Gość Napisano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2021 Hej, Kiedyś zakładałem już podobny temat, ale teraz jestem zdecydowany na zakup kół, kwestia tylko które wybrać. Budżet to maksymalnie 1500 zł, ale najlepiej poniżej. Zdecydowałem się na 95% na Lemon Bike. Patrzyłem na polecany serwis Daveo, ale strona jest tragiczna, a o ile pamiętam, to na maila mi nie odpowiedzieli 🤷♀️ Patrzyłem na ofertę Dandy Horse, ale 1500 zł za komponenty No Name, no nie wiem... a może jednak? Zanim podam oferty, to napiszę czego oczekuję i co już wiem. - Piasty które wybiorę to Novatec 791/792. Do DT trzeba sporo dopłacić za End Capy QR ( 240 zł), na dodatek mają bębenek Alu. - Koła będą przeznaczone do Gravela, ważę 58 kg, jeżdżę po asfalcie, szutrach, zdarzają się drogi wyłożone kamieniami 2-3 cm. Jeżdżę bez bagażu itd. - Mają być proste. Nic mnie tak nie drażni, jak koła po których widać że coraz lekko się krzywią. Teraz pytania: - Obręcz DT Swiss R500. Co o niej sądzicie? Jej wymiary mi pasują, ale jest jakaś podejrzanie tania. - Spawane łączenie obręczy rzeczywiście dużo daje? - Jaka szerokość obręczy do Gravela z oponą 40c? Propozycje: https://lemonbike.eu/product/dt-545d-classic/#configuration Toporne, tanie, chyba nie ma sensu w moim przypadku. https://lemonbike.eu/product/dt-swiss-r500/#configuration Obręcze mi się podobają, ale nie są spawane. Jak duży jest to problem? https://lemonbike.eu/product/dt-swiss-xr331-29-1/#configuration Lekkie, ale nieco wąska obręcz. Łączenie spawane. https://lemonbike.eu/product/dt-swiss-xr361/#configuration Trochę cięższe, obręcz 22,5 mm. Łączenie spawane. https://shop.dandyhorse.cc/neutrino29_sl Wspomniane Dandy Horse. Wymiar 622 to Gravelowe 28' prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2021 Ważę 15kg więcej niż Ty zdecydowałem się na xr331 (ja jeżdżę na 33c ale kupa ludzi jeździ na tym na normalnych oponach mtb) i piasty 350. Koła mi wyszły b.sztywne, lekkie 1500gram, zbierają się jak złe . Tak na marginesie z aluminiowym bębenkiem można sobie poradzić baaaaaaaardzo łatwo. Stary pancerz od przerzutki taki który w osnowie ma cienkie druciki, zakładasz kasetę przycinasz kilka takich drutów na wymiar i wciskasz w przerwy między bębenkiem a zębatkami i już 3 minuty roboty. Nic luźne zębatki nie nacinają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2021 Wiesz co, to chyba zależy od tolerancji wykonania bębenka. Próbowałem tego w Fulcrum i za Chiny bym niczego tam nie wsadził. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2021 Nie wiem jak bardzo zależy Ci na masie kół, bo jeśli niespecjalnie, to sądzę, że w ty budżecie byłaby szansa znależć DT G 1800 z fajna szerokością wewnętrzną 24 mm: https://www.dtswiss.com/en/wheels/wheels-road/gravel/g-1800-spline Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2021 Musi być oś QR. Adaptery to dodatkowy, spory koszt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2021 Do gravela dt ma dedykowane obręcze. W cenie R500 jest G540, która jest 2mm szersza wewnętrznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2021 17 minut temu, skom25 napisał: Musi być oś QR. Adaptery to dodatkowy, spory koszt. Być może źle patrzę, ale z tego co widzę to w komplecie z kołami są te adaptery. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 23 Sierpnia 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2021 Sprawdź jeszcze Mavic Aksium Disc. Tam w zestawie masz już adaptery. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2021 8 minut temu, Chociemir napisał: Być może źle patrzę, ale z tego co widzę to w komplecie z kołami są te adaptery. Rzeczywiście. Niestety koła poza i tak naciągniętym budżetem. @Pixon chyba za ciężkie i za klockowate. Nie wiele lepsze od tego co mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2021 No DT ma dedykowane g540, tylko po co je kupować do gravela jak się waży <70kg, skoro DT ma też xr331/xr361 które ważą 380/410gram sztuka... zamiast grubo ponad pół kilograma (g540 w nazwie to z dokładniścią do paru gram to wagę mają zaszytą). Dla +2/4mm szerokości obręczy pod gumeczkę 38-42? