Skocz do zawartości

[gravel] co to jest ? definicja, fakty i mity, dyskusje


Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Black_Sunrise napisał:

czy można pójść na kompromis i zmienić w rowerze MTB kola na bardziej gravelowe?

Nie ma to sensu na dłuższą metę, bo i co poza wagą będziesz w stanie zyskać, a to potrafi kosztować i to sporo.

Zmień opony na dość lekkie semislicki i tyle. A następną razą kupisz sprzęt adekwatny do tego gdzie i jak jeździsz i tyle ;) 

Edytowane przez m0d
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, NieLubiePoniedzialku napisał:

omjanie dziur w asfalcie i wybieranie optymalnego toru jazdy, omjasz kostke, bruki, szutry.... jak juz pojezdzisz i wejdzie Ci to w "automatyzm".... to wtedy z tym gravelem sprobowac...wsiadasz na taki rower i zwyczajnie jedzisz po tych dzirach i jakas taka łatwosc jazdy

A wiesz kiedy jest jeszcze fajniej? Jak się wybierzesz w teren takim gravelem i wykorzystasz ten automatyzm ;) Abstrahując od gravela IMHO nic tak nie uczy podstaw z każdego szkolenia jazdy w terenie jak "pełnosztywny" rower ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, NieLubiePoniedzialku napisał:

Wystarczy kupic szose za jakies spore pieniadze, wsadzic do niej drogie kola... wtedy duzo focsa poswiecasz na omjanie dziur w asfalcie i wybieranie optymalnego toru jazdy, omjasz kostke, bruki, szutry

albo nie ;)

https://www.youtube.com/watch?v=I8NJsTMDRZc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@SoloTM daj Pan spokój ;) i tak po kilku pętlach nie dajesz rady przypomnieć sobie jak masz na imię. Genialna impreza. Tam są takie dwa momenty które z każdym przejazdem odbierasz inaczej. Kawałek kostki po dziurawej Bednarskiej gdzie trzeba wbić na mocniejsze przełożenie a na Bednarskiej zostały płuca... każdy kolejny raz jest inny pełna plejada emocji od euforii po totalną załamkę i to niemal na przemian. No i zjazd Karową... te pierwsze zjazdy - wybieranie toru, rozwaga... po ostatnie - bezmyślny kaskader o martwych oczach. A na ludzi na Mtb-ach, którzy też mają tam swoje osobne ściganie patrzysz i myślisz... po co? Dla nich to ultra nudna trasa.

@NieLubiePoniedzialku Stary... rower szosowy ma się po to żeby chociaż raz przejechać "Królaka" ;) a co do graveli... to jadą czasem jacyś ludzie w kategorii z mtb... ale patrząc na czasy przejazdu w porównaniu do szosy to zbierają gruby łomot. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie i Panie, nie bardzo wiem gdzie się wcisnąć z tym pytaniem żeby za dużego śmietnika nie robić to może wybaczycie mi ja je zadam tutaj. Można się śmiać, ale jestem totalnym laikiem, a wolałbym jednak wiedzieć na starcie co i jak :D Dotarł do mnie wczoraj rower, dokładnie Romet Aspre 1, czyli taki budżetowy gravel i raczej złożyłem go jak trzeba, posprawdzałem śrubki, ale na koniec zostało mi coś czego nie mam pojęcia, gdzie się powinno znaleźć i co z tym zrobić. Zdjęcia poniżej:

x2.jpg

x1.jpg

Edytowane przez Adi191
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, kipcior napisał:

Jakiś fikuśny kapsel na mostek?

Też o tym pomyślałem, ale chyba w tak niskim modelu, nie ma jakiś ekstrawagancji.

Może im coś wpadło do kartonu?

Pisz do Rometa :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też takie pierwsze myśli miałem o mostku i sztycy, ale nie pasuje mi to tam do końca :D Bliżej może już tej sztycy, bo to się znalazło w pudełeczku oddzielnym, gdzie była też sztyca, a paczkę rozpakowała żona, więc może jej skądś wypadło i nie zauważyła. Może faktycznie do Rometa się z tym odezwę. To przy okazji zapytam Was czy jak kupujecie różnego rodzaju rowery, od tańszych po droższe, a może najlepiej konkretnie od Rometa - rower przychodził z tymi osłonkami / wkładkami (czy jak to tam się nazywa) na hamulcach tarczowych? Bo u mnie nic takiego nie było - jedna sprawa, że z tego co rozumiem to ważne jednak przy transporcie, a druga, że przydałoby mi się też przy przewożeniu roweru autem. Po obejrzeniu kilku filmików z rozpakowywania rowerów na YT na każdym widziałem, że dostawali 2 sztuki tego.

x4.jpg

x3.jpg

Edytowane przez Adi191
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Adi191 napisał:

rower przychodził z tymi osłonkami / wkładkami (czy jak to tam się nazywa) na hamulcach tarczowych? Bo u mnie nic takiego nie było - jedna sprawa, że z tego co rozumiem to ważne jednak przy transporcie, a druga, że przydałoby mi się też przy przewożeniu roweru autem.

Dystanser do zacisku/klocków

 

 

Podejdź do jakiegoś serwisu i poproś. Na pewno mają takie rzeczy.

 

image.png

@some1, no jak mechaniczne to nie było tematu 😉.

Edytowane przez chudzinki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

6 minut temu, chudzinki napisał:

Dystanser do zacisku/klocków.

Dokładnie o to chodziło.

4 minuty temu, some1 napisał:

A czy to jest w ogóle potrzebne do hamulców mechanicznych?

Widzę, że już tu poszły wypowiedzi, że nie jest to potrzebne w hamulcach mechanicznych, więc spoko.

Dzięki w takim razie za pomoc, coś już będę wiedział więcej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...