Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

Kiedyś zakładałem już podobny temat, ale teraz jestem zdecydowany na zakup kół, kwestia tylko które wybrać.

Budżet to maksymalnie 1500 zł, ale najlepiej poniżej. Zdecydowałem się na 95% na Lemon Bike. Patrzyłem na polecany serwis Daveo, ale strona jest tragiczna, a o ile pamiętam, to na maila mi nie odpowiedzieli 🤷‍♀️ Patrzyłem na ofertę Dandy Horse, ale 1500 zł za komponenty No Name, no nie wiem... a może jednak?

Zanim podam oferty, to napiszę czego oczekuję i co już wiem.

- Piasty które wybiorę to Novatec 791/792. Do DT trzeba sporo dopłacić za End Capy QR ( 240 zł), na dodatek mają bębenek Alu.

- Koła będą przeznaczone do Gravela, ważę 58 kg, jeżdżę po asfalcie, szutrach, zdarzają się drogi wyłożone kamieniami 2-3 cm. Jeżdżę bez bagażu itd.

- Mają być proste. Nic mnie tak nie drażni, jak koła po których widać że coraz lekko się krzywią.

Teraz pytania:

- Obręcz DT Swiss R500. Co o niej sądzicie? Jej wymiary mi pasują, ale jest jakaś podejrzanie tania.

- Spawane łączenie obręczy rzeczywiście dużo daje?

- Jaka szerokość obręczy do Gravela z oponą 40c?

 

Propozycje:

https://lemonbike.eu/product/dt-545d-classic/#configuration Toporne, tanie, chyba nie ma sensu w moim przypadku.

https://lemonbike.eu/product/dt-swiss-r500/#configuration Obręcze mi się podobają, ale nie są spawane. Jak duży jest to problem?

https://lemonbike.eu/product/dt-swiss-xr331-29-1/#configuration Lekkie, ale nieco wąska obręcz. Łączenie spawane.

https://lemonbike.eu/product/dt-swiss-xr361/#configuration Trochę cięższe, obręcz 22,5 mm. Łączenie spawane.

https://shop.dandyhorse.cc/neutrino29_sl Wspomniane Dandy Horse. Wymiar 622 to Gravelowe 28' prawda?

Napisano

Ważę 15kg więcej niż Ty zdecydowałem się na xr331 (ja jeżdżę na 33c ale kupa ludzi jeździ na tym na normalnych oponach mtb) i piasty 350. Koła mi wyszły b.sztywne, lekkie 1500gram, zbierają się jak złe ;) . Tak na marginesie z aluminiowym bębenkiem można sobie poradzić baaaaaaaardzo łatwo. Stary pancerz od przerzutki taki który w osnowie ma cienkie druciki, zakładasz kasetę przycinasz kilka takich drutów na wymiar i wciskasz w przerwy między bębenkiem a zębatkami i już 3 minuty roboty. Nic luźne zębatki nie nacinają.

Napisano

Wiesz co, to chyba zależy od tolerancji wykonania bębenka. Próbowałem tego w Fulcrum i za Chiny bym niczego tam nie wsadził.

Napisano
8 minut temu, Chociemir napisał:

Być może źle patrzę, ale z tego co widzę to w komplecie z kołami są te adaptery.

Rzeczywiście. Niestety koła poza i tak naciągniętym budżetem.

@Pixon chyba za ciężkie i za klockowate. Nie wiele lepsze od tego co mam.

Napisano

No DT ma dedykowane g540, tylko po co je kupować do gravela jak się waży <70kg, skoro DT ma też xr331/xr361 które ważą 380/410gram sztuka... zamiast grubo ponad pół kilograma (g540 w nazwie to z dokładniścią do paru gram to wagę mają zaszytą). Dla +2/4mm szerokości obręczy pod gumeczkę 38-42?

  • Mod Team
Napisano

Jasne, rozumiem. W pierwszym poście nie było w sumie informacji jaki jest powód wymiany kół, a jedynie w treści postów przewinął się ten sam problem, który mam obecnie, czyli potrzeba zakupu lepszych kół niż te fabryczne pod QR9 do gravela. ;)

Jak już coś wybierzesz i kupisz, podziel się co to będzie, być może ja nie będę musiał wyważać ponownie już wcześniej otwartych drzwi :)

Napisano (edytowane)

Powód jest taki, że aktualnie mam ciężkie klocki. Piasty Deore M6000, obręcze WTB i23. 

