Skocz do zawartości

[Gravel] Projekt Gravel do 3500 zł


Rekomendowane odpowiedzi

Artykuł jakiegoś randoma, na randomowym portalu jako "potwierdzenie", że rower z prostą kierownicą i szerszymi oponami trzeba gravelem nazywać😁😁😁

Patrz, ja znalazłem taki

https://www.bikeradar.com/advice/buyers-guides/what-is-a-gravel-bike/

Cytat

A gravel bike is a drop-bar bike designed to let you ride over many different surfaces. The drop handlebar and road bike-like design mean that you can make good progress on the road, but with wider tyres, lower gearing and stable handling you can also head off the beaten track.

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bijta się.

NIe ma co walczyć z wiatrakami,  , marketingowcy będą wymyslać różne dziwności do końca świata, czy nam się to podoba czy nie.

Jeśli za rok będzie modne określenie na jakiś rower -"turbo-qpa".

To za dwa lata coś tam pod tą nazwą będą sprzedawać jako na nowo odkryte koło  (co już miało milion razy miejsce).

I będzie to często absurdalne....  ale co to kogo obchodzi , hajs się musi zgadzać, a naiwniaków nie brakuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ emocjonująca dyskusja... zawsze takie offroadowe rowery istniały, marketing zrobił swoje i wszystko teraz jest gravelem... bo się sprzedaje ta głupia żwirowa nazwa lepiej niż przerzutka XT w rowerze na Tourneyu. Kto mi zabroni gravelem nazwać niemal dowolny rower? Toż UCI nie definiuje rowerów do jazdy po parku. Punktem wyjścia do stworzenia "nowej" niszy był mix cyklokrośki z endurancową szosą z jakimiś reminiscencjami rowerów które były kiedyś szosą touring ... a teraz? Co kto skleci (nawet bardzo fajnego - bo nie chodzi o to, że złe rowery tak są przezywane dla zysku) to i tak dla mody zamiast fitness, cross itd. przezwie to gravelem.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, uzurpator napisał:

Internet zna różne dziwne pojęcia. Poszukaj np... może nie będę pisać.

Enyhał - "gravel" jest aktualnie na topie, to wszystko jest "gravel". Ja na przykład mam full-suspension mullet gravel :P

Kanonicznie, szutrówka to cross z barankiem. Więc w odwrotności, szutrówka bez baranka to cross.

O proszę nawet Trybo się pojawił :) 

Widziałem. Szkoda tylko że napisów po polsku do filmów nie masz. Ogólnie fajny kanał i dobrze się ogląda. 

Mały offtop fajny sprzęt masz w domu możesz sam sobie kombinować i robić różne nietypowe rzeczy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie należę do fanów nazywania wszystkiego gravelem, ale jak ktoś pisze gravel z prostą kierownicą, to chyba każdy wie o co chodzi. Z tego co autor pisze, to w zasadzie z powodzeniem wystarczyć mu powinna szosa+ (drożej, najtaniej i sensownie chyba z deca) czy jakiś fitness na tarczach (nieco taniej). A jak autor chce pobawić się w modyfikacje, to niech kupi crossa i wymieni widelec na karbonowy.

 

Edytowane przez hulk14
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstępnie wybrałem  ramę do projektu. wymiary się zgadzają cała reszta też... wydaje mi się że jest odpowiednia do projektu co myślicie ?

Kaiser Team

  • rama MTB pod koła 26”
  • wykonana z aluminium Kinesis 7005 DB
  • sztywna, do jazdy sportowej maratony/XC
  • pod widelec o skoku ok. 80mm
  • posiada piwoty, brak mocowania pod tarcze
  • bardzo masywna i sztywna konstrukcja
  • rozmiar ok. 19.5” - na wzrost 175-185cm
  • długość 580mm, wysokość C-T 50.5cm (C-C 46cm)
  • główka ramy 12.5cm, pod stery klasyczne 1 1/8”, zewnętrzne
  • mufa 68mm BSA
  • wymaga sztycy 27.2mm
  • solidne, niemieckie wykonanie, nie tania pokolorowana chińszczyzna
  • nowa, nieużywana, stan idealny
  • pochodzi z przełomu lat 90/00
  • masa realna 1869g

