m0d Napisano 30 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2021 Pewnie głównie za ramę z karbą mniej oklepanej marki i tyle Koła, korba - na tym się najczęściej oszczędza. Co nie zmienia faktu, że to swoje przejedzie i nie ma co zakładać że od ręki do wymiany - to co boli, to że to tam siedzi przy takiej a nie innej cenie całości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 30 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2021 Przypomnę tylko, że emonda na 105 kosztowała bodaj 12700 a model 2022 to już 13800 a wybitna nadal nie jest. A tu masz modnego gravela z modnym napędem 1x (swoją drogą klamki pod 2x więc korba+przerzutka i masz 2x) i do tego o niebo ciekawszego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2021 Wiesz, ja nie porównuję, ja pytam za co się tyle płaci. W MTB kosztuje zawieszenie, a w Gravelu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 30 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2021 klamkomanetki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 30 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2021 7 minut temu, Mihau_ napisał: swoją drogą klamki pod 2x więc korba+przerzutka i masz 2x Ale on występuje też fabrycznie w tej samej cenie z napędem 2x. W nazwie ma 3.5 zamiast 3.0 i jest z normalną korbą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2021 Bez przesady. Klamkomanetki to koszt dość podstawowego RS. No ale nie będziemy się licytować. Moda dorzuciła dobre parę groszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulk14 Napisano 30 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2021 (edytowane) Tu nie chodzi o modę, wszystkie rowery z barankami są drogie. Gravele jakoś specjalnie droższe od szos czy cx-ów nie są. Edytowane 30 Sierpnia 2021 przez hulk14 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 30 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2021 (edytowane) Jeszcze przed pandemią Scott sprzedawał karbonową szosę na 105'ce za 8000 PLN, a gravela na 105'ce za 12000. Za co dopłata 50%? Nie wiem, jak zapytałem w sklepie to też nie wiedzieli. Inne firmy wcale nie były lepsze. https://www.scott.pl/archive-product/823/5018/Rower-Addict-Gravel-30/ https://www.scott.pl/archive-product/820/5002/Rower-Addict-20-Disc/ Obecnie różnica tak nie razi, bo szosy podrożały prawie do tego samego poziomu. 😄 Edytowane 30 Sierpnia 2021 przez some1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2021 (edytowane) Ja też nie wiem za co się płaci. Ok, projekt ramy i widelca. Ale co więcej? Przecież tu nie ma zawieszenia i innych cudów. Ja dużo rozumiem, ale szosy i Gravele to naprawdę proste rowery. Części hurtowo też kosztują znacznie, znacznie mniej niż w Detalu. Nie wiem gdzie Orbea klei ramy, ale wyczuwam pewien spory kraj. W 2018 czy 2017, Canyon Alu na pełnym 105 i kołach Aksium, kosztował 4200 zł. Edytowane 30 Sierpnia 2021 przez skom25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sobek82 Napisano 30 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2021 Anty definicja gravela Pozdrow'er 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 31 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2021 Geo jak szosa dla pro i jeszcze duzy reach ( bo mostek i kiera ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 31 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2021 Problem istnieje o tyle, że z kołami endcapów przeważnie nie dostajesz, a ich zakup osobno to spory wydatek jak na całe kola chce się wydać poniżej 1500 pln. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 31 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2021 Owszem są. Ostatnio zamawiałem koła. Do DT musiałbym dopłacić 240 zł za Endcapy. W Novatecu podmiana za darmo, a ośki znalazłem za 60 zł ( przynajmniej tył). