jasi0 Napisano 22 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2021 Ostatnio zaczęły piszczeć klocki w moim MTB. Są to hamulce deore, klocki żywiczne wzmacniane-odpowiednie do moich tarczy. Rower kupiłem używany, i jeżdżę już prawie półtora roku. Nigdy nie było problemu z nieprzyjemnymi głosami, i siłą hamowania. Jednak ostatnio zaczęły strasznie piszczeć przy każdym hamowaniu, i hamulce straciły swoją siłę. Jak w wielu tematach na forach jak i poradnikach odtłuszczałem, wypalałem klocki i tarcze kilka razy, jednak nie pomogło. Co może być problemem, oraz jak mogę go naprawić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CyclicBike Napisano 22 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2021 Jeśli to fabrycznie montowane hamulce, to sprawdź czy są dokręcone przewody, szczególnie, jeśli prowadzenie przewodów jest wewnątrz ramy - czasami serwisy nie dokręcają oliwek po montażu roweru z kartonu, a przydaje się, bo w fabryce czasem nie dokręcą i hamulec zaczyna się pocić. Analogicznie, sprawdź czy nie ma tam śladu oleju, który szybko dostaje się na tarczę. Po odtłuszczeniu i wypaleniu tarczy, oraz klocków, trzeba w klockach zjechać wierzchnią warstwę, olej zazwyczaj dostaje się w strukturę klocka, przez co same wypalenie nie pomaga, po chwili i dotarciu klocków, problem wraca. Jeśli klocki zbyt nasiąkną olejem, najlepiej je po prostu wymienić. Na szczęście tarcza, nie posiada właściwości chłonnych, więc z reguły przy bardziej dotartych klockach lub bardziej uwalonych brudem, od razu je wymieniam, do deorki idą b01s, więc nie jest to duża inwestycja, a zazwyczaj najskuteczniejsza. Dodatkowo możesz spróbować odtłuścić alkoholem izopropylowym, tylko nie nawąchaj się, bo jest solidny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 22 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2021 Stare podania ludowe mówią że żywicznych klocków się nie wypala. Zmierzyłeś grubość tarczy i grubość klocków? Może już czas na wymianę, a nie na reanimację? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasi0 Napisano 24 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2021 Wymieniałem klocki na końcu poprzedniego sezonu, w zimę nie jeździłem więc na pewno nie są zużyte. Chyba że sprawa rzeczywiście leży po stronie tarczy. Jutro zmierzę i dam znać. Ile powinna mieć grubości dobra tarcza? W dniu 23.08.2021 o 01:03, CyclicBike napisał: Jeśli to fabrycznie montowane hamulce, to sprawdź czy są dokręcone przewody, szczególnie, jeśli prowadzenie przewodów jest wewnątrz ramy - czasami serwisy nie dokręcają oliwek po montażu roweru z kartonu, a przydaje się, bo w fabryce czasem nie dokręcą i hamulec zaczyna się pocić. Analogicznie, sprawdź czy nie ma tam śladu oleju, który szybko dostaje się na tarczę. Po odtłuszczeniu i wypaleniu tarczy, oraz klocków, trzeba w klockach zjechać wierzchnią warstwę, olej zazwyczaj dostaje się w strukturę klocka, przez co same wypalenie nie pomaga, po chwili i dotarciu klocków, problem wraca. Jeśli klocki zbyt nasiąkną olejem, najlepiej je po prostu wymienić. Na szczęście tarcza, nie posiada właściwości chłonnych, więc z reguły przy bardziej dotartych klockach lub bardziej uwalonych brudem, od razu je wymieniam, do deorki idą b01s, więc nie jest to duża inwestycja, a zazwyczaj najskuteczniejsza. Dodatkowo możesz spróbować odtłuścić alkoholem izopropylowym, tylko nie nawąchaj się, bo jest solidny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CyclicBike Napisano 24 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2021 Raczej ciężko tak ot na żywicznych klockach, przy zwykłej jeździe, dotrzeć tarczę. Minimum powinna mieć 1.65mm grubości. Żywiczne piją olej, więc wypalanie nie zawsze skutkuje rozwiązaniem problemu. Jeśli rower długo stał, a nie wyczyściłeś go po sezonie, to nie zdziwię się, że jesienny bród + resztki olejów, chociażby nawet napędowego, mogą powodować taki efekt - nie twierdzę że tak