Jeszcze tą wagę bym przeżył, ale te koła są krzywe i jest coraz gorzej. Co gorsze, widzę że mają duże bicie na łączeniu obręczy, czego naprawić się nie da.

Po prostu raz bym chciał jakieś przyzwoite koła, na których będę jeździł bez zastanawiania się czy dadzą radę :P

Aha. No i serwis piast Shimano. Ja naprawdę już nie chcę tego robić :P

Edytowane przez skom25
Napisano
37 minut temu, abdesign napisał:

No DT ma dedykowane g540, tylko po co je kupować do gravela jak się waży <70kg, skoro DT ma też xr331/xr361 które ważą 380/410gram sztuka... zamiast grubo ponad pół kilograma (g540 w nazwie to z dokładniścią do paru gram to wagę mają zaszytą). Dla +2/4mm szerokości obręczy pod gumeczkę

No niby tak. Jednak obręcze mtb są niskociśnieniowe i mają znacznie mniejszą nośność (gdyby komuś się wypraw zachciało).

Napisano

Ja jeżdżę tylko z plecakiem :P

Ciśnienie max 2.5 Bar, na ogół bliżej 2 Bar.

Przy zakładaniu opon wiadomo że więcej, ale raczej nie przekraczam 3-3,5 Bar.

Napisano

No właśnie o konkretnego Filipa chodzi. Nasz kolega waży tyle co nic, napompuje opony tyle co nic... będzie zachwycony tym jak jeżdżą koła 1500-1600 gram. A jeszcze jakby tam wsadził oponę pokroju gravelgrindera 38c który waży 400 gram... zamiast kulfonów dla "wygodnych" ;)

Napisano

Mam Tufo Gravel Speedero 40c o wadze chyba 440g :P

No to został wybór między 331 a 361. Za 361 przemawia szersza obręcz, praktycznie taka jak mam teraz.

No i 361 jest asymetryczna. Ma to duże znaczenie?

Napisano

Asymetria powoduje mniejszą różnicę w siłę naciągu szprych lewych i prawych. Gdyby to miało istotne znaczenie to wszystkie obręcze (przynajmniej liczących się marek) byłyby asymetryczne (szczególnie wyczynowe).

Napisano (edytowane)

Zamówiłem z Lemon Bike Novatec 791/792 z DT X361. Komplet ma ważyć ~1620g. Uznałem że 20 mm w X331 to jednak nieco za mało.

Podziele się wrażeniami jak przyjdą za około tydzień.

Edytowane przez skom25
Napisano

Będziesz Pan zadowolony. Do gotowych rowerów kładą teraz straszny szajs.

Zamówiłem te jak określiłeś "Toporne, tanie," na szprychach 2.0mm, do roweru stricte wyprawowego. Testuję od tygodnia. Tam na obręczy jest nawet naklejka e-bike dedicated ;)

Kołą są dobrze poskładane, szprychy elegancki równy naciąg.

Napisano

A ważyłeś je?

Toporne i tanie w porównaniu do reszty. Przez chwilę sam o nich myślałem, ale stwierdziłem że koła kupuje się na dłużej.

Przy okazji. Za ile wystawić aktualne? 

Piasty: Deore M6000 QR Centerlock

Obręcze: WTB i23 asym

Szprychy: Sapim

Przebieg mają mały, bo chyba 700 km. Do końca sezonu może dobiję do 1000 km, bo już nie będę na chwilę zakładał nowych. Mają jakieś tam lekkie bicie, jak to koła składane przez Kross.

  • 1 rok później...
Napisano

Czy jeżdzący gravelem na DT XR331 w mogą podzielić się opinią z jazdy? Stoję przed wyborem obręczy do Gravela, nie planuję zakładać szerszych opon jak 40mm. Jakie są minusy tej obręczy, różnica wagi do 540 czy 531 dość spora.

 

Napisano

To kwestia Twojej wagi. Ja ważę 70kg i jeżdżę na XR331 w gravelu od 3 lat. Nie mam do nich zastrzeżeń, w końcu to są obręcze do XC. 

Co więcej w fullu mam XR361 i też są ok, no ale nie jeżdżę na tym po ekstremalnych trasach. 

  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...