Skocz do zawartości

[3000 - 4200] Fitness na szerokich oponach / Gravel z prostą kierownicą


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Szukam specyficznego i uniwersalnego roweru - nawet nie wiem jak nazwać tą kategorię :  Fitness na szerokich oponach / Gravel z prostą kierownicą
Chodzi mi o rower do jazdy po asfalcie i szutrach i ścieżkach leśnych ale z wysoką prędkością - czyli taki rover gravel ale z normalną kierownicą (bez baranka)

Czym sie musi cechować rower
 - Cena nowego do 4200zł
- Prosta Kierownica
- Opony minimum 35mm
- neutranla geometria (nie za sportowa)

- Masa poniżej 11kg w rozmiarze L
- Karbonowy widelec
-Marka dostepna i znana w polsce
- napęd - najlepiej 1x11 ale tu jestem w stanie iść na kompromis, każdy niezawodny napęd będzie ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużego wyboru niestety nie ma. Również uważam, że to lepszy wybór niż cross. Pomijając aktualną dostępność (jedyna szansa chyba na Gianta) to mam takie propozycje, niestety wszystkie lekko ponad budżet:

 

https://www.giant-bicycles.com/pl/toughroad-slr-2

https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2022-dsx-1

https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/2052/speeder-300 to typowy fitness, więc opony do wymiany wejdą maks 37mm

ps. wysokie prędkości trochę kłócą się w neutralną pozycją

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, some1 napisał:

Cube SL Road wygląda no to czego szukam.

Jedyne minusy to:

Opony Schwalbe Little Big Ben, Active, 40-622 - wyglądają raczej na ciężkie powolne opony do miasta niż do szybkiej jazdy
Cena jest dosyć wysoka jak za Shimano Claris

 

Giant toughroad w tej cenie też ma śmieszny osprzęt (Shimano Acera za 4200 zł !!)

MARIN DSX - super! to chyba to czego szukam. Jaka jest jego Masa?

Merida Speeder - też fajny, ale chyba ma mniej wygodną ramę ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Artur85 napisał:

Z DSX jest kiepsko, choć może coś się teraz pokaże, ale nawet importer nie podawał konkretnych terminów. Ja chciałem kupić  DSX2, ale odpuściłem. Ceny wariują i stwierdziłem że nia ma co czekać.

A co kupiłeś? Bo tez podoba mi się dsx2 ale widzę ze nigdzie go nie ma, są fajne rowery w tej kasie, ale wszystko z barankiem…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fitnessów jest mało na rynku i raczej do nowego roku nic nie kupisz. Najbliżej miałbyś Sirrus X 3.0 ale nie ma karbonowego widelca.

A Giant FastRoad wylatuje z oferty na 2022, szkoda. 

Może po prostu zamów sobie Tribana 500 flatbar? Jest dostępny w L. Wsadzisz tam 35 i trochę więcej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, szudeville napisał:

A co kupiłeś? Bo tez podoba mi się dsx2 ale widzę ze nigdzie go nie ma, są fajne rowery w tej kasie, ale wszystko z barankiem…

No i ja też wziąłem z barankiem, niestety kosztem gorszych hamulców i napędu ale takie czasy. Mimo wszystko jestem bardzo zadowolony, bo w porównaniu do mojego poprzedniego roweru to i tak olbrzymi przeskok jakościowy, a jazda z barankiem pomimo moich obaw okazało się bardzo fajna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, mathu napisał:

Fitnessów jest mało na rynku i raczej do nowego roku nic nie kupisz. Najbliżej miałbyś Sirrus X 3.0 ale nie ma karbonowego widelca.

A Giant FastRoad wylatuje z oferty na 2022, szkoda. 

Może po prostu zamów sobie Tribana 500 flatbar? Jest dostępny w L. Wsadzisz tam 35 i trochę więcej. 

Faktycznie jest zle z dostepnoscia.

Zdecydowałem sie na Merida Speeder 200 lub Cube SL Road ale nigdzie nie mogę znalezć dostępnych w rozmiarze L ! Czy zle szukam ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Meridy nie ma już od dawna, zostały jakieś niedobitki w małych rozmiarach, wiem bo dzwoniłem. Nowe mają być w nowym roku. Zresztą tak jak w przypadku wszystkich pozostałych rowerów poza Decathlonem. Nie wiadomo też co z tych rowerów zostanie w ofercie. Fitnessy znikają, kiedyś Romet i Kross też miały w ofercie fajne Mistral i Pulso i już ich nie ma. Według mnie przy małej dostępności napędów szosowych producenci wolą je wkładać do rowerów z barankiem bo można je drożej sprzedać (Sora nawet za ponad 5000 zł a fitness na Sorze kosztuje 4000 i mniej). Decathlon natomiast sprzedaje flat bar w cenie baranka, gdzie same klamkomanetki są pewnie o 600-800 zł droższe niż zwykłe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Petros601 napisał:

A jeśli chodzi o te tribany... Jakość ramy porównywalna do Meridy/Cube ? Ponoć są jakieś problemy z oponami ?

Triban flat bar to przede wszystkim rower zbudowany na typowej ramie szosowej do której doczepiono prostą kierownicę. W efekcie dostajesz fitness z wyjątkowo krótką górną rurą i z króciutka bazą kół. Zastanów się czy faktycznie chcesz rower z taką geometrią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...