Screenshot 2021-08-17 at 13-35-45 rama MTB 26er Kaiser Kinesis piwoty EVOretro.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy większość wypowiedzi pochodzi od osobników którzy pozjadali rozumy ? co projektujesz ? to nie jest gravel?  itd .. nie wiem macie problem z tym że ktoś jest biedniejszy i nie moze kupic smigacza za kilkadziesiat tysiecy ? że ktoś chce mieć po prostu rower dla siebie ? Praktycznie może 2 - 3 osoby pomogły mi podając jakieś namiary na ramy czyli pytanie zadane w temacie ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co mają do tego pieniądze? Ja to zwyczajnie bardzo nie lubię jak ktoś nie rozumie słów języka który jest moim ojczystym. Idiotycznych kalek językowych z angielskiego też nie cierpię. Stąd pytanie "co projektujesz"

A co do rozsądnych propozycji - to dużo ich padło od początku. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest zakup gotowego roweru i ewentualne modyfikacje niż kupno gratów i składanie bo wyjdzie gorszy rower i drożej. I to jest jedyna rada zgodna z moim sumieniem. Nie pasują Ci takie odpowiedzi no trudno.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biednego na gówno nie stać. Ty za to nie posiadając żadnej wiedzy porywasz się na składanie roweru od podstaw, który będzie droższy niż gotowe rozwiązanie ze sklepu - i to z gwarancją. Nikogo nie obchodzi ile masz kasy na rower tylko w jak głupi sposób chcesz ją wydatkować. Teraz wynalazłeś sobie starą nołnejm ramę ze standardami jakich się obecnie nie stosuje i chcesz na tym budować "projekt". Znajdź mi teraz dobre koła 26 pod v-brake albo porządne hamulce. A jak ci się w tym wynalazku hak przerzutki urwie to skąd nowy weźmiesz?

Edytowane przez Mihau_
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, c4rl0s napisał:

Zastanawiam się czy większość wypowiedzi pochodzi od osobników którzy pozjadali rozumy ? co projektujesz ? to nie jest gravel?

W swoim pierwszym poście w tym temacie, pokazałem ci że masz założenia, które są niewykonalne w tym budżecie i technicznie niewykonalne z częściami, które sobie zakładasz.

Na kołach 26", które wejdą do tej ramy, za cholerę nie zrobisz gravela, ani nic, co będziesz szybkie na asfalcie. Pieniądze nie mają tu nic do rzeczy.

I jak chcesz mieć sensowny rower, to wcale nie musisz wydawać 10 000 +, wystarczy wydać pieniądze z głową. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, nctrns napisał:

W swoim pierwszym poście w tym temacie, pokazałem ci że masz założenia, które są niewykonalne w tym budżecie i technicznie niewykonalne z częściami, które sobie zakładasz.

Na kołach 26", które wejdą do tej ramy, za cholerę nie zrobisz gravela, ani nic, co będziesz szybkie na asfalcie. Pieniądze nie mają tu nic do rzeczy.

I jak chcesz mieć sensowny rower, to wcale nie musisz wydawać 10 000 +, wystarczy wydać pieniądze z głową. 

Wiem dlatego zaimportowałem sugestie.

Rama MTB, ( 26 " cali koła nie maja az takiego wpływu na predkość, były i sa stosowane czesto w MTB własnie jak sam wiesz, najwieksze znaczenia maja przełożenia , zreszta dzieki temu waga też jest mniejsza noiz 28") Ta rama ma mocowania z tyłu na v-brake i chyba tez na zwykłę szczeki. Mocna solidna i zgodna mniej wiecej pod moje wymiary, do tego cenowo jest dla mnie super bo koszt to 500 zł ( rama jest nowa, nie używana ).

Jeśli uzyje widelca allu z carbonowymi goleniami, również bede mogł użyć hamulców szczękowych do przodu ( co jest tańszym i lżejszym rozwiązaniem dla mnie ).

Właśnie chcę wydać pieniadze z głową, na cos co będzie dla mnie odpowiednie, zarówno wyglądowo jak i osprzętowo. Nie chce płacić za coś co mi się nie podoba i na słabym sprzęcie w tej cenie 3500 tylko dlatego ze jest zlożone przez producenta.

