Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej, 

Rozglądam się za kołami i mogę zamówić zestaw z piastami Novatec 791/792.

Jakieś opinie na ich temat? Warto je wziąć? Jak sprawują się fabryczne łożyska?

Wiem że pewnie lepsze by były DT Swiss, ale tam endcapy pod QR9 to dodatkowe 240 zł, a bębenek z aluminium nie ma stalowego insertu jak Novatec.

Napisano

Do DT tylko tylne EC fabryczne, na przód lepiej adapter (tuleka) taki za 10-15zl (za 5 z ali). Do DT można cały stalowy bębenek dokupić. W kazdym razie miliony jeździ na alu i mało kto na to narzeka.

Co do N to łożyska rzecz wymienna, fabryczne to typowa chińszczyzna. Same piasty są bardzo ok. Specjalnie nie cierpią już na mielenie zapadek.

Napisano (edytowane)

Wiesz, koła będę składał na zamówienie. Chcę je mieć gotowe z pudełka i nie dokupować nic samemu :P

Co do bębenka, to jeżdżę na kasecie bez pająka. Najzwyczajniej w świecie szkoda na to w pełni alu bębenka. Miałem w szosie taki i wiem jak to wygląda nawet po niedużym dystansie.

Edytowane przez skom25
Napisano

Nie ma problemu z pękającymi zapadkami?

W jaki sposób się je serwisuje? End Capy są na wcisk, czy trzeba klucze?

Napisano
6 godzin temu, skom25 napisał:

Wiem że pewnie lepsze by były DT Swiss, ale tam endcapy pod QR9

Do Dawida napisz mi złożył z endcapami pod QR9 w zaje.. pieniądzach.

5 godzin temu, skom25 napisał:

Najzwyczajniej w świecie szkoda na to w pełni alu bębenka. Miałem w szosie taki i wiem jak to wygląda nawet po niedużym dystansie.

Jak dowalisz mocno nie ma opcji, żeby się coś alu stało. Mam zrobione na alu jakieś 3k km na MTB i śladu nie ma prawie.

Napisano
5 godzin temu, Q_u napisał:

Jak dowalisz mocno nie ma opcji, żeby się coś alu stało. Mam zrobione na alu jakieś 3k km na MTB i śladu nie ma prawie.

Ty chyba nie masz za bardzo pojęcia o czym piszesz. Dokręcenie kasety z odpowiednim momentem (a nawet mocniej) nie zniweluje efektu "wgryzania" się kasety. Przy intensywnym użytkowaniu aluminiowy bębenek wystarczy na 2 sezony. Rozwiązania są dwa:

a) gdy nie zależy Ci na wadze, zakładasz bębenek stalowy i zapominasz o problemie.

b) używasz kasety na pełnym pająku w połączeniu z aluminiowym bębenkiem.

innej opcji nie ma.

Napisano

Pogadaj z kimś kto ma tą wiedzę, a którą ja mam od niego i z sukcesem praktykuje. Najlepiej z kimś topowym, kto zajmuje się budową kół. Widziałem na własne oczy alu bębenki z przebiegami >20k km bez uszkodzeń o jakich krążą mity. 

Napisano
Cytat

Pogadaj z kimś kto ma tą wiedzę, a którą ja mam od niego i z sukcesem praktykuje.

Musisz zacząć się edukować u kogoś kompetentnego, bo piszesz takie głupoty, że ludzie totalnie bez wiedzy mogą przypadkiem posłuchać twoich "złotych rad".

Poczytaj sobie tutaj:

 

Napisano (edytowane)

Nie muszę czytać. widzę jak wygląd mój alu po przebiegu jaki podałem. Widziałem też inne po 10x wiekszym przebiegu. Edukację proponuje samemu przeprowadzić na sobie. Widziałem ten  wpis i podobne i o tym mówiłem specowi od kół, chcąc od razu stalowy bębenek montować. Wyśmiał mnie i wyjaśnił w czym rzecz. Sprawdza się. To co się dzieje z alu bębenkami w DT to wina tego, że nie jest dowalona kaseta i tyle.

Edytowane przez Q_u
Napisano

Dajcie już spokój. Bębenka aluminiowego nie będę brał i tak, bo nie mam klucza o takim zakresie.

W szosie miałem Fulcrumy. Kaseta dokręcana w serwisie Wertykal, więc chyba wiedzą co robią. Nacięcia były po 1500 km.

Koniec tematu materiału bębenków.

Napisano

Bez obrazy Panowie, ale słówko wtrącę. Jednej rzeczy nie uwzględniacie - mocy jaką generuje użytkownik. W dalsze dyskusje się nie wdaję, ale te kilka słów wtrącić musiałem.

Pozdrawiam cieplutko ja, dokręcający kasetę dwoma palcami.

Napisano

A kończąc dyskuję, to ja sąsiedzie wolę mięć kontrolę nad bębenkiem.

Więc będzie stal albo co najmniej stalowy insert.

Napisano
3 godziny temu, cervandes napisał:

Bez obrazy Panowie, ale słówko wtrącę. Jednej rzeczy nie uwzględniacie

Bez urazy, ale po 20k km nawet ślimak  wytargał by z niej wióry, a tego nie zrobił. Sorry, ale nie obronisz tej bajki, realia są inne.

Napisano

Pozostaje jeszcze kwestia ile wytrzyma gwint na bębenku, jak się lekko "przesadzi".

  • 1 rok później...
Napisano

Witam,

Mam takie pytanie odnośnie piasty przedniej D791SB-CL-B15 (15x110), czy na lewym endcapie (od strony tarczy) powinien być luz? Luz jest w poprzek osi piasty z kilka dziesiątych milimetra, na tyle wkurzajacy że trzeba było wkładać kawałki papieru aby na centrownicy koło się nie bujało. Po założeniu do amora luzu nie czuć bo się ośka wykłada na łożysku ale wygląd mi to trochę tak jak by brakowało może jakiejś uszczelki na tym endcapie i przez to sobie lata.

Filmik: https://drive.google.com/file/d/1m733Ajal1fwBN61NUwG-S1-BK2ooordX/view?usp=sharing

Napisano

Piasty NT-D042SB i NT-D041SB to dużo gorszy wybór? Wiem że cięższe, wiem że jedna zapadka mniej, ale chyba bębenek wolniej się będzie zużywał - twardszy materiał.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...