Skocz do zawartości

[Hamulce] odpowietrzenie.


Szym3kSzym3k

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Planuję odpowietrzyć hamulce. "Problem" jest taki, że obecnie w hamulcach chyba jest olej Tektro (bo to takie hamulce) a ja kupiłem nowy olej Shimano. Stary olej całkowicie zlać i dopiero wtedy hamulce zalać nowym czy można je mieszać? Jeżeli zlać starybto w jaki sposób? Tzn. całkowicie zapowietrzyc hamulce i dopiero je zalać nowym czy tylko trochę wpuścić do nich powietrza i zalewać nowym olejem, jednocześnie obserwują kiedy pojawi się przerwa bąbelkowy między olejami? Druga sprawa czy podczas odpowietrzania resetujecie tłoczki? Klocków nie chce wymieniać bo mają miesiąc.

Napisano

Można mieszać. Tłoczków nie trzeba resetować. Trzeba tłoczki zablokować.

No i przede wszystkim nie spuszczaj trochę wpuszczając powietrze tylko pod ciśnieniem pompuj olej od dołu (postaraj się podłączyć tak, żeby w przewodzie od strzykawki nie było powietrza) w górę.

Napisano

Super, dzięki za odp. Naogladalem się filmów na YT, więc mniej więcej wiem jak to ma wyglądać.  Nie wiedziałem tylko czy resetować tłoczki i czy oleje można mieszać.

Napisano

Próbowałem dziś odpowietrzyć hamulce Tektro HD-M285 i całkowicie mi to nie wyszło. Robiłem wszystko tak jak na filmikach. Użyłem jednej strzykawki i "lejka" który przykręca się do klamki. Kilkukrotnie przelewałem olej w tą i z powrotem. Małe bąbelki powietrza było widać, ale były naprawdę małe. Po pewnym czasie już ich nie było. Skręciłem wszystko a klamka nadal jest gąbczasta i podczas silniejszego hamowania dotyka palców.

Macie pomysł co źle zrobiłem?

Napisano

@Dokumosadziś próbowałem odpowietrzyć tylny hamulec 2 razy. Zaciski układałem w różnych pozycjach, opukiwałem linki i nadal nie jest zapowietrzony. Już nie wiem co może być nie tak. Podrzucisz jakiś filmik gdzie według Ciebie to jest dobrze zrobione. Hamulce te nie mają zaworu odpowietrzającego tylko wykręca się cała śrubkę aby wlewać olej.

Napisano

Powiem Ci, że robię dokładnie tak samo bo tu nie ma żadnej filozofii. Jedyna różnica jest taka, że przy klamce nie używam strzykawki tylko "lejka" z zestawów do odpowietrzania i że olej przetaczam kilka razy z dołu do góry i z góry na dół. A hamulec nadal jest gąbczasty. Czy ewentualnie cos się mogło zepsuć w hamulcu i dlatego tak się dzieje?

Napisano

Po co na dół? 

Jak podpompujesz klamką to staje się twardy?

Jeśli nie to.powietrze w zacisku (w środku ma sie gdzie ukryc). Jeski tak to w kłamce.

Jeśli przed odpowietrzaniem było lepiej to wpusciles do układu powietrze. Jeśli tak samo to przyczyną w innym miejscu. Może kwestia ustawienia skoku klamki.

Napisano

W dół bo widziałem na innym filmie (też Tektro).

W tych klamkach chyba się nie reguluje skoku.

No nic pozostaje popróbować jeszcze albo oddać do serwisu.

Masz może jakiś sposób na ewentualne pozbycie się powietrza z klamki czy manetki? Podczas odpowietrzania zacisk jest odkręcony i zwisa swobodnie więc na logikę nawet grawitacja powinna ułatwić odpowietrzenie. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...