jest, ale często widywałem takie sytuacje. Klocki powinny być jasne, jak na zdjęciu poniżej, jeśli są ciemniejsze, to na bank są zasyfione. Pod papierem ściernym sprawdź, jak głęboko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 25 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2021 Cytat Minimum powinna mieć 1.65mm grubości Shimano podaje minimalna grubość tarczy 1.5mm i klocków 0.5mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 27 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2021 Zaciski zrobiły siku. Opcja dwa - klocki żywiczne shimano mogą drzeć ryja zupełnie bez istotnego powodu. Od zabrudzenia, od dlugiego nieużywania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasi0 Napisano 28 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2021 W dniu 25.08.2021 o 02:35, JWO napisał: Shimano podaje minimalna grubość tarczy 1.5mm i klocków 0.5mm Zamówiłem nowe tarcze. Zobaczymy czy to pomoże. W dniu 25.08.2021 o 01:36, CyclicBike napisał: Raczej ciężko tak ot na żywicznych klockach, przy zwykłej jeździe, dotrzeć tarczę. Minimum powinna mieć 1.65mm grubości. Żywiczne piją olej, więc wypalanie nie zawsze skutkuje rozwiązaniem problemu. Jeśli rower długo stał, a nie wyczyściłeś go po sezonie, to nie zdziwię się, że jesienny bród + resztki olejów, chociażby nawet napędowego, mogą powodować taki efekt - nie twierdzę że tak jest, ale często widywałem takie sytuacje. Klocki powinny być jasne, jak na zdjęciu poniżej, jeśli są ciemniejsze, to na bank są zasyfione. Pod papierem ściernym sprawdź, jak głęboko. Właśnie staram się dbać o czystość mojego sprzętu, i czyszczę oraz serwisuje na bieżąco. Tymbardziej na zimę, kiedy wiem że będzie dłużej stać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CyclicBike Napisano 28 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2021 Dbanie i czyszczenie, jest jak najbardziej cenione przy prawidłowym użytkowaniu roweru Zdarza się jednak, że czasami środki, których używamy, mogą być zatłuszczające. Na przykład, wbrew pozorom, benzyna ekstrakcyjna, nie nadaje się do czyszczenia tarcz hamulcowych i powoduje piszczenie. Czasem można zrobić coś nie świadomie, o czym człowiek nawet nie pomyśli i szuka rozwiązania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasi0 Napisano 2 Września 2021 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2021 Nowe tarcze założone, i to chyba z nimi był problem. na razie za dużo nie jeździłem, ale minęły dwa dni, i na krótkich przejazdach wszystko było okej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasi0 Napisano 3 Września 2021 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2021 Jednak wracam z tematem... Hamulce po czasie znowu zaczęły skrzypieć. Oznacza to że jest wyciek z hamulca i powoli olej wydostaje się na okładziny? Jest jakoś opcja aby samemu uszczelnić zacisk, czy muszę oddać rower do serwisu? Jeśli można, to jakie narzędzia do tego potrzebuję? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 5 Września 2021 Udostępnij Napisano 5 Września 2021 Nie możesz uszczelnić zacisku. Możesz go wymienić lub kupić nieoryginalne tłoczki i uszczelki I wymienić fabryczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Molekpl Napisano 5 Września 2021 Udostępnij Napisano 5 Września 2021 Wyciągnij klocki, weź tam przeczyść środek i wtedy się dowiesz czy tłoczki się pocą. Najpierw kup klocki, toż to cale 20pln. I nie przesadzaj od razu z wymianą tarcz bo to wystarcza po płaskim na wiele tysięcy kilometrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasi0 Napisano 5 Września 2021 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2021 Mam w domu stare klocki, są trochę bardziej wyjechane, ale może dadzą radę, aby sprawdzić czy to wina klocków? W razie co znalazłem parę ofert zacisków w dobrym stanie na olx. Może wtedy bardziej opłaca się podmienić sam zacisk, odpowietrzyć i tyle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.