romancros Napisano 20 Sierpnia 2021 Napisano 20 Sierpnia 2021 Próbuję naprawić amortyzator jak w tytule w moim prezencie od Syna rower LOMBARDO. Cytuj
romancros Napisano 20 Sierpnia 2021 Autor Napisano 20 Sierpnia 2021 Może ktoś zna budowę tego amortyzatora.??? Cytuj
Q_u Napisano 20 Sierpnia 2021 Napisano 20 Sierpnia 2021 (edytowane) To coś kiedyś kosztowało 80 zł nowe, czyli mniej niż sztywny wideł. Jak sądzisz, jest możliwa jego naprawa? Edytowane 20 Sierpnia 2021 przez Q_u Cytuj
romancros Napisano 20 Sierpnia 2021 Autor Napisano 20 Sierpnia 2021 Nowy kosztuje obecnie ponad 300,00 zł. Niestety cienko przędę. Cytuj
Q_u Napisano 20 Sierpnia 2021 Napisano 20 Sierpnia 2021 To napisz z czym masz problem. Bo póki co to napisałeś, że próbujesz naprawić. To zwykły tani sprężynowy amor, tam nie ma cudów, a jak padł tłumik to jest jednorazowy. Tu masz jakieś manuale: https://rstsuspension.com/en/tech-suport poszukaj Twojego. 1 Cytuj
romancros Napisano 20 Sierpnia 2021 Autor Napisano 20 Sierpnia 2021 Dziękuję serdecznie . Myślę że ogarnę temat. Pozdrawiam. Cytuj
zekker Napisano 21 Sierpnia 2021 Napisano 21 Sierpnia 2021 10 godzin temu, Q_u napisał: To zwykły tani sprężynowy amor, tam nie ma cudów, a jak padł tłumik to jest jednorazowy. Tam nie ma żadnego tłumika. Chyba że ewentualny elastomer lub tarcie goleni o siebie uznasz za tłumik. Tu nie ma co się psuć, jedynie syf i korozja spowodują, że przestanie się uginać. Ewentualnie w ekstremalnych przypadkach sprężyna może pęknąć. Cytuj
Q_u Napisano 21 Sierpnia 2021 Napisano 21 Sierpnia 2021 Może i nie ma w tym, rozbierałem jakiegoś RST to był jakiś plastik w środku ala tłumik. Cytuj
Mod Team bogus Napisano 21 Sierpnia 2021 Mod Team Napisano 21 Sierpnia 2021 Capa to najprostsze co może być - sprężyna + elastomer. Odkręcasz korki, wyjmujesz sprężynę, czyścisz, smarujesz i składasz w całość. To tyle z serwisu. Ślizgi są plastikowe, więc odrobina smaru i wszystko w temacie. Cytuj
Q_u Napisano 21 Sierpnia 2021 Napisano 21 Sierpnia 2021 Nie wiem Panowie, zakładam, że macie większą wiedzę, ale wciskanie mi, że nie widziałem tłumika w RST jaki rozbierałem trochę trąci wszechwiedzą i mądrością jedyną u was. https://rowerowy.com/sklep/narzedzia-serwis/serwis-amortyzatorow/tlumiki/prod/first-damper Cytuj
Mod Team bogus Napisano 21 Sierpnia 2021 Mod Team Napisano 21 Sierpnia 2021 A kto napisał, że amortyzatory RST nie mają tłumików? Wyższe modele RST mają tłumiki i olej wewnątrz goleni 😉 Cały czas mowa jest o modelu Capa. Tam nie ma nic poza sprężyną i elastomerem. Cytuj
Q_u Napisano 21 Sierpnia 2021 Napisano 21 Sierpnia 2021 Ok, skoro wiesz co jest w środku. Bo ja nie doszukałem się doc. do niego. Cytuj
Mod Team bogus Napisano 21 Sierpnia 2021 Mod Team Napisano 21 Sierpnia 2021 Wiem bo mam do czynienia z nieco starszą wersją T5. W sieci są manuale do wyższego modelu Gila - zobacz co jest w środku. Nawet opis na stronie Velo jest jednoznaczny: tłumienie bierne, czyli brak tłumienia 🙂 Cytuj
Q_u Napisano 21 Sierpnia 2021 Napisano 21 Sierpnia 2021 Może to warto koledze uświadomić, skoro wiesz Cytuj
Mod Team bogus Napisano 21 Sierpnia 2021 Mod Team Napisano 21 Sierpnia 2021 Przecież autor ma wgląd do tematu, więc jeśli ma jakieś pytania to może zapytać jak ma z czymś problem. Cytuj
Q_u Napisano 21 Sierpnia 2021 Napisano 21 Sierpnia 2021 (edytowane) OK Edytowane 21 Sierpnia 2021 przez Q_u Cytuj
romancros Napisano 21 Sierpnia 2021 Autor Napisano 21 Sierpnia 2021 21 godzin temu, Q_u napisał: To napisz z czym masz problem. Bo póki co to napisałeś, że próbujesz naprawić. To zwykły tani sprężynowy amor, tam nie ma cudów, a jak padł tłumik to jest jednorazowy. Tu masz jakieś manuale: https://rstsuspension.com/en/tech-suport poszukaj Twojego. Bardzo chciałbym reanimować ten amortyzator tj. RTS CAPA T7 ale nie mam jego schematu/budowy/rysunku a na pewno ktoś w nim wcześniej "grzebał". i stąd moje poszukiwania . Dziękuję za link tylko że są tam rozbierane póżniejsze modele. Cytuj