2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czytasz co koledzy piszą?

rama 26 / koła 28 / hamulce - ich typ / zakładana szerokość opony. A piszesz o składaniu "z głową"

PS. to jest otwór do montażu błotnika...

Edyta: Edytowałem (skreśliłem) bo dopiero teraz doczytałem / zdałem sobie sprawę, że kolega chce złożyć po prostu rower na ramie 26 z kołami 26... ze sztywnym widelcem.

 

Edytowane przez abdesign
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, abdesign napisał:

A co mają do tego pieniądze? Ja to zwyczajnie bardzo nie lubię jak ktoś nie rozumie słów języka który jest moim ojczystym. Idiotycznych kalek językowych z angielskiego też nie cierpię. Stąd pytanie "co projektujesz"

A co do rozsądnych propozycji - to dużo ich padło od początku. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest zakup gotowego roweru i ewentualne modyfikacje niż kupno gratów i składanie bo wyjdzie gorszy rower i drożej. I to jest jedyna rada zgodna z moim sumieniem. Nie pasują Ci takie odpowiedzi no trudno.

Mam przytaczać encyklopedyczne znaczenie słowa projekt ? naprawdę ? Zobacz tytuł posta, skoro nie rozumiesz szerszego znaczenia słowa to nie mam zamiaru " rzucać pereł między wieprze " a jeśli uważasz że jesteś " taki mądry jaki ja głupi " i będziesz uczył mnie znaczenia słów to jesteś w błędzie.

Swoją droga, szczerze mało mnie obchodzi co lubisz i co preferujesz.

Kupienie nowego i wymiana ( upgrade) osprzętu na lepszy, co ma wyjść taniej według Ciebie, kłoci się z podstawową logiką ... Jeśli chcesz kupować podzespoły takiej same jak w danej specyfikacji roweru i sam montować nowy rower na nowych podzespołach, identyczny jak u producenta czy sprzedawcy to oczywiście wyjdzie Cię to drożej ( szczególnie jeśli jesteś detalistą) jednak jeśli chcesz zbudować rower dla siebie, to wyjdzie Cię taniej i z lepsza specka

Prosty przykład Rama starsza do 1000 zł z wagą 300 - 400 g wiekszą niż nowa rama za 3000 - 5000 zł ( nie mam zamiaru się scigać wiec 400 g nie robi mi różnicy, a cena już tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

były i sa stosowane czesto w MTB własnie jak sam wiesz

w ogóle nie są stosowane w mtb, wyłącznie w najtańszym markeciakach zbudowanych ze śmieci za 1000 złotych

Cytat

26 " cali koła nie maja az takiego wpływu na predkość

im większe koło tym mniejsze opory toczenia

Cytat

Ta rama ma mocowania z tyłu na v-brake i chyba tez na zwykłę szczeki.

to nie jest mocowanie na szczęki

Cytat

Jeśli uzyje widelca allu z carbonowymi goleniami, również bede mogł użyć hamulców szczękowych do przodu ( co jest tańszym i lżejszym rozwiązaniem dla mnie ).

A gdzie ten widelec kupisz żeby ci jeszcze z hamulcami szczękowymi przyjął oponę jaką planujesz?

Cytat

Mocna solidna i zgodna mniej wiecej pod moje wymiary, do tego cenowo jest dla mnie super bo koszt to 500 zł ( rama jest nowa, nie używana ).

To twoja wizja, raczej każdy starego, aluminiowego nołnejma widzi.

Weź w ogóle napisz jakich ty części chcesz tam użyć, daj linki. Cóż to za świetny osprzęt będzie? Tylko żeby się nie okazało, że wózek przerzutki przy kole 26 będzie się kończył 3 cm nad podłożem

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, abdesign napisał:

Ale czytasz co koledzy piszą?

 

rama 26 / koła 28 / hamulce - ich typ / zakładana szerokość opony. A piszesz o składaniu "z głową"

Nie pisałem o kołach 28 " tylko o 26 "

hamulce zgodne, szerokość opony też według specyfikacji.... nie rozumiem co nie jest tu z głową ?

 

PS. to jest otwór do montażu błotnika...

