polato Napisano 28 Sierpnia 2021 Napisano 28 Sierpnia 2021 Cześć, pytania: Tryb jazdy codzienna jazda po mieście ok 10km dziennie: 1. Triban 500 (nie RC500, starszy model), to sensowny rower? 2. Czy czekać (nie wiadomo ile) aż do ofert wróci RC500 albo RC120 gravel Celuję raczej w model budżetowy, będę wdzięczny żeby mieć to na uwadze :)
mathu Napisano 29 Sierpnia 2021 Napisano 29 Sierpnia 2021 Grafitowy RC500 będzie 9 września ale sprawdzaj codziennie bo mogą rzucić wcześniej.
Mihau_ Napisano 29 Sierpnia 2021 Napisano 29 Sierpnia 2021 Jeśli szukasz budżetowego modelu to skup się na używkach - np. triban 540. Nie ma sensu kupować nowego śmietnika pokroju rc120, który nie dość, że na microshift to jeszcze masa imponująca "jak na szosę". RC500 trochę lepszy choć nie jest jakoś wybitnie tani jak na to co oferuje - tak samo toporna rama, koła itd
krasnolud Napisano 29 Sierpnia 2021 Napisano 29 Sierpnia 2021 @Mihau_A co powiesz o Tym van ryselu edr na 105 za 5kapci?
Mihau_ Napisano 29 Sierpnia 2021 Napisano 29 Sierpnia 2021 Technicznie spoko ale to już typowa szosa o agresywnej geometrii i na "jazdę 10 km po mieście" nie widzę sensu zakupu roweru takiego typu
polato Napisano 29 Sierpnia 2021 Autor Napisano 29 Sierpnia 2021 No właśnie używki, ceny są teraz takie że ludzie za używany chcą prawie tyle co za swojego czasu nowy rower 😕 Jak mam kupić używany RC500 za 3000 to wolę już poczekać 2 miesiące na nowy za 3200 i przymierzyć. Czyli RC120 widzę głosy na nie. A RC500, da radę tym wyjechać w odrobinę trudniejszy teren, typu przejażdżka po lesie?
kotlet79 Napisano 30 Sierpnia 2021 Napisano 30 Sierpnia 2021 Jeśli nie wjedziesz w na tyle stromy teren, żeby przełożenie 34/32 było za twarde, to po założeniu opon bardziej gravelowych jak najbardziej wjedziesz nim na leśną drogę. Tyle, że te opony trzeba jakoś założyć, niestety jest to droga przez mękę, a jak złapiesz kapcia daleko od domu, to kaplica. I nie, te koła nie zostały poprawione. Dolicz więc od razu koszt nowych kół i opon do RC500 i zastanów się, czy dasz około 5000 zł za taki rower.
Gość Napisano 30 Sierpnia 2021 Napisano 30 Sierpnia 2021 Triban 500 nie nie nadaje sie. max tam wejdzie opona 25mm to za mało na jazdę na codzień po mieście. RC500 już bardziej. Opony zmienia się ok w RC500, tylko trzeba trochę wprawy. Jak masz więcej pytań to pisz, mam dość dobre porównanie https://i.ibb.co/SsQjyKb/1630314884884.jpg
Mihau_ Napisano 30 Sierpnia 2021 Napisano 30 Sierpnia 2021 Cytat Triban 500 nie nie nadaje sie. max tam wejdzie opona 25mm to za mało na jazdę na codzień po mieście @Mateusz_Brycki nie masz racji, do tych starych tribanów na hamulcach chyba tektro ludzie pakowali 35c
polato Napisano 30 Sierpnia 2021 Autor Napisano 30 Sierpnia 2021 4 godziny temu, Mateusz_Brycki napisał: Triban 500 nie nie nadaje sie. max tam wejdzie opona 25mm to za mało na jazdę na codzień po mieście. RC500 już bardziej. Opony zmienia się ok w RC500, tylko trzeba trochę wprawy. Jak masz więcej pytań to pisz, mam dość dobre porównanie https://i.ibb.co/SsQjyKb/1630314884884.jpg Chciałbym się przesiąść z górskiego na coś szybszego (ważne żeby można było doczepić bagażnik z tyłu). Właśnie wolałbym coś w miarę budżetowego, dodatkowa inwestycja w nowe koła/opony już na starcie trochę średnio mi się uśmiecha. Nie jakieś wertepy górskie, ale czasem trafi się nierówny chodnik, kocie łby, czy fragment szutrem. RC500 da radę w wersji "domyślnej"?
mathu Napisano 30 Sierpnia 2021 Napisano 30 Sierpnia 2021 To kup Rometa Aspre w tej samej cenie. Masz tam opony 40 z wyraźnym bieżnikiem.
