ardb Napisano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2021 Czołem szanowni! Założyłem dzisiaj nowego Monarcha RT3 w miejsce dojechanego Foxa, wypróbowałem przez godzinkę i mam wątpliwości co do jego działania. Otóż z definicji ma on 3 tryby pracy: otwarty, platforma i blokada. Mój natomiast ma następujące: otwarty, otwarty i platforma. To znaczy między trybem otwartym a tą niby platformą nie widzę dokładnie żadnej różnicy - próbowałem pedałowania na stojąco i siedząco, zjeżdżania po schodach i nic. Amortyzuje tak samo i pompuje tak samo. Natomiast ta niby blokada to nie żadna blokada tylko raczej platforma - ugina się tylko mniej i bardziej "niechętnie", podobnie jak na platformie w moim starym RIP foksie. Czy mogą się wypowiedzieć jacyś inni użytkownicy RT3 a także RT i RL na temat jak Wam to działa? Czy to może być kwestia jakichś wewnętrznych regulacji? A może niedopompowania? (jak mi przestygł po napompowaniu to jakoś tak SAG miałem trochę za głęboki). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2021 Nie wydaje mi się byś miał coś nie tak. Z trybem pośrednim to jest słaby temat bo przecież nie ma zamknięcia dampera na sztywno. On musi dalej pracować a robotę z usztywnieniem robi kinematyka zawieszenia. Jednym słowem i najprościej w pozycji zamkniętej damper nadal pracuje a jak jest sztywno i nie buja to przez "jakoś" zawieszenia. Trudno też cokolwiek napisać bez szczegółów w jakiej to pracuje ramie, jaka jest jej charakterystyka i tak dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 24 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2021 Moim zdaniem charakterystyka tłumienia wolnej kompresji dampera nie jest zgodna z przełożeniem zawieszenia w funkcji ugięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ardb Napisano 24 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2021 (edytowane) Damper ma te same parametry jak fabrycznie montowany fox. Raczej więc pasuje. Natomiast wyczytałem na jakimś anglojęzycznym forum, że winne może być za niskie ciśnienie w komorze IFP. Niestety jego zbadanie i ew modyfikacja wymaga specjalnego wynalazku-adaptera, bo jest tam dziwaczne złącze wentyla, więc nie mam jak sprawdzić teraz. Ale zamówiłem to to w internetach. https://www.pinkbike.com/forum/listcomments/?threadid=201970&pagenum=1#commentid6592243 Edytowane 24 Sierpnia 2021 przez ardb dodatek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 24 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2021 Jak jest nowy to powinno być gdzieś 250 psi Powiem tak ten typ tak ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ardb Napisano 25 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2021 Cholera - nie rozumiem jak działa to pompowanie. Dostałem przejściówkę ale w niej w środku nie ma tego dinksa, co przyciska pipsztaka odblokowującego wentyl. Więc wentyl pozostaje zamknięty, pompka mi nie pokazuje ciśnienia. Nabiłem pompką do 350psi ale to najwyraźniej zostało tylko w wężyku. Do komory chyba nic nie poszło. Czy ktoś może mnie oświecić co robię źle? Nie taka przejściówka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ardb Napisano 25 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2021 A jednak tak ma być. Ciśnienie z pompki przepycha zawór. Tak więc póki się ciśnienia w komorze nie przekroczy, to się nic sensownego nie mierzy. Dopompowałem na 350 i niestety nie jestem pewniej czy jest lepiej. Czasem się wydaje, że trochę tak ale to może autosugestia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.