Dziekuję na pewno masz rację

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, c4rl0s napisał:

Kupienie nowego i wymiana ( upgrade) osprzętu na lepszy, co ma wyjść taniej według Ciebie, kłoci się z podstawową logiką ... Jeśli chcesz kupować podzespoły takiej same jak w danej specyfikacji roweru i sam montować nowy rower na nowych podzespołach, identyczny jak u producenta czy sprzedawcy to oczywiście wyjdzie Cię to drożej ( szczególnie jeśli jesteś detalistą) jednak jeśli chcesz zbudować rower dla siebie, to wyjdzie Cię taniej i z lepsza specka

Sorry, ale wypisujesz straszne głupoty... Piszesz, że chcesz gravela, a wrzucasz przedpotopową ramę 26" MTB, gdzie będziesz miał problemy ze znalezieniem jakichkolwiek komponentów, w tym sztywnego widelca, który nie rozwali i tak już ułomnej geometrii. Już nie mówiąc o tym, jakie problemy są aktualnie z dostępnością (a co za tym idzie cenami) komponentów rowerowych.

Nikt ci nie zabroni wydać 3500 zł na ulepa na śmieciowej ramie o przedpotopowej konstrukcji i losowych komponentach, ale jest to głupota. Za 3500 PLN da się bez problemu znaleźć porządny rower używany, a i nowe rowery są dostępne w tej cenie. Tak jak już ktoś pisał - 10-letnia ultegra, wcale nie będzie lepsza od aktualnego Clarisa, czy Sory. Jeżeli nie masz kasy teraz, to zacznij oszczędzać i kup sobie na przyszły sezon za te 3.5k porządny rower, z gwarancją. Ładowanie się w "projekt", szczególnie przy wiedzy nt. rowerowe, którą prezentujesz, to wywalanie kasy w błoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, c4rl0s napisał:

Kupienie nowego i wymiana ( upgrade) osprzętu na lepszy, co ma wyjść taniej według Ciebie

Ależ oczywiście, kupiłbym np. takiego rometa aspre i wymienił drobiazgi, pewnie korbę na jakąś używaną pokroju sory a najchętniej cx50 36/46 z nowym suportem... i wydam dodatkowo te 300zł do tych 3,5tys. I będzie znośny, pewnie nawet całkiem przyjemny rower. Ty złożysz za 3,5tys rower o pokracznej geometrii na małych kółkach, bieda komponentach, który z założenia będzie dostawał baty od tego Rometa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@c4rl0s a ja kibicuję projektowi 😀.
W sumie to było oczywiste, że na forum będą chcieli wybić Ci pomysł z głowy, nie wiem czego się spodziewałeś 😁.
Uważaj, żeby nie wpaść w koszty, bo tutaj potrzebne jest jakieś doświadczenie i zaplecze warsztatowe (narzędzia).
Pewne elementy trzeba będzie kupić kilka razy. Tak było u mnie np. z napędem, gdzie testuję różne przełożenia.
Kalkulatory to tylko liczby, a rzeczywista jazda wszystko weryfikuje.
Projekt customowy można robić, ale wg mnie dopiero po przejechaniu się jakimś gotowym rowerem, dobrze zapoznawszy się z nim i dowiedziawszy się, co chcemy poprawić.
Od zera będzie naprawdę ciężko i za taką sumę... kupiłbym nowego gravela, czy inny typ, w zależności od upodobań.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

W sumie to było oczywiste, że na forum będą chcieli wybić Ci pomysł z głowy, nie wiem czego się spodziewałeś 😁.

Co to za teoria? Masę masz na forum samodzielnie składanych konstrukcji, którym inni forumowicze kibicowali i doradzali w razie potrzeby, zresztą w temacie "graveli" trochę tego jest, wystarczy przejrzeć stosowne tematy. Wiesz jaka jest różnica między tamtymi a bieżącym? Tam ludzie wiedzieli czego potrzebują i mieli wiedzę potrzebną do zbudowania roweru. Tutaj nie ma nawet sensownych założeń, sprecyzowania potrzeb, ogólnego zarysu co w ogóle miałoby wyjść a do tego kompletny brak wiedzy połączony z ignorancją wobec osób, które wiedzę posiadają i chcą gościa chociaż nakierować we właściwą stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...