Skocz do zawartości

[Naprawa gwintu w sterze] Jaki gwint jakie gwintowniki kupić?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanie bo zajmuję się naprawą rowerów w dużych ilościach i nie wiem jaki gwintownik kupić do rury sterowej .

Na allegro widzę gwintowniki do rury sterowej o rozmiarach 1 i 1/8 cala ale także 1 i 1/4 cala który kupić?

Czy może oba. 

Jak doczytałem gwint w rurze sterowej może mieć 1 cal ,1i1/8cala oraz 1i1/4 cala

I proszę nie piszcie nie kupuj

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej spotkasz 1" i 1 1/8". Pamiętaj że narzynka służy do poprawy gwintu. Jak będziesz chciał gwintować to raz dwa załatwisz taką narzynkę. Sam uszkodziłem dwie narzynki, chciałem zrobić dodatkowe cm gwintu na rurze sterowej. Używa się go bardzo bardzo rzadko. Zazwyczaj niszczy się gwint w nakrętce sterów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kadirax napisał:

Na allegro widzę gwintowniki do rury sterowej o rozmiarach 1 i 1/8 cala ale także 1 i 1/4 cala który kupić?

Ten który potrzebujesz.

Godzinę temu, Kadirax napisał:

bo zajmuję się naprawą rowerów w dużych ilościach

I Proszę Cię nie wspominaj o tym, bo się kompromitujesz po całości tu na forum i to nie po raz pierwszy tematami jakie zakładasz. To ,że wymienisz przerzutkę, czy nasmarujesz piastę jak widać po tematach, które tu rzucasz nie robi z Ciebie serwisanta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty także kompromitujesz się przed innymi wszystkiego nie wiem a widzę że ty również zamiast się nabijać i być zwykłym burakiem lepiej podziel się wiedzą Panie wszystko wiedzący 

Naprawiam rowery używane i się uczę sam to po to jest forum aby sobie pomagać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie twierdzę, że nie jest po to aby sobie pomagać, ale jak widzę co chwilę podkreślanie przez Ciebie to czym się zajmujesz, a zaraz potem dopytywanie się jak naprawić gwint, czy zdjąć korbę z zerwanym gwintem albo prośba o instrukcję jak naprawiać rowery elektryczne to coś tu jest nie tak. Albo się ucz, albo ucz innych skoro naprawiasz duże ilości rowerów, ale do cholerki nie podkreślaj jaki to z Ciebie mechanik rowerowy z pytań jakie zadajesz to daleko Ci do niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem że naprawiam spore ilości rowerów aby ludzie nie pisali nie kupuj po co ci itp a nie twierdzę że jestem dobrym mechanikiem raczej ze mnie amator 

A wracając do pytania pomoże ktoś 

A tak pozatym napisałem że naprawiam duże ilości rowerów A do cholery jak mechanik rowerowy ma się uczyć serwisować rowery jak nie przez praktykę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w czym Ci ma ktoś pomóc? W wyborze gwintownika? Kupujesz taki jaki potrzebujesz. W czym tu masz problem? Bo nie rozumiem. Przecież gwintownik zależy od średnicy rury jaką masz do nagwintowania, nie kupisz 1 1/4" jak masz rury 1 albo 1 1/8. Nie obraź się, ale pytasz po prostu o takie rzeczy, że mózg paruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profesjonalny serwisant ma Ci wywróżyć jakie najczęściej będziesz miał sterówki 🤣

Zaraz na samym początku miałeś info jakie są najczęściej spotykane. Ale co się dziwić, że nie masz pojęcia, jak Ty potem pytasz czy dobierzesz gwintownik mierząc rurę suwmiarką... Wiesz co, nie bierz się za coś o czym nie masz bladego pojęcia, a tym bardziej o sterówki, bo szkoda czyichś zębów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i tak tylko nie wiem po co siedzisz na forum zamiast pisać konkretne odpowiedzi to tylko się nabijasz 

9 minut temu, Q_u napisał:

Profesjonalny serwisant ma Ci wywróżyć jakie najczęściej będziesz miał sterówki 🤣

Nie wywróżyć tylko np 70% rowerów ma 1i1/8 całą wiadomo że będę miał różne to nie podlega wątpliwości ale bym chociaż wiedział jakie są nie zbędne a które mniej przydatne 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doświadczenie się nabiera przez praktykę, ale pod okiem kogoś kto się zna.

Współczuję ludziom jak uczysz się sam na ich rowerach lub na takich które później sprzedasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kadirax napisał:

Może i tak tylko nie wiem po co siedzisz na forum zamiast pisać konkretne odpowiedzi to tylko się nabijasz 

Fora są po to, by pomagać w rozwiązywaniu konkretnych problemów. Ty zadajesz pytania bardzo ogólne, na które raczej pomaga zwykły google lub po prostu obserwacja rzeczywistości.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kadirax napisał:

Nie wywróżyć tylko np 70% rowerów ma 1i1/8 całą wiadomo że będę miał różne to nie podlega wątpliwości ale bym chociaż wiedział jakie są nie zbędne a które mniej przydatne 

Ale to Ty naprawiasz duże ilości rowerów i nie wiesz jakie najczęściej w nich siedzą amory? 

@Dokumosa całym sercem jest a tym by w każdym mieście był ktoś komu bez cienia wątpliwości i obaw oddasz rower. Ale jak widze pytania jak przegwintowac padające z ust serwisanta który naprawia dużo rowerów to ręce opadają i raczej życzeniami jestem w drugą stronę niż przychylność. 

 

@marvelo

"Ty zadajesz pytania bardzo ogólne, na które raczej pomaga zwykły google lub po prostu obserwacja rzeczywistości." 

Lub po prostu minimum wiedzy technicznej, minimum. Które a serwisant  biorący w łapy czyjś sprzęt powinien mieć w malym palcu. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz 

Fora są po to, by pomagać w rozwiązywaniu konkretnych problemów. Ty zadajesz pytania bardzo ogólne, na które raczej pomaga zwykły google lub po prostu obserwacja rzeczywistości.

Tak ale ja szukałem na google nawet w książce o rowerach i nie znalazłem konkretnych odpowiedzi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze że ludzie w Polsce mają takie podejście miejsca konkurencja na rynku np michu z mk4 garage pracował jako taksówkarz nigdy nie skończył żadnej szkoły związanej z mechaniką a dziś ma 5 warsztatów zaisty kanał na YouTube i zarabia pewnie co najmniej 20 tys na miesiąc 

W 100 % się zgodzę że w Polsce to standard 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Kadirax napisał:

Nie ma szkół ani bardzo szkoleń dla serwisantów rowerowych tej wiedzy trzeba się uczyć sam i po to są fora rowerowe

Nie. Do zdobycia takiej wiedzy są technika i zawodówki mechaniczne, kursy. Pytasz o podstawy napraw mechanicznych chłopie... Jednocześnie w każdym wątku oznajmiając jakie to ilości rowerów naprawiasz. To jakaś parodia zaczyna się robić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...