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 31 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2021 Każda 350 ma ten Star Ratchet? Jeżeli tak, to ciesze się że tego nie wziąłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 31 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2021 Przesadzasz Trzeba raz nasmarować i tyle .. Sto razy wolę to od zapadek ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 31 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2021 A jak przyjdzie do serwisu, to kupić 100 kg imadło i wynająć dwóch szerokich Panów do pomocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 31 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2021 Tak jak pisze @TheJW - po zakupie odkręcić (zanim noga dociągnie gwint) i przesmarować. Raz na kilka lat i kilkanaście/dziesiąt tysięcy km można odkręcić nawet jeżeli trzeba podjechac z kołem pod warsztat z imadłem. Nawiasem - to nie ratchet jest problemem tylko sposób ustalania pozycji łożyska. Równie dobrze można by osadzić ratchet po prostu w piaście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Black_Sunrise Napisano 7 Września 2021 Udostępnij Napisano 7 Września 2021 (edytowane) Cześć, przychodzę do was z pytaniem Trochę tu ze mnie nabijają się znajomi, że jeżdżę rowerkiem MTB bardziej po ścieżkach rowerowych/leśnych/szutrowych i na dystanse około 100 km, mówią, no i zaczęłam zastanawiać się nad kupnem roweru gravel. Cena trochę powala z nóg, poza tym, przyzwyczajona jestem do pozycji za kierownicą MTB. No i moje pytanie, czy można pójść na kompromis i zmienić w rowerze MTB kola na bardziej gravelowe? I co sądzicie o tych dwóch rowerach? Jaki jest lepszy jeśli chodzi o jazdę bardzie w trudniejszym terenie? https://katalog.bikeworld.pl/2020/web/produkt/rowery_szosowe/gravel_szutrowe/scott/65897/contessa_speedster_gravel_25 https://kross.eu/pl/rowery/szosowe/gravel/esker-1-0-szary-grafitowy-polysk?gclid=Cj0KCQjwm9yJBhDTARIsABKIcGZgmncrGa61lJ2Z-d4Lw3xq9WXxWN2mLG88mnsRRaP1dsO1th-1BuoaAg0kEALw_wcB Edytowane 7 Września 2021 przez Black_Sunrise Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulk14 Napisano 7 Września 2021 Udostępnij Napisano 7 Września 2021 (edytowane) 1. Pytania zakupowe zadaje się gdzie indziej... 2. Kross esker 1.0 to jeden z najtańszych graveli na rynku...i szału nie robi, choć trageddi też nie ma. 3. Zalinkowana contessa, to rocznik 2020, nowego raczej nigdzie już nie dostaniesz. Poza tym... kosztuje jakieś 2500 więcej niż w/w kross i oczywiście jest lepszy (w tej konfiguracji, na 2021 ma ją już sporo słabszą z tego co widzę) 4. Opony oczywiście możesz zmienić, jak bardzo węższe, to zależy od obręczy. 5. Ja, osobiście, przy ograniczonym budżecie, na traski do ~100 km wolałbym coś z prostą kierownicą. Do roweru analogicznej klasy z barankiem trzeba dopłacić 1500-2000 złotych. Edytowane 7 Września 2021 przez hulk14 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 7 Września 2021 Udostępnij Napisano 7 Września 2021 19 minut temu, Black_Sunrise napisał: czy można pójść na kompromis i zmienić w rowerze MTB opony na bardziej gravelowe? Zmienić można choć jw. kwestia obręczy ale jakie masz teraz? Jak się pchać w gravela to z GRX albo tym nowym Sram ale to nie wiem czy jest już coś realnie dostępne. Ale to jest drogie i w najbliższym czasie raczej tańsze nie będzie. 6-7k. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 7 Września 2021 Udostępnij Napisano 7 Września 2021 Cytat No i moje pytanie, czy można pójść na kompromis i zmienić w rowerze MTB opony na bardziej gravelowe? A czemu nie? szerokość opon, ich bieżnik etc. przecież jest (a w zasadzie powinna być) wypadkową charakteru jazdy i umiejętności. Skoro "teren" tego mtb'ka to żaden teren to cieńsza i mniej agresywna opona może się świetnie sprawdzić, będzie lżej i szybciej. Ale nieco, żadne tam nie wiadomo ile, po prostu ciut bo pozycja na rowerze (głównie o nią chodzi) pozostanie przecież taka sama. Te dwa rowery poza faktem że kross to budżetówka a drugiego nie ma w sprzedaży... to różnią się też geometrią i to bardzo. Przy przesiadce z mtb na tego kross'a pewnie byłby mniejszy szok niż przy przesiadce na speedstera - bo ten ma agresywniejszą pozycję - bardziej na nim leżysz. Eskery 1 i 2 to dość wyprostowaną oferują pozycję. