Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

To coś kiedyś kosztowało 80 zł nowe, czyli mniej niż sztywny wideł. Jak sądzisz, jest możliwa jego naprawa?

Edytowane przez Q_u
Napisano
10 godzin temu, Q_u napisał:

To zwykły tani sprężynowy amor, tam nie ma cudów, a jak padł tłumik to jest jednorazowy.

Tam nie ma żadnego tłumika. Chyba że ewentualny elastomer lub tarcie goleni o siebie uznasz za tłumik.
Tu nie ma co się psuć, jedynie syf i korozja spowodują, że przestanie się uginać. Ewentualnie w ekstremalnych przypadkach sprężyna może pęknąć.

  • Mod Team
Napisano

Capa to najprostsze co może być - sprężyna + elastomer. Odkręcasz korki, wyjmujesz sprężynę, czyścisz, smarujesz i składasz w całość. To tyle z serwisu.

Ślizgi są plastikowe, więc odrobina smaru i wszystko w temacie.

  • Mod Team
Napisano

A kto napisał, że amortyzatory RST nie mają tłumików? Wyższe modele RST mają tłumiki i olej wewnątrz goleni 😉

Cały czas mowa jest o modelu Capa. Tam nie ma nic poza sprężyną i elastomerem.

  • Mod Team
Napisano

Wiem bo mam do czynienia z nieco starszą wersją T5.

W sieci są manuale do wyższego modelu Gila - zobacz co jest w środku. Nawet opis na stronie Velo jest jednoznaczny: tłumienie bierne, czyli brak tłumienia 🙂

Napisano
21 godzin temu, Q_u napisał:

To napisz z czym masz problem. Bo póki co to napisałeś, że próbujesz naprawić. 

To zwykły tani sprężynowy amor, tam nie ma cudów, a jak padł tłumik to jest jednorazowy.

Tu masz jakieś manuale: https://rstsuspension.com/en/tech-suport poszukaj Twojego.

Bardzo chciałbym reanimować ten amortyzator tj. RTS CAPA T7 ale nie mam jego schematu/budowy/rysunku a na pewno ktoś w nim wcześniej "grzebał". i stąd moje poszukiwania . Dziękuję za link tylko że są tam rozbierane póżniejsze modele.

  • Mod Team
Napisano

@romancros przede wszystkim, żeby przeserwisować musisz wykręcić korki u góry goleni. Ja zrobiłem to bez dedykowanego klucza. U mnie poszło bez problemu przez szmatkę z kluczem francuskim.

Dla pewności możesz cyknąć zdjęcie korków.

Potem wyjdzie ci cała sprężyna razem z elastomerem. Na ten moment odkładasz ją na bok. I teraz najtrudniejsze co w tym serwisie jest, a przynajmniej w modelu T5 tak było. Wsuwasz golenie górne w dolne ile się da. Potem potrzebujesz długiego klucza imbusa, który włożysz do goleni i zablokujesz szafy, żeby się nie obracał, a drugim imbusem odkręcasz śrubę od dołu goleni. Wykręć ją o kółka obrotów i przez klucz uderz młotkiem by odłączyć szafy od goleni. Następnie wykrecasz śruby i wyjmujesz golenie górne z dolnych.

To chyba tyle. Wystarczy wyczyścić i od nowa nasmarować i wszystko będzie działało bez zarzutu o ile już nie jest zebsute.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Dzięki Serdeczne  bogus92 🙂 pod nickiem masz Emeryt a ja dopiero mam 70+ 😉 i obudziła się we mnie "utajniona" pasja powrotu na rower. Syn podarował mi niestety zjechane LOMBARDO właśnie na amortyzatorach RTS CAPA T7. Ja już jestem po rozczłonkowaniu na detale amortyzatora. Umyłem wszystkie elementy (w środku był straszny syf). Problem mam w tym że nie zrobiłem foto jak wyciągłem ten syf. A teraz kombinuje jak to poskładać w odpowiedniej kolejności. a tym bardziej dwa gumowe "korki z kołnierzami (praktycznie w się rozsypały)  muszę zastąpić silikonowymi uszczelkami od głowicy baterii (jestem hydraulikiem). Lagi miały zadziory które pościnałem nożem do tapet i wypolerowałem. W jakiej kolejności to ustrojstwo złożyć oto jest PYTANIE. Na razie nic nie smarowałem. Gdybyś mógł mi może narysować w uproszczeniu lub opisać. Co to są "szafy" ? Pozdrawiam Serdecznie  

  • Mod Team
Napisano

Rowerowo w sumie mógłbym być emerytem 😉

Najprościej będzie jak zrobisz zdjęcie tego co masz i napiszę ci co jak złożyć.

Szafy to element, który odkręciłem od dolnych goleni i wyjąłeś przez górne. Obrazowo to pręt zakończony takim talerzykiem. 😀

Napisano
18 godzin temu, Q_u napisał:

Ok, skoro wiesz co jest w środku. Bo ja nie doszukałem się doc. do niego.

Modele T to sprężyny i ewentualny elastomer, TNL kartridż z tłumikiem, OCR otwarta kąpiel olejowa. Tak to mniej więcej w RST wygląda.
Miałem okazję zajrzeć do jakiejś starej Capy (jeszcze z gumową harmonijką), otwierałem swojego CT-Com II T6 i zalewałem olejem.

Jeżeli też miałeś wersję T, to ten plastikowy element mógł być częścią regulacji naprężenia wstępnego.
Na dole masz zdjęcia tego regulatora: https://www.mslonik.pl/rowery/technika/844-rozbieram-prosty-amortyzator

Napisano
1 godzinę temu, bogus92 napisał:

Rowerowo w sumie mógłbym być emerytem 😉

Najprościej będzie jak zrobisz zdjęcie tego co masz i napiszę ci co jak złożyć.

Szafy to element, który odkręciłem od dolnych goleni i wyjąłeś przez górne. Obrazowo to pręt zakończony takim talerzykiem. 😀

 

Witam 

Nie mogę wysłać zdjęcia bo wyskakuje mi za duży rozmiar pliku 😞 może spróbuję opisowo jak ja to widzę:

Gwintowany korek z regulacją, elastomer, sprężyna z osłąnką gumową, talerzyk z prętem(przeciągniętym przez otwór w ladze), korek gumowy, dystans z tworzywa, korek gumowy i przykręcamy śrubką na imbusa od zewnątrz widelca. Jak coś nie tak to bardzo proszę mnie popraw. 🙂 Pozdrawiam. I jeszcze mam pytanie jakim smarem mam w środku wysmarować ??   

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...