MarcinK92 Napisano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2021 Witam, mam problem z pękającymi szprychami w tylnym kole szosowym. Wymieniłem już chyba ponad 10 szprychy, co druga jazda kończy się powrotem bez szprychy. Pękają losowo z różnych stron, raz od napędu raz nie. Szprychy są o grubości 2mm. Ktoś coś poradzi czemu tak się dzieje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2021 Badziewne koła, badziewne szprychy, waga użytkownika niedostosowana do wytrzymałości kół Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinK92 Napisano 17 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2021 Tylko że przez 2 lata nic się nie działo i byłem cięższy niż teraz kiedy strzelają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fuxi Napisano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2021 Tensometr w rękę i można sprawdzić czy naciąg jest równomierny i czy nie za mocny/słaby, o ile chcesz się w to sam bawić. Oczywiście trzeba też uwzględnić wagę rowerzysty, ale jeśli to szosa, to chyba rowerzysta nie waży >90kg Jeśli ciśnienie duże, a raczej tak jest, to też mocno wpływa na obręcz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2021 Koło źle zaplecione a dopiero potem być może liche szprychy. Naciąg szprych musi być równomierny a siła naciągu dopasowana do masy rowerzysty z rowerem (uwzględniając ograniczenia obręczy). Bez tensometru raczej nie ruszysz z miejsca bo jak ustawisz naciąg np. 1100N po stronie napędowej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2021 Wymien na nierdzweki i bedzie spokoj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2021 Jak słabo naciągnięte to nawet nkerdzewki 2,5mm będą pękać. Mechanizm pękania jest taki, że szprycha z każdym obrotem obciążonego koła wykonuje cykl mikro zgiecie-rozgięcie wlasnie w okolicy najbardzuej nadwyrężonej czyli fajki. Materiał w końcu się zmeczy i pęka. Mocny naciąg spłyca ten proces (ampliduę gięcia) i wydluza żywotność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinK92 Napisano 17 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2021 Ok a jakie szprychy polecacie, tylko jakieś mocne niezależny mi na wadze czy coś tylko muszą być mega wytrzymałe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2021 Zwykłe nierdzewne czarne szprychy 2mm, Sapim, CN Spoke. Ja Sapim Leader z czystym sumieniem polecę, niedrogie i wytrzymałe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 17 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2021 Nawet tzw mocne szprychy zbyt słabo i nierównomiernie naciągnięte będą strzelać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.