Gość Napisano 30 Sierpnia 2021 Napisano 30 Sierpnia 2021 Godzinę temu, polato napisał: Chciałbym się przesiąść z górskiego na coś szybszego (ważne żeby można było doczepić bagażnik z tyłu). Właśnie wolałbym coś w miarę budżetowego, dodatkowa inwestycja w nowe koła/opony już na starcie trochę średnio mi się uśmiecha. Nie jakieś wertepy górskie, ale czasem trafi się nierówny chodnik, kocie łby, czy fragment szutrem. RC500 da radę w wersji "domyślnej"? Rower da radę, pytanie czy Ty dasz. Trzeba mocno zęby zaciskać by plomb nie pogubić -> taki jest komfort jazdy mniej więcej po nierównej nawierzchni. Szczególnie na seryjnych oponach, które są bardzo grube i sztywne. Trochę lepszy komfort jest na porządnych szosowych oponach bo one cokolwiek jednak wybierają nierówności, znacznie łatwiej jednak je uszkodzić. Na oponach do graveli zaś trzymanie na asfalcie jest beznadziejne. @Mihau_Dzięki za info nie wiedziałem.
kotlet79 Napisano 31 Sierpnia 2021 Napisano 31 Sierpnia 2021 To zależy od opon, jak wrzucisz opony road plus to dobrze trzymają na asfalcie i da się również z asfaltu zjechać. Na oryginalnych tribanowskich oponach komfort jest bardzo niski, a jazda poza utwardzoną drogą prawie niemożliwa.
Tiburon Napisano 1 Września 2021 Napisano 1 Września 2021 Od kilku tygodni mam Tribana RC500 i jazda po dziurawym asfalcie to koszmar, po szutrze jakoś idzie, ale jak trafisz na więsze kamyki to też mało komfortowo. Ja na przyszły rok na 100% kupię inne opony, o rozmiarze 35. Sama jazda na w/w rowerze bardzo przyjemna.
Mihau_ Napisano 2 Września 2021 Napisano 2 Września 2021 A czego się spodziewałeś po sztywnym rowerze na wąskich oponach? Zdradzę Ci sekret, jak założysz 35 to też nie poczujesz się jak na pontonie
Tiburon Napisano 2 Września 2021 Napisano 2 Września 2021 Odpowiadałem jedynie na obawy/pytanie. Zdawałem sobie z tego sprawę, że kupując rower szosowy, nawet z możliwością założenia szerszych kół, nie zrobię z niego "pontonu", choć liczę, że jazda po szutrze będzie bardziej komfortowa.
kotlet79 Napisano 5 Września 2021 Napisano 5 Września 2021 W dniu 2.09.2021 o 17:35, Mihau_ napisał: A czego się spodziewałeś po sztywnym rowerze na wąskich oponach? Zdradzę Ci sekret, jak założysz 35 to też nie poczujesz się jak na pontonie Ja założyłem WTB Byway 34 i różnica w komforcie jest kolosalna.
Tiburon Napisano 5 Września 2021 Napisano 5 Września 2021 Zakładałeś je na koła, które były w Tribanie?
polato Napisano 5 Września 2021 Autor Napisano 5 Września 2021 W dniu 1.09.2021 o 23:29, Tiburon napisał: Od kilku tygodni mam Tribana RC500 i jazda po dziurawym asfalcie to koszmar, po szutrze jakoś idzie, ale jak trafisz na więsze kamyki to też mało komfortowo. Ja na przyszły rok na 100% kupię inne opony, o rozmiarze 35. Sama jazda na w/w rowerze bardzo przyjemna. Wziąłem finalnie tego RC500. Przekonały mnie głównie komentarze że rower w swojej cenie jest bardzo dobry i jesli będę narzekal na komfort to wystarczy wymienić opony na szersze (a wejdą do 35) Jeszcze pytanie, mam sakwy crosso dry 60, jaki bagażnik tylny wybrać? Ma jakieś znaczenie że są hamulce tarczowe?
kotlet79 Napisano 5 Września 2021 Napisano 5 Września 2021 3 godziny temu, Tiburon napisał: Zakładałeś je na koła, które były w Tribanie? Niestety tak, ale właśnie zamierzam je wyrzucić na śmietnik.
polato Napisano 5 Września 2021 Autor Napisano 5 Września 2021 Sorki, nie nadążam. Dopiero co napisałeś "różnica w komforcie jest kolosalna" i po chwili "właśnie zamierzam wyrzucić je na śmietnik"? (Rozważam zmianę samych opon na bardziej "gravelowe, stąd pytanie)
kotlet79 Napisano 6 Września 2021 Napisano 6 Września 2021 Koła (bez opon) na śmietnik. Opony bardzo się sprawdziły.
Mareq_BB Napisano 6 Września 2021 Napisano 6 Września 2021 @kotlet79 Jak chcesz wyrzucać, to możesz mi podarować . Chętnie przyjmę i będę mógł sprawdzić czy to prawda, że jest problem z niektórymi egzemplarzami kół jest problem, bo ze swoimi nigdy nie miałem nawet w terenie przy okazji kapcia.
yoor45 Napisano 6 Września 2021 Napisano 6 Września 2021 posiadam triban rc520 i również miałem problem na początku z zakładaniem opon na te obręcze. Pomogła wymiana oryginalnej żółtej gumowanej taśmy która tam była na zwykłą izolację. Prawdopodobnie ranty opon nie do końca chciał się w wsuwać w środek felgi i dlatego były problemy z zakładaniem.
mzm Napisano 12 Września 2021 Napisano 12 Września 2021 Ja też miałem do czynienia z jednym z Tribanów i niestety jedyne co pomogło to wyrzucenie kół na śmietnik.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.