Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Posiadam Krossa B6 z amortyzatorem jak w temacie. Niestety, tarcza z przodu to tylko 160 mm.

Czy ktoś z Was zmieniał w tym amortyzatorze tarczę na większą? Wiem, ze producent zaleca 160 mm, ale może macie jakieś doświadczenia z większa tarczą?

Napisano

Jak wsadzisz większą, to momentalnie złapiesz luzy, a i nie wiadomo jak sobie poradzi z tym mocowanie zacisku. Krótko mówiąc, nie rób tego.

Napisano

A czy pasuje do samych hamulców? Jaki masz model? Zmiana tarczy może być zastąpiona np zmianą hamulca na czterotłoczkowy z servowave, klocków na nowe i lepsze itd. Było tu sporo dyskusji. Z drugiej strony sztywniejszy widelec przy większej masie pomoże nie tylko w hamowaniu. 

Napisano

Rozmiar tarczy to tylko jeden z wielu elementów układanki, w dodatku nie najważniejszy.

Podstawa to dobre, mocne hamulce z odpowiednio dobranymi klockami, np. metalicznymi zamiast żywicznych.

Bardzo ważna jest też jakość tarczy - ważne jest, żeby była przynajmniej klasy RT--66 (Deore).

Napisano

Tyle że do RT-66, trzeba mieć już hamulec co najmniej Deore. To jest właśnie straszna głupota jeżeli chodzi o Shimano.

Napisano

Postawię taką tezę, że w celu poprawy hamowania względem najtańszego sprawnego zestawu hydraulicznego Shimano najistotniejsze przyrosty dadzą po kolei :

klamka z servowave   

Klocki metaliczne (ale do nich potrzebna odpowiednia tarcza)

zacisk czterotłoczkowy

powiekszenie tarczy o 20mm (powiększenie o 40 da więcej niż zacisk)

Przy tanich hamulcach opis na stronie Shimano wprost sugeruje, że te hamulce są specjalnie słabe, by nie stwarzać zagrożenia początkującym rowerzystom. Np. MT200 niby łapie ale dalsze ciśniecie klamki dużo już nie daje.  

Zgadzacie się ze mną?  

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Dlaczego nie polecam stosowania duzych tarcz? Po pierwsze zmiana 160 na 180 prawdopodobnie spowoduje koniecznosc zastosowania adaptera, jedno pozadne hamowanie i hampel moze sie przestawic.... po drugie gorsza modulacja.... trzeba sie zastanowic czy aby na pewno tej mocy uzyjesz, mechaniczne tarcze 180mm z przodu postawily moj rower szosowy do pionu przy... 50 kmh, jak nie jezdzisz w gorach (faktycznie spore tarcze zbieraja wiecej ciepla) lub nie zjezdzasz na szosie z predkosciami 50 i wiecej, nic ponad 160 nie jest potrzebne, ja tam klockow metalicznych nie polecam, faktyczna sile maja dopiero po rozgrzaniu, lepsze sa klocki polmetale, zacisk 4x to tylko do trail i jeszcze ciezszych zastosowan, prawde mowiac na plaskim terenie w predkosciach do 40 kmh wiekszej tarczy nie uzyjesz, w zasadzie bedziesz tylko musial mocniej klamke lapac, ale dodam jeszcze na koniec ze te wszystkie doswiadczenia sa na hamulcach tarczowych mechanicznych, jak jest na hydraulicznych niestety nie wiem

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...