Mod Team bogus Napisano 21 Sierpnia 2021 Mod Team Napisano 21 Sierpnia 2021 @romancros przede wszystkim, żeby przeserwisować musisz wykręcić korki u góry goleni. Ja zrobiłem to bez dedykowanego klucza. U mnie poszło bez problemu przez szmatkę z kluczem francuskim. Dla pewności możesz cyknąć zdjęcie korków. Potem wyjdzie ci cała sprężyna razem z elastomerem. Na ten moment odkładasz ją na bok. I teraz najtrudniejsze co w tym serwisie jest, a przynajmniej w modelu T5 tak było. Wsuwasz golenie górne w dolne ile się da. Potem potrzebujesz długiego klucza imbusa, który włożysz do goleni i zablokujesz szafy, żeby się nie obracał, a drugim imbusem odkręcasz śrubę od dołu goleni. Wykręć ją o kółka obrotów i przez klucz uderz młotkiem by odłączyć szafy od goleni. Następnie wykrecasz śruby i wyjmujesz golenie górne z dolnych. To chyba tyle. Wystarczy wyczyścić i od nowa nasmarować i wszystko będzie działało bez zarzutu o ile już nie jest zebsute. 1 Cytuj
romancros Napisano 22 Sierpnia 2021 Autor Napisano 22 Sierpnia 2021 Dzięki Serdeczne bogus92 🙂 pod nickiem masz Emeryt a ja dopiero mam 70+ 😉 i obudziła się we mnie "utajniona" pasja powrotu na rower. Syn podarował mi niestety zjechane LOMBARDO właśnie na amortyzatorach RTS CAPA T7. Ja już jestem po rozczłonkowaniu na detale amortyzatora. Umyłem wszystkie elementy (w środku był straszny syf). Problem mam w tym że nie zrobiłem foto jak wyciągłem ten syf. A teraz kombinuje jak to poskładać w odpowiedniej kolejności. a tym bardziej dwa gumowe "korki z kołnierzami (praktycznie w się rozsypały) muszę zastąpić silikonowymi uszczelkami od głowicy baterii (jestem hydraulikiem). Lagi miały zadziory które pościnałem nożem do tapet i wypolerowałem. W jakiej kolejności to ustrojstwo złożyć oto jest PYTANIE. Na razie nic nie smarowałem. Gdybyś mógł mi może narysować w uproszczeniu lub opisać. Co to są "szafy" ? Pozdrawiam Serdecznie Cytuj
Mod Team bogus Napisano 22 Sierpnia 2021 Mod Team Napisano 22 Sierpnia 2021 Rowerowo w sumie mógłbym być emerytem 😉 Najprościej będzie jak zrobisz zdjęcie tego co masz i napiszę ci co jak złożyć. Szafy to element, który odkręciłem od dolnych goleni i wyjąłeś przez górne. Obrazowo to pręt zakończony takim talerzykiem. 😀 Cytuj
zekker Napisano 22 Sierpnia 2021 Napisano 22 Sierpnia 2021 18 godzin temu, Q_u napisał: Ok, skoro wiesz co jest w środku. Bo ja nie doszukałem się doc. do niego. Modele T to sprężyny i ewentualny elastomer, TNL kartridż z tłumikiem, OCR otwarta kąpiel olejowa. Tak to mniej więcej w RST wygląda. Miałem okazję zajrzeć do jakiejś starej Capy (jeszcze z gumową harmonijką), otwierałem swojego CT-Com II T6 i zalewałem olejem. Jeżeli też miałeś wersję T, to ten plastikowy element mógł być częścią regulacji naprężenia wstępnego. Na dole masz zdjęcia tego regulatora: https://www.mslonik.pl/rowery/technika/844-rozbieram-prosty-amortyzator Cytuj
romancros Napisano 22 Sierpnia 2021 Autor Napisano 22 Sierpnia 2021 1 godzinę temu, bogus92 napisał: Rowerowo w sumie mógłbym być emerytem 😉 Najprościej będzie jak zrobisz zdjęcie tego co masz i napiszę ci co jak złożyć. Szafy to element, który odkręciłem od dolnych goleni i wyjąłeś przez górne. Obrazowo to pręt zakończony takim talerzykiem. 😀 Witam Nie mogę wysłać zdjęcia bo wyskakuje mi za duży rozmiar pliku 😞 może spróbuję opisowo jak ja to widzę: Gwintowany korek z regulacją, elastomer, sprężyna z osłąnką gumową, talerzyk z prętem(przeciągniętym przez otwór w ladze), korek gumowy, dystans z tworzywa, korek gumowy i przykręcamy śrubką na imbusa od zewnątrz widelca. Jak coś nie tak to bardzo proszę mnie popraw. 🙂 Pozdrawiam. I jeszcze mam pytanie jakim smarem mam w środku wysmarować ?? Cytuj
Q_u Napisano 22 Sierpnia 2021 Napisano 22 Sierpnia 2021 @zekkerDzięki, że mnie cytujesz i do mnie pijesz, ale to nie ja mam problem z tym czymś, tylko autor wątku. Pisze, gdybyś nie zauważył. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.