markiz1001 Napisano 13 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2021 Witam. Posiadam Krossa B6 z amortyzatorem jak w temacie. Niestety, tarcza z przodu to tylko 160 mm. Czy ktoś z Was zmieniał w tym amortyzatorze tarczę na większą? Wiem, ze producent zaleca 160 mm, ale może macie jakieś doświadczenia z większa tarczą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2021 Jak wsadzisz większą, to momentalnie złapiesz luzy, a i nie wiadomo jak sobie poradzi z tym mocowanie zacisku. Krótko mówiąc, nie rób tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markiz1001 Napisano 13 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2021 Więc tylko wymiana amora mnie czeka. Szkoda, bo ma przebieg około 500km tylko. Ale niestety moja waga ( 100 kg) nie pasuje do tarczy 160 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 13 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2021 A czy pasuje do samych hamulców? Jaki masz model? Zmiana tarczy może być zastąpiona np zmianą hamulca na czterotłoczkowy z servowave, klocków na nowe i lepsze itd. Było tu sporo dyskusji. Z drugiej strony sztywniejszy widelec przy większej masie pomoże nie tylko w hamowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markiz1001 Napisano 13 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2021 Hamulce do shimano m446, odpowietrzone i założone nowe klocki shimano. W krosie R6 ma hamulce Avid DB1 i tarcze 180/160 i są dużo lepsze od tych M446 z tarczami 160/160. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 14 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2021 Rozmiar tarczy to tylko jeden z wielu elementów układanki, w dodatku nie najważniejszy. Podstawa to dobre, mocne hamulce z odpowiednio dobranymi klockami, np. metalicznymi zamiast żywicznych. Bardzo ważna jest też jakość tarczy - ważne jest, żeby była przynajmniej klasy RT--66 (Deore). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 14 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2021 Tyle że do RT-66, trzeba mieć już hamulec co najmniej Deore. To jest właśnie straszna głupota jeżeli chodzi o Shimano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 14 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2021 Postawię taką tezę, że w celu poprawy hamowania względem najtańszego sprawnego zestawu hydraulicznego Shimano najistotniejsze przyrosty dadzą po kolei : klamka z servowave Klocki metaliczne (ale do nich potrzebna odpowiednia tarcza) zacisk czterotłoczkowy powiekszenie tarczy o 20mm (powiększenie o 40 da więcej niż zacisk) Przy tanich hamulcach opis na stronie Shimano wprost sugeruje, że te hamulce są specjalnie słabe, by nie stwarzać zagrożenia początkującym rowerzystom. Np. MT200 niby łapie ale dalsze ciśniecie klamki dużo już nie daje. Zgadzacie się ze mną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graveloiksctrailowka Napisano 17 Października 2021 Udostępnij Napisano 17 Października 2021 Dlaczego nie polecam stosowania duzych tarcz? Po pierwsze zmiana 160 na 180 prawdopodobnie spowoduje koniecznosc zastosowania adaptera, jedno pozadne hamowanie i hampel moze sie przestawic.... po drugie gorsza modulacja.... trzeba sie zastanowic czy aby na pewno tej mocy uzyjesz, mechaniczne tarcze 180mm z przodu postawily moj rower szosowy do pionu przy... 50 kmh, jak nie jezdzisz w gorach (faktycznie spore tarcze zbieraja wiecej ciepla) lub nie zjezdzasz na szosie z predkosciami 50 i wiecej, nic ponad 160 nie jest potrzebne, ja tam klockow metalicznych nie polecam, faktyczna sile maja dopiero po rozgrzaniu, lepsze sa klocki polmetale, zacisk 4x to tylko do trail i jeszcze ciezszych zastosowan, prawde mowiac na plaskim terenie w predkosciach do 40 kmh wiekszej tarczy nie uzyjesz, w zasadzie bedziesz tylko musial mocniej klamke lapac, ale dodam jeszcze na koniec ze te wszystkie doswiadczenia sa na hamulcach tarczowych mechanicznych, jak jest na hydraulicznych niestety nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.