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Black_Sunrise Napisano 7 Września 2021 Udostępnij Napisano 7 Września 2021 (edytowane) 58 minut temu, hulk14 napisał: 1. Pytania zakupowe zadaje się gdzie indziej... 2. Kross esker 1.0 to jeden z najtańszych graveli na rynku...i szału nie robi, choć trageddi też nie ma. 3. Zalinkowana contessa, to rocznik 2020, nowego raczej nigdzie już nie dostaniesz. Poza tym... kosztuje jakieś 2500 więcej niż w/w kross i oczywiście jest lepszy (w tej konfiguracji, na 2021 ma ją już sporo słabszą z tego co widzę) 4. Opony oczywiście możesz zmienić, jak bardzo węższe, to zależy od obręczy. 5. Ja, osobiście, przy ograniczonym budżecie, na traski do ~100 km wolałbym coś z prostą kierownicą. Do roweru analogicznej klasy z barankiem trzeba dopłacić 1500-2000 złotych. 1. Przepraszam, słabo jestem obeznana jeszcze tu na forum, więc będę wdzięczna za linka na odpowiedni wątek No tak, kosztuje więcej ta Contessa, właśnie chodziło mi o to, czy jest lepsza od Eskeru Chyba pomyliłam się, miałam na uwadze wymianę kół, a nie tylko opon. 46 minut temu, kipcior napisał: Zmienić można choć jw. kwestia obręczy ale jakie masz teraz? Jak się pchać w gravela to z GRX albo tym nowym Sram ale to nie wiem czy jest już coś realnie dostępne. Ale to jest drogie i w najbliższym czasie raczej tańsze nie będzie. 6-7k. 45 minut temu, abdesign napisał: A czemu nie? szerokość opon, ich bieżnik etc. przecież jest (a w zasadzie powinna być) wypadkową charakteru jazdy i umiejętności. Skoro "teren" tego mtb'ka to żaden teren to cieńsza i mniej agresywna opona może się świetnie sprawdzić, będzie lżej i szybciej. Ale nieco, żadne tam nie wiadomo ile, po prostu ciut bo pozycja na rowerze (głównie o nią chodzi) pozostanie przecież taka sama. Te dwa rowery poza faktem że kross to budżetówka a drugiego nie ma w sprzedaży... to różnią się też geometrią i to bardzo. Przy przesiadce z mtb na tego kross'a pewnie byłby mniejszy szok niż przy przesiadce na speedstera - bo ten ma agresywniejszą pozycję - bardziej na nim leżysz. Eskery 1 i 2 to dość wyprostowaną oferują pozycję. Przepraszam, chodziło mi nie o zmianę opon, tylko o zmianę kol. Już poprawiłam w poście. Edytowane 7 Września 2021 przez Black_Sunrise Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulk14 Napisano 7 Września 2021 Udostępnij Napisano 7 Września 2021 1. Tutaj: https://www.forumrowerowe.org/forum/118-jaki-rower-kupić-do-x-złotych/ 2. Osprzętowo tak. 3. Koła jak najbardziej również można wymienić. Kwestia pozostaje czy warto. Nie napisałaś jeszcze jaki konkretnie rower masz obecnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Black_Sunrise Napisano 7 Września 2021 Udostępnij Napisano 7 Września 2021 3 minuty temu, hulk14 napisał: 1. Tutaj: https://www.forumrowerowe.org/forum/118-jaki-rower-kupić-do-x-złotych/ 2. Osprzętowo tak. 3. Koła jak najbardziej również można wymienić. Kwestia pozostaje czy warto. Nie napisałaś jeszcze jaki konkretnie rower masz obecnie. Dziękuję Obecnie mam Medano Photon 04, rocznik bodajże 2014. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 7 Września 2021 Udostępnij Napisano 7 Września 2021 Ze zmianą całych kół prawdopodobnie zyskasz na wadze, ale ile to byś musiała zważyć obecne, bez opon i kasety. To da większe przyśpieszenie i wrażenie, że rower lepiej jedzie. No ale zależy ile byś zyskała. Węższe opony też z założenia będą lżejsze. Natomiast baranek daje zysk z aero, czyli powiedzmy jest odczuwalny przy jeździe 20+ km/h, no i dużo różnych chwytów co jest fajne przy dłuższych trasach. Tak płus minus full 120mm na lekkich kołach i szybkich Mezcalach na prostej drodze bez wiatru, jedzie o 1-2km/h wolniej od gravela. I 3-4km/h wolniej od gravela w dolnym chwycie baranka. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.