Skocz do zawartości

[Wymiana korby] Wymiana korby STX FC-MC34 Triple 3x8 na Dura Ace FC-7700 1 x 8 Narrow Wide


mpac

Rekomendowane odpowiedzi

Zakupiłem sobie takiego fajnego starocia z 1996 roku, Koga Miyata Terraliner na stalowej ramie,  BB 68mm.

Oryginalnie posiada korbę potrójną STX FC-MC34 na kwadrat, osprzęt Deore LX.

Jako że dobrze jeździ mi się w mieście na jednej tarczy z przodu ( już to wiem) chciałbym wymienić w nim korbę na Dura Ace FC-7700 Octalink, rocznikowo podobna :)

I używać jej z zębatka Narrow Wide 130 bcd polskiej firmy, nie będę reklamował ale polecam.

No tylko dla mnie zaczynają się tu schody.

Czyli wymiana suportu i jego długość.

Do korby Stx jest kwadrat, do Dura Ace octalink - sugerowana przez producenta długość to 109.5 mm

Obecna linia łańcucha ok 50mm (mierzona bardzo chałupniczo), sugerowana przez Shimano dla FC-MC34, sprawdzałem w katalogach , 47,5 lub 50 mm, zakładam, że w tym wypadku 50mm.

Teraz jaki mam wybrać suport octalink, żeby zachować obecną linie łańcucha przy zębatce NW i korbie Dura Ace?

No jakoś nie mogę tego wykoncypować, nigdy nie miałem Octalinka, nie wiem czego się spodziewać zupełnie. 

Może coś byście pomogli?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, przeliczyłem sobie to, prosiłbym o korektę ewentualnie bo to tylko teoria.

Jeśli dla korby DA wymagany jest suport 109.5mm, dający linie łańcucha 43mm to aby osiągnąć linie łańcucha 50 mm, potrzebowałbym suportu 122,5 mm. Dobrze kombinuje? I do tego Octalink V1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mpac napisał:

Dobra, przeliczyłem sobie to, prosiłbym o korektę ewentualnie bo to tylko teoria.

Jeśli dla korby DA wymagany jest suport 109.5mm, dający linie łańcucha 43mm to aby osiągnąć linie łańcucha 50 mm, potrzebowałbym suportu 122,5 mm. Dobrze kombinuje? I do tego Octalink V1.

Wystarczy, że założysz zębatkę na zewnętrznej pozycji. Zakładając, że wejdzie sama korba - bo ramiona mogą obijać o ramę. W ogólności, to bym założył blat do STX-RC i nie kombinował.

Tak na marginesie - to z tego rocznika to raczej będziesz miał linię 47.5, bo 50mm to się rozpowszechniło dopiero w czasach osi zintegrowanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi. Na oko korba wejdzie, ten rower ma dość smukłą konstrukcję, bardziej przypomina szosowy. @uzurpator sugerujesz żebym zostawił korbę i dokupił blat? Ciężko mi będzie znaleźć 42/44T NW na 94bcd, a fajnie mi się jeździ na tym przelożeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...