faktycznie jakiś noname.

Sprawdziłbym 3 rzeczy:

1. Stan klocków

2. Regulację odległości klocków od tarczy

3. Czy adapter jest dobrze zamocowany - na moje oko to powinien być odwrotnie. Powinny być na nim oznaczenia.

Dodatkowo ogarnąłbym linki i pancerze żeby mieć pewność, że jednak to nie jest przyczyną.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Z tym bym musial sie pobawic bo nie wiem jak je wyjac

2.  Odleglosc jest dobra, tloczek przyblizony do tarczy

3. Linka byla niedawno wymieniana w serwisie. Serwisant mowil, ze pancerze tez do wymiany a ich nie wymienil. Pancerze to jagwire cgx-si.

 

Gdzie te oznaczenia? Jak one wygladaja? Hamulce byly regulowane w serwisie wiec raczej serwisant by zauwazyl ze sa zle zamontowane. Co do stanu klockow z przodu, bo z tylu jakos hamuja  - raczej do wymiany. Ciezko je wyregulowac, zawsze ocieraja, w dodatku podczas proby napiecia linki linka i pancerz wyszly z manetki (??) Jakos udalo mi sie je wlozyc ustawiajac linke w ten sposob ze klamka dotyka gripow... Przednie rowniez serwisant kiedys  regulowal i podczas hamowania z duzej predkosci halasowaly jak jakas szlifierka...

 

 

Rower za 1k kupowany w sklepie w ktorym po wyjechaniu przerzutki byly ustawione tak, ze na manetce 5= na wolnobiegu 6.. Nie zdziwilbym sie jakby po 5 miesiacach lekkiego hamowania byly do wymiany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 1 obejrzyj ten filmik.

Po drugie zakup sobie linke. Koszt to 5zł - nierdzewną. Do tego 2m pancerza koszt 10zł.
Nie umiesz? Wpisz w YT "Wymiana linek i pancerzy". Robota na 5min.
Nie pisz, że sprawdziłeś położenie klocków skoro ocierają...

Ogólnie to jest bardzo proste - poświęć godzinę, naucz się i olej serwisy które  kasują za robotę której nie robią lub robią na odpier...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ocieraja z przodu - z tylu jest ok, a glownie chodzi mi o tylny hamulec.

Wlasnie ogladam poradniki, wydaje sie byc to proste, tylko,ze wymiana jest pokazana na przykladzie vbrake.

 

na razie nie mam potrzeby wymiany linki (przynajmniej tak mi sie wydaje). Slaba moc hamowania spowodowana jest raczej napieciem linki bo klamka dochodzi do polowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogladam wlasnie ten poradnik co Molek wyslal, czyli ta sruba (otoczona czerwonym kolkiem na zdj ponizej) sluzy do regulacji odleglosci tego tloczka ktory dociska tarcze?

 

Drugie - czy czasami ta dziurka (zaznaczona bialym kolkiem) nie sluzy do zablokowania tej nakretki od tloczka?

 

http://imgur.com/a/ezfhAWa

Wybacz, ze tak wypytuje o wszystko, ale posiadajac takie hamulce wszystko wole wiedziec..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie, ta śruba trzyma ruchome ramię zacisku (to do którego przykręcona jest linka). Lewy klocek regulujesz tylko na dwa sposoby.

1. Przesuwasz linkę w mocowaniu do zacisku.

2. Wykręcasz śrubę baryłkową przy klamce/zacisku.

Regulacja drugiego, nieruchomego klocka polega na wkręcaniu i wykręcaniu śruby od wewnętrznej strony koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacisk musisz ustawić w pierwszej kolejności tak, by wewnętrzny klocek lekko ocierał o tarczę (zakładam oczywiście, że ta jest prosta). Wtedy można wewnętrznym imbusem 5 (z reguły) lekko odkręcić i tym samym odsunąć go od tarczy - ma być cicho. Klocek oczywiście ustawiony równolegle do tarczy.

Wtedy dopiero mocujesz linkę. Przed tym jednak śruby regulacyjne na klamce i na zacisku wkręcasz. Jak przykręcasz linkę to lekko ją naciągasz trzymając np kombinerkami. Wtedy regulujesz docisk klocka ruchomego śrubami regulacyjnymi na klamce/zacisku. Wkręcając te śruby oddalasz klocek ruchomy (luzujesz linkę) a wykręcając naciągasz linkę i przybliżasz ruchomy klocek do tarczy.

 

https://www.youtube.com/watch?v=u8yOmAvdVdo

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...