Skocz do zawartości
  • 0

Nowe koła - proszę o opinie.


Gość Kowal

Pytanie

Napisano

Mam marina 4corners kupionego w 2018 roku, ostatnio pojechałem do serwisu bo piasty zaczęły sprawiać problem, w szczególności przednia.

Rower ma przejechane ok 15k km, do tej pory po przeserwisowaniu było wszystko ok na jakiś czas, który ostatnio zdecydowanie się skrócił pomiędzy jednym serwisem a kolejnym. Goście w serwisie powiedzieli że w zasadzie kolejne ich naprawienie na dłuższą metę mija się z celem i zaproponowali mi złożenie nowych kół. No i teraz moje pytanie czy to faktycznie ma sens, co mi w zasadzie mogą dać nowe koła ? Obecne seryjne od marina są na piastach przez nich brandowanych więc ciężko w sumie ocenić co to, ogólnie całe koła są dość ciężkie ale mają tę zaletę że są mega pancerne.

Rower jakieś 4 -5 razy do roku zostaje dość mocno obładowany sakwami, na co dzień używam go również do wszystkiego - jako bułkowóz jak i do mikro wypadów w ciekawe miejsca, teren po jakim się toczę to pewnie w 60 może 70% asfalty a pozostałe to różne od szutrów poprzez polne/leśne drogi, aż po jakieś ekstremalne kamieniste trasy.

Czy złożenie nowych kół ma w takim wypadku sens,  czy będą równie wytrzymałe jak obecne ? Aktualne koła bez problemu udało się uszczelnić i pozbyć się dętki, więc i kolejne bym chciał tubeless. 

W zasadzie to nie podawali dokładnej specyfikacji, ale może ktoś by podpowiedział ewentualnie w co celować - minus taki że marin nie ma sztywnych osi i musi być pod QR. Wiem że mogę zamówić przez net, ale tu dostanę naprawdę dobry rabat, po za tym mają opinię niezłych kołodziei. 

8 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Heh przeoczyłem maila z serwisu :) 

Proponują coś takiego - piasty DT 370, obręcze DT R500, cena ok 800 PLN (szprychy w cenie)

Napisano

Szczerze mówiąc to zależy ile chcesz wydać. Jeśli te 800 to max to może być (czyt. piasty nie są najwyższych lotów - mam je w fabrycznych kołach w rowerze, obręcz ciężka ale szeroka - co kto lubi) jeśli jednak nie zaboli cię kilka stów więcej to dopłaciłbym co najmniej do lepszych piast, np. dt350

Napisano

Dziękuję, tak jeszcze poszperałem na własną rękę i znalazłem jeszcze polecany taki zestaw: piasty tak jak napisałeś dt350 i obręcze dt gr531, czy to jest dobra opcja ?

Napisano

Sprawdzałem je również ale tu limit wagowy wydaje mi się zbyt niski, rower w obecnej konfiguracji waży ok 14kg, ja prawie 90kg, co daje już ~104kg a limit wagowy tych obręczy to 120kg, do latania na pusto będzie ok, ale już nie będzie gdy załaduje bagażnik i sakwy :( Zawsze dobrze mieć jakiś zapas, no chyba że nie należy aż tak restrykcyjnie patrzeć na te limity ? Ale chyba po coś są podawane więc może jednak trzeba ? :) 

Napisano

No w sumie :) sporo mi to rozjaśniło, dziękuję serdecznie za pomoc !
Jeszcze tylko jedno, jak rozumiem mniejsza masa rotująca przekłada się pozytywnie na odczucia z prowadzenia roweru, ale czy jeżeli rower jest dopakowany tak że sam waży sporo ponad 20kg to czy to faktycznie da się odczuć ? Podejrzewam że jak najbardziej ale z racji że nie miałem okazji nigdy samemu tego sprawdzić to wolę zapytać :) 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...