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 23 Sierpnia 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2021 Jasne, rozumiem. W pierwszym poście nie było w sumie informacji jaki jest powód wymiany kół, a jedynie w treści postów przewinął się ten sam problem, który mam obecnie, czyli potrzeba zakupu lepszych kół niż te fabryczne pod QR9 do gravela. Jak już coś wybierzesz i kupisz, podziel się co to będzie, być może ja nie będę musiał wyważać ponownie już wcześniej otwartych drzwi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2021 (edytowane) Powód jest taki, że aktualnie mam ciężkie klocki. Piasty Deore M6000, obręcze WTB i23. Jeszcze tą wagę bym przeżył, ale te koła są krzywe i jest coraz gorzej. Co gorsze, widzę że mają duże bicie na łączeniu obręczy, czego naprawić się nie da. Po prostu raz bym chciał jakieś przyzwoite koła, na których będę jeździł bez zastanawiania się czy dadzą radę Aha. No i serwis piast Shimano. Ja naprawdę już nie chcę tego robić Edytowane 23 Sierpnia 2021 przez skom25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2021 37 minut temu, abdesign napisał: No DT ma dedykowane g540, tylko po co je kupować do gravela jak się waży <70kg, skoro DT ma też xr331/xr361 które ważą 380/410gram sztuka... zamiast grubo ponad pół kilograma (g540 w nazwie to z dokładniścią do paru gram to wagę mają zaszytą). Dla +2/4mm szerokości obręczy pod gumeczkę No niby tak. Jednak obręcze mtb są niskociśnieniowe i mają znacznie mniejszą nośność (gdyby komuś się wypraw zachciało). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2021 Ja jeżdżę tylko z plecakiem Ciśnienie max 2.5 Bar, na ogół bliżej 2 Bar. Przy zakładaniu opon wiadomo że więcej, ale raczej nie przekraczam 3-3,5 Bar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2021 To mtb spokojnie ogarną temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2021 No właśnie o konkretnego Filipa chodzi. Nasz kolega waży tyle co nic, napompuje opony tyle co nic... będzie zachwycony tym jak jeżdżą koła 1500-1600 gram. A jeszcze jakby tam wsadził oponę pokroju gravelgrindera 38c który waży 400 gram... zamiast kulfonów dla "wygodnych" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2021 Mam Tufo Gravel Speedero 40c o wadze chyba 440g No to został wybór między 331 a 361. Za 361 przemawia szersza obręcz, praktycznie taka jak mam teraz. No i 361 jest asymetryczna. Ma to duże znaczenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2021 Asymetria powoduje mniejszą różnicę w siłę naciągu szprych lewych i prawych. Gdyby to miało istotne znaczenie to wszystkie obręcze (przynajmniej liczących się marek) byłyby asymetryczne (szczególnie wyczynowe). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2021 Nie ułatwiasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2021 No to ułatwię... Dla Ciebie szersza jest lepsza - przy małym ciśnieniu opona jest lepiej podparta w zakrętach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2021 (edytowane) Zamówiłem z Lemon Bike Novatec 791/792 z DT X361. Komplet ma ważyć ~1620g. Uznałem że 20 mm w X331 to jednak nieco za mało. Podziele się wrażeniami jak przyjdą za około tydzień. Edytowane 23 Sierpnia 2021 przez skom25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2021 Będziesz Pan zadowolony. Do gotowych rowerów kładą teraz straszny szajs. Zamówiłem te jak określiłeś "Toporne, tanie," na szprychach 2.0mm, do roweru stricte wyprawowego. Testuję od tygodnia. Tam na obręczy jest nawet naklejka e-bike dedicated Kołą są dobrze poskładane, szprychy elegancki równy naciąg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2021 A ważyłeś je? Toporne i tanie w porównaniu do reszty. Przez chwilę sam o nich myślałem, ale stwierdziłem że koła kupuje się na dłużej. Przy okazji. Za ile wystawić aktualne? Piasty: Deore M6000 QR Centerlock Obręcze: WTB i23 asym Szprychy: Sapim Przebieg mają mały, bo chyba 700 km. Do końca sezonu może dobiję do 1000 km, bo już nie będę na chwilę zakładał nowych. Mają jakieś tam lekkie bicie, jak to koła składane przez Kross. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Safar Napisano 20 Maja 2023 Udostępnij Napisano 20 Maja 2023 Czy jeżdzący gravelem na DT XR331 w mogą podzielić się opinią z jazdy? Stoję przed wyborem obręczy do Gravela, nie planuję zakładać szerszych opon jak 40mm. Jakie są minusy tej obręczy, różnica wagi do 540 czy 531 dość spora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 21 Maja 2023 Udostępnij Napisano 21 Maja 2023 To kwestia Twojej wagi. Ja ważę 70kg i jeżdżę na XR331 w gravelu od 3 lat. Nie mam do nich zastrzeżeń, w końcu to są obręcze do XC. Co więcej w fullu mam XR361 i też są ok, no ale nie jeżdżę na tym po ekstremalnych trasach. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.